مهاجرت کاری کانادا

کار در کانادا

کار در کانادا

متقاضیان زیادی به فکر مهاجرت کاری و آینده شغلی خود هستند، از این رو در میان کشورهای پیشرفته کار در کانادا را برای آینده انتخاب می نمایند. مهاجرت کاری به کشور کانادا از طریق اخذ دعوت نامه شغلی از کارفرمایی معتبر در این کشور و برنامه نیروی کار ماهر یا اکسپرس اینتری کانادا امکان پذیر است. بی شک تصمیم برای ترک کشور و زندگی و کار در کشور کانادا با زبان و فرهنگ دیگر کار سختی و دشوار است.

اما در عین حال مهاجران از مزایایی مثل درآمد بالا، زندگی در کشوری با اقتصاد پیشرفته و با ثبات، برخورداری از رفاه اجتماعی، خدمات بهداشتی و درمانی، امکانات استفاده از امکانات دولتی و سایر بهره مند می شوند. مقاله ای که مطالعه می کنید توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با کار در کانادا تهیه و تنظیم شده است.

شرایط کار در کانادا

افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور کانادا را دارند باید برخی از عوامل مرتبط با کار در این کشور را بررسی کنند که یکی از آنها نرخ بیکاری است. نرخ بیکاری در کشور کانادا 5.7% اعلام شده است که مشخص می شود وضعیت کار در این کشور در شرایط خوبی قرار دارد. برای مهاجرت کاری به کانادا متقاضیان خارجی به دعوت نامه شغلی نیاز دارند که به این منظور فرد باید موفق شود از کارفرمایی معتبر در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کند.

علاوه بر این فرد باید موفق شود ویزای کار کانادا را نیز دریافت کند. یکی دیگر از راه های مهاجرت کاری به کانادا این است که فرد می تواند از طریق Skill Worker به این کشور مهاجرت کند که برای این امر قوانین و مقرراتی وضع شده است که در ادامه به طور کامل به بررسی قوانین می پردازیم.

قوانین کار در کشور کانادا

طبق آمار اعلام شده تا سال 2022 بیش از یک میلیون فرصت شغلی در کشور کانادا ایجاد می شود که فارغ التحصیلان کشور کانادا نمی توانند تمامی این مشاغل را پوشش دهند. به همین دلیل بازار کار این کشور به نیروی کار مهاجر خارجی و بین المللی نیاز دارد. دولت این کشور با توجه به برنامه ریزی های انجام شده سعی دارد با توسعه بخش های زیر بنایی مثل: ساختمان سازی، صنعت نفت، کشاورزی، صنعت معدن و پزشکی و پرستاری به تعداد شغل ها در کانادا بیفزاید.

از جمله مشاغل مورد نیاز در کشور کانادا در سال 2022 می توان به مهندس کامپیوتر، مهندس برق، بخش های مختلف صنایع، توسعه دهنده وب، مدیر پروژه، پرستار، مهندس هوا فضاء، جوشکار، فیزیوتراپ و مشاور مدیریت اشاره کرد. شرایط مهاجرت به کانادا از طریق مختلف میسر می باشد که در مقاله مذکور شرح داده شده است.

قوانین کار در کشور کانادا

اخذ ویزا و کار در کانادا

افرادی که موفق به اخذ دعوت نامه شغلی از کارفرمایی معتبر در کشور کانادا می شوند باید از طریق اعلام درخواست به سفارتخانه یا کنسولگری این کشور ویزای کار کانادا را کسب کنند.

جهت اخذ ویزای کار ارائه مدارک و مستندات ذیل الزامی است:

  • اثبات توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی در کانادا تا زمان دریافت اولین حقوق و دستمزد (حداقل هزینه برای هر نفر حداقل 10000$ (دلار)
  • اگر مدارک شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی نباشد باید ترجمه رسمی و تایید شده مدارک را ارائه کنید.
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • مدارک شناسایی
  • رزومه و سوابق کاری
  • ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا و ارائه رسید
  • ارائه دعوت نامه شغلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • ارائه مدارک تحصیلی

ویزا Skill Worker در کانادا

برای اخذ ویزای کار نیروی ماهر کانادا (Skilled Worker ) لازم است متقاضی از سیستم امتیازبندی حداقل امتیاز تعیین شده را کسب کند. لازم به ذکر است افرادی که از این طریق به کشور کانادا مهاجرت کنند در ابتدا اقامت دائم کانادا را به دست می آورند.

برای مهاجرت به کانادا از طریق تخصص 3 مرحله وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

مرحله اول:

متقاضی باید دارای برخی شرایط باشد تا بتواند وارد این برنامه شود:

  • داشتن تمکن مالی
  • مدرک زبان IELTS 6
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی
  • قرار گرفتن شغل در لیست شغل های 0/ A/ B

مرحله دوم:

در این مرحله فرد باید از سیستم امتیاز بندی حداقل 67 نمره از 100 نمره به دست بیاورد. در این مرحله متقاضیان می توانند امتیازات بر اساس مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه، میزان تحصیلات، تجربه کاری و سازگار پذیری به دست بیاورند.

مرحله سوم:

این مرحله کاملا رقابتی است، دولت کانادا هر ساله حداقل امتیازی را در نظر می گیرد. افرادی که موفق به اخذ بالاترین امتیاز شوند اقامت دائم کانادا به آن ها و خانواده وی تعلق می گیرد. حداکثر امتیاز این مرحله 1200 امتیاز است که شامل 2 بخش 600 امتیازی می شود. لازم به ذکر است اگر پس از گذشت یک سال موفق به اخذ دعوت نامه نشده باشید باید دوباره از ابتدا اقدامات لازم را انجام دهید.

نحوه کاریابی در کشور کانادا

یکی از لازمه های مهاجرت کاری به کشور کانادا نحوه کاریابی در این کشور است، هر کشوری بسته به نوع فرهنگ و بازار کار دارای شرایط و ضوابطی می باشد. آگاهی از آنها شانس شما را برای یافتن شغل در آن کشور افزایش می دهد. جهت پیدا کردن کار در کانادا راه ها و روش های مختلفی وجود دارد که می توان به موسسات کاریابی معتبر، وب سایت های کاریابی و آگهی های شغلی منتشر شده در این کشور اشاره کرد.

Immigrant serving organization سازمان خدمات به مهاجرین است که آموزش هایی برای نوشتن رزومه و کاریابی در اختیار متقاضیان قرار می دهد. Service Canada وب سایتی است که اطلاعات جامع و مفیدی در رابطه با کاریابی در اختیار متقاضیان قرار می دهد. علاوه بر این متقاضیان هر استان می توانند طی مراجعه به وب سایت مخصوص همان استان اطلاعات کاملی جهت کاریابی کسب کنند.

امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با کار در کانادا کسب کرده باشید، هموطنان عزیز می توانند برای انجام پرونده های مهاجرتی خود و اطلاع از بهترین کشورهای مطرح دنیا برای کار با توجه به شرایط خود با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

2 thoughts on “کار در کانادا

  1. محمد غفوری گفت:

    تعمیر کار ماشین سنگین راه سازی و دیزل ژنراتور وانواع لیفتراک هستم

    1. مهسا آذرپور گفت:

      با سلام برای مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :