مهاجرت به کشور آلمان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان

در این مقاله به موضوع کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان پرداخته می شود تا متقاضیان مهاجرت با مزایای این موضوع آشنا شوند. آلمان در میان کشورهای اتحادیه اروپا، سرزمین فرصت ‌های اروپایی با شهرها و شهرک ‌های زیبا و بسیار تمیز است. این کشور در قلب اروپا قرار دارد و توسط 9 ایالت همسایه احاطه شده است. این قلمرو حدود 357000 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. آلمان 82.8 میلیون نفر جمعیت دارد و فقط کمتر از 10 میلیون نفر از آنها اتباع خارجی هستند که بیش از 9.7 میلیون نفر آنها تابعیت آلمانی دارند. اما نکته مهم ارزش روادید آلمانی است که در حال حاضر در رتبه سوم قرار دارد و امکان سفر به 194 کشور را فراهم می کند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره در جهت اخذ روادید آلمان هستند.

کلیات کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان

اگر از علاقه مندان مهاجرت به آلمان هستید، بد نیست بدانید که زندگی در آلمان مانند هر مکان دیگری بسیار شلوغ است. اما به طور کلی در هر جای این کشور، آرامش و سکوت برقرار است، چرا که آلمانی ها عاشق سکوت خود هستند. این کشور فساد پایینی وجود دارد و پیدا کردن کار در آن چندان دشوار نخواهد بود. موضوع دیگر قانونی بودن آلمانی ها است. آلمانی ها قوانین خود را دوست دارند. آنها قوانین مکتوب و نانوشته ای دارند که از نظر دینی به آن پایبند هستند و اگر کار اشتباهی انجام دهید، انتظار نداشته باشید که شما را رها کنند. به عنوان مثال با عبور از چراغ قرمز عابر پیاده، یا ظاهر کثیفی خواهید داشت یا کسی می ایستند و شما را سرزنش می کنند. این کشور برای کارمندان ارزش زیادی قائل است، هر چند آمریکایی ها نسبت به سایر ملل در مرکز توجه قرار دارند.

آلمانی ها به زبان آلمانی صحبت می کنند. البته آنها به زبان های دیگری مانند انگلیسی هم صحبت می کنند، اما برای گشت و گذار در کشور، بهتر است حداقل مهارت های اولیه زبان را داشته باشید. اما در مورد یادگیری زبان چالشی برای شما نخواهد بود، چرا که در هر شهر یا شهری که در آلمان زندگی کنید، یک آموزشگاه زبان وجود دارد که دوره های زبان آلمانی را ارائه می دهد. موضوع ارزشمند دیگر در مورد آلمان، امنیت و صلح آمیزی این کشور است. گرچه مالکیت اسلحه مجاز است، اما حق حمل سلاح وجود ندارد. طبق گزارش GunPolicy.org، آلمان یکی از بالاترین نرخ‌ های مالکیت اسلحه در جهان را دارد، اما برخی از سخت‌ گیرانه ‌ترین قوانین اسلحه در جهان را نیز دارد.

کلیات کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان

ارزش و جایگاه روادید با پاسپورت آلمان

رتبه ‌بندی پاسپورت جهانی شاخصی است که توسط شرکت حقوقی Henley & Partners مستقر در بریتانیا گردآوری شده است. این شاخص از داده های سازمان حمل و نقل هوایی برای رتبه بندی 199 گذرنامه در سراسر جهان بر اساس تحرک آنها استفاده می کند، یعنی تعداد مقاصدی که کشور مبدا مهاجرت، امکان سفر به کشورهای دیگر را بدون ویزا فراهم می آورد. در این میان پاسپورت آلمانی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی پاسپورت راهنما در رتبه سوم قرار دارد و امکان دسترسی بدون ویزا به 194 کشور را فراهم می کند.

این پاسپورت یکی از مطلوب ترین پاسپورت های جهان با امتیاز حرکتی بسیار بالا محسوب می شود. دارندگان پاسپورت آلمانی دسترسی بدون ویزا و ویزا در بدو ورود به کشورهایی مانند برزیل، ژاپن، بریتانیا، امارات متحده عربی و ایالات متحده دارند که امکان سفر تقریبا فوری به سراسر جهان می دهد. از اینرو پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مهاجرت به آلمان در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره این کشور می باشد.

دلایل جذابیت اخذ پاسپورت آلمان

اخذ پاسپورت آلمانی نه تنها از نظر امکان تحرک بالای سفر به سایر کشورها جذاب است، بلکه از منظر زندگی در خود این کشور جذاب به نظر می رسد. به عنوان مثال در مورد حمل و نقل، متقاضیان مهاجرت به این کشور اگر اگر انتظار داشته باشند که به طور منظم از قطارها یا اتوبوس های ملی، منطقه ای و محلی استفاده کنند، با خرید (BahnCard) از تخفیف 50% کرایه ها بهره مند می شوند. دانش‌آموزان در آلمان همچنین با تهیه (Semesterticket) می‌توانند از سفر با قطار رایگان یا با تخفیف در یک منطقه خاص لذت ببرند.

علاوه بر حمل و نقل، هزینه های غذا در آلمان معقول است. از آنجایی که کشور دارای انواع زنجیره های مواد غذایی برای انتخاب است، قیمت مواد غذایی رقابتی است. از سوی دیگر قوانین مالیات ارزش افزوده در این کشور از سایر کشورهای اتحادیه اروپا کمتر است.

در تصویر زیر میزان مالیات بر ارزش افزوده پرداختی در سایر کشورهای اروپایی اشاره شده است:

میزان مالیات بر ارزش افزوده پرداختی در سایر کشورهای اروپایی

کلیات شرایط اخذ پاسپورت آلمان

در این بخش به برخی نکات مهمی پرداخته می شود که لازم است تا متقاضیان مهاجرت در مورد آلمان بدانند. نکته نخست اینکه باید همیشه به یاد داشته باشید که کارت اجازه اقامت و یا شناسنامه یا پاسپورت خود را همراه خود داشته باشید و یک کپی کاغذی در خانه نگه دارید. در مورد اجاره یک آپارتمان، اغلب باید تا 3 ماه اجاره پرداخت کنید. بنابراین مطمئن شوید که پس انداز کافی دارید. همچنین، بودجه برای پرداخت های ماهانه اضافی (Nebenkosten) برای پوشش هزینه ها، رد، اینترنت و سایر قبوض تهیه نمایید. هرچند هزینه های اجاره در سراسر کشور متفاوت است، اما برای پوشش اجاره، قبض، حمل و نقل و غذا به بیش از 1000€ (یورو) در ماه نیاز است. برای دسترسی به مراقبت های پزشکی در آلمان، متقاضیان می توانند در سیستم مراقبت های بهداشتی ثبت نام کنند.

در مورد بهترین مکان زندگی در آلمان، باید گفت که افراد خلاق جوان به شور و نشاط برلین جذب می شوند. در حالی که طبق گزارش ها بالاترین استاندارد زندگی در شهرهای اشتوتگارت، فرانکفورت و مونیخ وجود دارد. لایپزیگ شهری نسبتا کوچک اما محبوب، متنوع و غنی از نظر فرهنگی است که در بین جوانان محبوبیت بیشتری پیدا می کند. نکته دیگر در مورد سیستم (Pfand) در آلمان است. این سیستم به این معنی است که مصرف کنندگان مبلغی را برای بطری های شیشه ای و پلاستیکی می پردازند که پس از بازگرداندن بطری آن را پس می گیرند. بنابراین با جمع آوری آنها و بردن به سوپرمارکت، مشروط بر اینکه بارکد Pfand آلمانی داشته باشند، پول کوچکی نصیب شما خواهد شد.

اخذ تابعیت کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان

دریافت تابعیت کشور آلمان با گذشت چند سال زندگی در این کشور امکان پذیر است، هرچند و در کل متقاضیان باید 8 سال اقامت آلمان را تجربه کنند. بنابر قوانین موجود، همسران و فرزندان نیاز نیست که لزوما 8 سال در آلمان زندگی کرده باشند، بنابراین آنها می توانند پیش از فرا رسیدن این زمان تابعیت خود را نهایی کنند. اگر همسر یکی از شهروندان آلمانی باشید، برای دریافت تابعیت، باید 3 سال از زمان اولیه ازدواج زوجین گذشته باشد.

این نکته مهم را باید در نظر گرفت که تابعیت آلمان به واسطه ارث از والدین و نه محل تولد مشخص می گردد. نکته دیگر اینکه فرزندان دارای پدر و یا مادر اهل آلمان، در همان آغاز تولد و به طور خودکار شهروند آلمانی محسوب می شوند. حال علی رغم اطلاعات فوق که می تواند در زمینه کسب آگاهی برای مهاجرت به آلمان باشد، برای ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی، مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مورد نیاز متقاضیان علاقه مند به مهاجرت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :