مهاجرت به کشور اتریش

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش

شمار کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش رقم قابل توجهی می باشد که در این مقاله به طور جامع به بررسی آن پرداخته خواهد شد. این کشور یکی از مطلوب ترین پاسپورت های دنیا را دارد چون با در دست داشتن پاسپورت اتریش می توان بدون ویزا به 144 کشور جهان سفر کرد. در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی پاسپورت، اتریش رتبه پنجم را در بین دیگر کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است.

با دریافت گذرنامه اتریش می توان مانند تبعه های این کشور از حق و حقوق شهروندی اروپا برخوردار شد. به عبارتی، فردی که گذرنامه اتریش را دارد، یک شهروند اروپایی محسوب می شود. مشاورین تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله شما را با اعتبار پاسپورت اتریش برای ورود به دیگر کشورها همچنین کشورهای شامل لیست لغو روادید آشنا خواهند کرد.

درباره کشور اتریش

اتریش یک جمهوری متشکل از 9 ایالت است که در اتحادیه اروپا یکی از کوچک ترین کشورها از نظر مساحت محسوب می شود. اتریش از اطراف در همسایگی 7 کشور دیگر یعنی اسلوواکی، اسلوونی، مجارستان، جمهوری چک، آلمان، سوئیس و ایتالیا قرار گرفته است. معروف ترین استان های این کشور وین، اشتایر، اتریش سفلی و اتریش علیا هستند. بیشتر مناطق اتریش، آب و هوایی کوهستانی و معتدل دارد.

این کشور جمعیت چندان زیادی ندارد. اما از نظر رتبه بندی بین کشورهای دنیا، یکی از کشورهای پیشرفته محسوب شده و یکی از مقاصد مهاجرتی مناسب است. طبق سرشماری های انجام شده، جمعیت کشور اتریش حدود 8.9 میلیون نفر تخمین زده شده که از این تعداد 1.8 نفر در پرجمعیت ترین شهر آن، یعنی وین، پایتخت اتریش جای گرفته اند. 2 شهر پرجمعیت دیگر این کشور، لینز و گراتس هستند. فرودگاه بین المللی وین (VIE) با وجود سالانه 31.6 میلیون مسافر بین المللی، به عنوان چهاردهمین فرودگاه بزرگ اروپا شناخته شده و از طریق آن می توان به تمام نقاط جهان دسترسی داشت.

در جدول زیر، اطلاعاتی تکمیلی در رابطه با اتریش همچون واحد پولی، دین اصلی مردم، درآمد شهروندان اتریشی و غیره ارائه شده است:

پارامترشرح
رتبه در بین کشورهای اروپایی از نظر اقتصاد12
زبان اصلی و گویش مردمآلمانی و گویش های باواریایی
ارز رایج کشور€ (یورو)
نوع حکومتجمهوری پارلمانی فدرال
دین اصلی مردممسیحی (مذهب کاتولیک رومی)
رتبه جهانی بر اساس تعداد گردشگران12

بررسی تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش

لغو روادید کامل به این معناست که اگر شخصی پاسپورت اتریش را داشته باشد و قصد سفر به کشور دیگر را کند، دیگر نیازی نیست که هنگام ورود به کشور مقصد ویزای آن کشور را ارائه دهد. بلکه تنها با ارائه پاسپورت اتریشی خود، اجازه ورود به کشور مقصد را دارد.

جالب است بدانید رتبه بندی پاسپورت اتریش به عبارت ساده تر از طریق 3 معیار زیر به دست می آید:

  • کشورهای نیازمند ویزای بدو ورود
  • تعداد کشورهای بدون ویزا
  • تعداد کشورهای نیازمند مجوز سفر الکترونیکی

تعداد دقیق کشورهای بدون ویزا و کشورهای نیازمند ویزا در نمودار زیر آورده شده است. همانطور که در نمودار نشان داده شده است، علاوه بر کشورهای گفته شده، 37 کشور دیگر نیز در جهان وجود دارد که دارندگان پاسپورت اتریشی باید برای ورود به آن ها ویزای فیزیکی یا الکترونیکی (eVisa) داشته باشند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به اتریش پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

در تصویر زیر این موضوع به صورت کامل شرح داده شده است:

بررسی تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش

لغو روادید با پاسپورت اتریش در قاره اروپا و آمریکا

کشورهای قاره اروپا به طور کلی شامل لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش هستند. برای مثال دانمارک، بلاروس، بلژیک، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لهستان، سوئد، سوئیس، اوکراین و غیره همگی از کشورهای بدون ویزا هستند. در قاره آمریکا نیز به غیر از 2 کشور کانادا و ایالات متحده آمریکا که به eTA نیاز دارند، بقیه کشورها بدون ویزا هستند. اما در قاره های دیگر و کشورهای هریک، قوانین خاصی برای لغو یا عدم لغو روادید وجود دارد. در خصوص اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در اتریش می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

جدول های زیر، شرایط لغو روادید را در قاره های آسیا، اقیانوسیه و آفریقا مورد بررسی قرار داده است:

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش در قاره آسیا

از بین کشورهای قاره آسیا، تعداد 21 کشور اجازه ورود بدون ویزا و با پاسپورت اتریشی را به مهاجران می دهند. اما 18 کشور دیگر در هنگام ورود به ویزا یا مجوز سفر الکترونیکی نیاز دارند.

لیست نام این کشورها در جدول زیر آورده شده است:

نام کشوربدون ویزاویزای بدو ورودeTA
ارمنستان، برونئی، گرجستان، هنگ کنگ، اندونزی، اسرائيل، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، ماکائو، مالزی، سرزمین های فلسطینی، فیلیپین، قطر، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ترکیه، امارات، ازبکستانداردنداردندارد
بحرین، بنگلادش، کامبوج، ایران، عراق، اردن، لائوس، کویت، لبنان، مالدیو، میانمار، نپال، عمان، عربستان سعودی، تاجیکستاننداردداردندارد
پاکستان، سریلانکانداردندارددارد

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش در قاره آسیا

شرایط لغو روادید با پاسپورت اتریش در قاره اقیانوسیه

اکثر کشورهای قاره اقیانوسیه از جمله کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش محسوب می شوند. می توان گفت 10 کشور این قاره شامل لغو روادید و 4 کشور باقیمانده شامل کشورهای نیازمند ویزا یا eTA هستند.

جدول زیر شرایط لغو روادید در کشورهای قاره اقیانوسیه را ارائه می دهد:

نام کشوربدون ویزاویزای بدو ورودeTA
فیجی، کیریباتی، جزایر مارشال، میکرونزی، پالائو، ساموآ، جزایر سلیمان، تونگا، تووالو، وانواتوداردنداردندارد
پاپوآ، گینه نونداردداردندارد
نیوزلند، استرالیانداردندارددارد

چنانچه در نظر دارید که این کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در اتریش می باشد.

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش در قاره آفریقا

شمار کشورهای عدم لغو روادید با پاسپورت اتریش، در قاره آفریقا نسبت به دیگر قاره ها بیشتر است. همانطور که در جدول زیر آورده شده است، تنها 10 کشور این قاره اجازه ورود بدون ویزا را داده اند و 22 کشور دیگر این شرایط را ندارند.

نام کشوربدون ویزاویزای بدو ورودeTA
بوتسوانا، کیپ ورد، اسواتینی، گامبیا، لسوتو، موریس، مراکش، نامیبیا، سائوتومه و پرنسیپداردنداردندارد
بورکینافاسو، کومور، مصر، اتیوپی، گابن، گینه بیسائو، کنیا، ماداگاسکا، مالاوی، موریتانی، موزامبیک، رواندا، سیشل، سیرا لئون، سومالی، تانزانیا، اوگاندا، زامبیا، زیمبابوه، سنگال، آفریقای جنوبی، تونسنداردداردندارد

 طبق توضیحات و آمار ارائه شده، دارندگان پاسپورت اتریش فقط برای ورود به 37 کشور جهان، لازم است اقدام به اخذ ویزا کنند. تیم مشاورین خبره‌ موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در زمینه نحوه دریافت پاسپورت اتریش و دیگر کشورها آماده ارائه مشاوره های تخصصی هستند. در این مقاله تعداد و لیست دقیق اسامی کشورهای نیازمند ویزا و همچنین کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :