مهاجرت به کشور کانادا

گران ترین شهرهای کانادا

گران ترین شهرهای کانادا

برای مهاجرت به کشور کانادا و اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در این کشور بایستی در خصوص گران ترین شهرهای کانادا اطلاعات کاملی را به دست آورید. این کشور همسایگی ایالات متحده نیز واقع شده که این روزها بسیاری از افراد ایرانی مهاجرت به کانادا را مقصد و پلی برای مهاجرت به آمریکا می دانند. زیرا که آمریکا با وجود رییس جمهور ترامپ به ایرانی ها ویزا نمی دهد. برای اطلاع از گران ترین شهرهای کانادا با مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

پرجمعیت ترین شهرهای کانادا تورنتو، مونترآل و ونکوور هستند. از این رو پایتخت سیاسی کشور کانادا شهر اتاوا است که مجلس فدرال و خانه فرماندار کل نیز در این شهر قرار دارد. کشور کانادا به 10 استان و 3 ناحیه تقسیم شده است. مهم ترین استان سیاسی و اقتصادی این کشور استان انتاریو می باشد که معروف ترین شهرهای آن تورنتو و اتاوا هستند. به غیر از استان کبک که کاملا فرانسوی زبان هستند در استان های انتاریو و نیوبرانزویک هر 2 زبان فرانسه و انگلیسی صحبت می شود.

ویکتوریا از شهرهای مهم کانادا

ویکتوریا شهر مرکزی یا پایتخت استان بریتیش کلمبیاست. این شهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی در قسمت جنوبی جزیره ونکوور در ساحل اقیانوس آرام قرار دارد. بیشتر شهر ویکتوریا را با توریست پذیری آن می شناسند. اما از مهمترین صنایع این شهر به غیر از توریسم می توان به فرآوری و تولید محصولات غذایی، بانکداری، چاپ و انتشار کتب و سایر نیز اشاره کرد.

اما درمورد این شهر باید بدانید که ویکتوریا در بین بهترین شهرهای کانادا برای زندگی از لحاظ کیفیت در رده اول سال 2024 قرار دارد:

نام شهرشاخص کیفیت زندگی
ویکتوریا187.94
اتاوا182.70
کالگری179.29
کبک سیتی178.97

تورنتو از شهرهای مهم کانادا

شهر تورنتو واقع در قسمت جنوبی استان انتاریو به عنوان بزرگترین شهر کانادا و چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی از نظر جمعیت شناخته می شود. تورنتو قطب مالی کانادا محسوب می شود که نرخ بیکاری در این شهر بسیار پایین است. بسیاری از کمپانی ها در زمینه IT در این شهر مشغول به فعالیت هستند. تقریبا نصف جمعیت تورنتو را افرادی تشکیل می دهند که خارج از کانادا متولد شده اند. به همین دلیل این شهر از نظر قومی در لیست متنوع‌ ترین شهرهای دنیا قرار دارد.

بسیاری از ایرانیان در شهر تورنتو سکونت دارند. بیشتر ایرانی های ساکن تورنتو معمولا در مناطق ریچموند هیل، خیابان یانگ و نورث یورک زندگی می کنند. تورنتو یکی از گران‌ قیمت ترین املاک در کانادا و سراسر جهان را دارد. میانگین اجاره یک آپارتمان یک خوابه 2000$ (دلار کانادا) در ماه است. همچینین قیمت متوسط خرید یک آپارتمان 2 خوابه در ناحیه تورنتو از 400000$ (دلار کانادا) شروع می شود. تورنتو شهر پرترافیکیست، متوسط زمان رفت و آمد شهروندان تورنتو در حمل و نقل عمومی 45 دقیقه و با وسیله نقلیه شخصی 24 دقیقه است.

ونکوور یکی از مهم‌ترین شهرهای کانادا

ونکوور شهر بندری کاناداست که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. این شهر در 50 کیلومتری شمال مرز ایالات‌ متحده واقع ‌شده به عنوان گرم‌ترین و معتدل‌ترین شهر کانادا شناخته می شود. ونکوور شلوغی و ترافیک اذیت کننده تورنتو را ندارد. به نظر می رسد آرامش بیشتری بر آن حاکم است. از لحاظ تجاری ونکوور شهری خدمات محور است و نسبت به تورنتو کمتر صنعتی است.

یکی از بزرگ‌ ترین مشکلات زندگی در شهر ونکوور همانند شهر تورنتو هزینه مسکن در این شهر کاناداییست. طبق گزارش موسسه دموگرافیا، ونکوور پس از هنگ کنگ و سیدنی سومین کلان شهر گران جهان است. هزینه اجاره ماهانه بسته به نوع مسکن و نوع منطقه انتخابی، متفاوت است.

متوسط اجاره ماهانه و هزینه های خورد و خوراک به صورت زیر است:

  • هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 2073$ (دلار کانادا)
  • هزینه اجاره آپارتمان دو خوابه بین 2500$ الی 3500$ (دلار کانادا)
  • هزینه ماهانه خوراک و مواد غذایی برای یک خانواده بین 600$ تا 800$ (دلار کانادا)
  • هزینه یک وعده غذایی در رستوران برای 2 نفر به طور میانگین 80$ (دلار کانادا)

مونترال یکی از مهم‌ترین شهرهای کانادا

مونترال دومین شهر پر جمعیت کانادا و چهارمین شهر بزرگ فرانسوی‌ زبان در جهان است که در قسمت شرقی کانادا و جنوب غربی استان کبک قرار دارد. منطقه ایرانی نشین کبک در غرب مونترال است که معمولا شامل محله های ایل دسوق، کت دنژ، شربروک غربی و کت سن لوک می باشد. در شهر مونترآل مجموعه‌ ای از فرهنگ‌ های مختلف وجود دارند. از آن به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا یاد می شود. 67% ساکنان این شهر فرانسوی زبان هستند.

بنابراین برای یافتن شغل در مونترال و کبک دانستن زبان فرانسه الزامی است. البته برای استخدام در حوزه هایی مانند علوم کامپیوتر و ژنتیک که بیشتر ابزار محور هستند تا ارتباط محور، دانستن زبان انگلیسی کافی می باشد. دانشگاه معروف مک گیل در مونترال قرار دارد. شهریه های دانشگاه مونترال نسبت به سایر استان‌ های کانادا پایین‌ تر می باشد. همچنین این شهر در بین شهرهای اصلی آمریکای شمالی بیشترین دانشجویان متقاضی تحصیلات عالیه را دارد.

جدول زیر میانگین شهریه سالانه 2 دانشگاه برتر مونترال را نشان می هد:

نام دانشگاهکارشناسی به دلارکارشناسی ارشد و دکترا به دلار
دانشگاه مک گیل17400$ الی 20200$15600$ الی 18100$
دانشگاه مونترال17400$ الی 19500$15600$ الی 17400$

در مونترال بر خلاف تورنتو و ونکوور، اجاره و خرید ملک نسبتا مقرون ‌به ‌صرفه است. میانگین قیمت اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مونترال 1290$ (دلار کانادا) است. (این نرخ حتی در برخی از محله ها پایین‌تر می باشد). هزینه‌های خورد و خوراک مانند هزینه مسکن نسبت به سایر شهرهای کانادا کمتر و این هزینه برای یک نفر حدود 350$ (دلار کانادا) در ماه است.

کلگری یکی از شهرهای استان آلبرتا کانادا

کلگری شهر کوهپایه ای و آفتابی در کانادا می باشد که در جنوب استان آلبرتا قرار گرفته است. 95% درصد ذخایر نفتی کانادا در کلگری و آلبرتا وجود دارد. در نتیجه فرصت بسیار مناسبی در اختیار متقاضیان کار در کانادا در مشاغل مربوط به معدن، ساخت‌وساز، مهندسی قرار می دهد. همچنین امکان رشد در این مشاغل بالاست. یکی از معایب زندگی در کلگری بالا بودن نرخ بیکاری در این شهر است. تا سال 2014، نرخ بیکاری در کلگری در کل کانادا، کمترین بود و با پایین اومدن قیمت نفت نرخ بیکاری در این شهرافزایش یافت.

هزینه زندگی در این شهر بسیار مقرون به صرفه است. مالیات و هزینه بنزین و گاز به نسبت سایر شهرهای کانادا پایینتر بوده است. خدمات درمانی و بیمه سلامت در این استان رایگان می باشد. هزینه اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در این شهر به طور میانگین 1000$ (دلار کانادا) و هزینه اجاره ماهانه آپارتمان دو خوابه 1350$ (دلار کانادا) است.

گران ترین شهرهای کانادا در ایالت بریتیش کلمبیا

ایالت بریتیش کلمبیا همواره یکی از پر مخاطب ترین ایالت های این کشور به منظور مهاجرت تحصیلی با داشتن دانشگاه های برتر و همچنین هوای گرم تر نسبت به دیگر ایالت ها می باشد. از این رو چون وضعیت اقتصادی در شهرهای این ایالت بسیار خوب است، افراد به راحتی در این ایالت به کار مشغول می شوند.

  • ونکوور vancouver

در سال 2017 ونکوور گرانترین شهر کانادا و در کل آمریکای شمالی شناخته شد. هزینه اجاره خانه در ونکورر متوسط حدود 74868CAD (دلار کانادا) می باشد. اما به دلیل کیفیت زندگی می توان گفت ارزش این هزینه ها را خواهد داشت. این شهر اکنون در سومین مرکز بزرگ صنعت فیلم در آمریکای شمالی قرار دارد. ونکوور دارای کمترین اثرات کربن نسبت به هر شهر بزرگ دیگر در آمریکای شمالی است. در حال تلاش برای کسب عنوان سبز ترین شهر جهان در سال 2024 می باشد.

  • ویکتوریا victoria

ویکتوریا پایتخت بریتیش کلمبیا است. بسیاری از بناهای تاریخی زیبا در این شهر بنا شده است. همچنین یکی از قدیمی ترین شهرهای شمال غربی اقیانوس آرام با آب و هوای معتدل می باشد. به دلیل داشتن کیفیت بالای زندگی یکی از شهرهای برتر جهان است. ویکتوریا سومین شهر گران قیمت برای خرید خانه در کانادا با میانگین قیمت 421939CAD (دلار کانادا) است. اما مردم این شهر برای پایین آوردن هزینه ها بسیار صرفه جویی می کنند.

گران ترین شهرهای کانادا در ایالت انتاریو

عمدتا انتخاب های اول افراد برای مهاجرت به کانادا 2 ایالت بریتیش کلمبیا و انتاریو با شهرهایی مانند ونکور و تونتو می باشند. زیرا این 2 ایالت از نظر سیستم نظام آموزشی و همچنین اقتصاد و فرصت های شغلی در وضعیت بسیار عالی به سر می برند. فقط تفاوت هایی مانند هزینه زندگی و آب و هوا دارند که با توضیحات زیر با آن پی خواهید برد.

  • تورنتو toronto

شهر تورنتو دومین شهر گران قیمت برای زندگی در کانادا می باشد (به طور متوسط 482648CAD (دلار کانادا) است. تورنتو یکی از شهرهای دوست داشتنی کانادا می باشد. از این رو بسیاری از ساکنان این شهر در مرکز شهر زندگی می کنند. تفاوت شهر تورنتو با ونکوور از نظر آب و هوایی بسیار فاحش می باشد. به طوری که ونکوور دارای آب و هوایی گرم اما هزینه های بالاتر ولی تورنتو دارای آب و هوایی سرد و هزینه هایی ارزان تر می باشد.

  • همیلتون hamilton

پنجمین شهر گران قیمت کانادا، همیلتون-برلینگتون (متوسط ​​هزینه خانه 349943CAD (دلار کانادا) است. اگر ترافیک کم باشد افراد در کم تر از یک ساعت با غرب تورنتو فاصله خواهند داشت. این شهر دارای زمین های گلف فراوان در کل کشور کانادا و گالری های هنری زیاد و همچنین مناطق سر سبز می باشد. هزینه های اجاره خانه در مرکز شهر همیلتون 101413CAD (دلار کانادا) می باشد.

گران ترین شهرهای کانادا در ایالت انتاریو

گران ترین شهرهای کانادا در ایالت آلبرتا

عمدتا افرادی که قصد سرمایه گذاری در کشور کانادا را دارند انتخاب خود را ایالت آلبرتا قرار می دهند زیرا بیشتر دفاتر مرکزی کمپانی های بین المللی در این ایالت واقع شده و در درجه دوم شاهد افرادی هستیم که برای تحصیل و کار به این کشور می آیند. جالب است بدانید که اایالت آلبرتا نسبت به بریتیش کلمبیا و انتاریو از تعداد جمعیت مهاجران ایرانی کمتری برخوردار می باشد.

  • کلگری calgary

کلگری در آلبرتا به عنوان سرمایه انرژی کشور کانادا، شناخته می ش و دارای یک اقتصاد پررونق است؛ همچنین مقام دوم بیشترین دفاتر مرکزی شرکت های بین المللی را دارد. پایین بودن نرخ بیکاری و متوسط ​​حقوق بالا، کالگری را به مکانی عالی برای زندگی تبدیل کرده است.

  • ادمونتون edmonton

ادمونتون دومین شهر بزرگ آلبرتا است که به عنوان قطب فرهنگی فعالیت می کند. مرکز شلوغ اقتصادی برای رشد تکنولوژی و آموزشی نیز می باشد. اما جشنواره های منظم و همچنین تنوع هنر، موسیقی و طراحی، این شهر را برجسته می کنند. فضای سبز وسیع این مرکز پررونق شهری ویژه و جذاب است.

شهر ساسکاتون در ایالت ساسکاچوان کانادا

ساسکاتون که به عنوان یکی از آفتابی ترین شهرها در کانادا شناخته می شود، زیبایی این شهر را در کنار رودخانه ها، پارک ها، تنوع فرهنگی بی نظیر و پر جنب و جوش این شهر به بهترین وجه نشان می دهد. ساسکاتون دارای مکان های بی شماری از ذخایر شهری و دارای یک جامعه هنری پر رونق می باشد.

علی رغم داشتن همه اینها و موارد دیگر، آمار بالای جرم و همچنین هزینه بالای زندگی، باعث شده که ساسکاتون گزینه ای ضعیف برای مهاجرت خانواده ها باشد. میانگین هزینه اجاره خانه در کانادا که برای مهاجران بسیار مهم می باشد، در ساسکاتون حدود 938CAD (دلار کانادا) و حقوق ماهیانه حدود 3022CAD (دلار کانادا) می باشد.

گران ترین شهر های کانادا در ایالت کبک

کشور کانادا یکی از بهترین کشورهای انگلیسی زبان در جهان می باشد. اما چرا به 2 زبانه بودن معروف می باشد؟ در پاسخ باید گفت که به دلیل وجود ایالتی به نام کبک و شهری به نام مونترال عمدتا افرادی که هدف تحصیل و یا کار در این شهر هست باید دانش زبان فرانسه خود را قوی نمایند. زیرا بعضی رشته ها نیز در این شهر به زبان فرانسوی تدریس می شود. مونترال دومین شهر پرجمعیت است که هنوز هم به جامعه 2 زبانه و به عنوان مهمترین مرکز تجارت در کبک شناخته می شود. مونترال هنوز میزبان بسیاری از رویدادهای بین المللی است.

تنوع باورنکردنی معماری، این شهر را بسیار دیدنی می کند اما متاسفانه دیدن این جاذبه ها با هزینه های بسیاری همراه می باشد. شهرهایی که در بالا ذکر شد از جمله پر مخاطب ترین انتخاب های افراد به منظور مهاجرت به کشور کانادا هستند که هر فردی بسته به شرایط اولیه و در نظر گرفتن تمکن مالی می تواند این کشورها را انتخاب نماید. اما از همه مهم تر نحوه ورود ایرانی ها مانند ویزای تحصیلی و یا کاری و سرمایه گذاری به این شهر ها می باشد، برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :