مهاجرت کاری مکزیک

کار در مکزیک

کار در مکزیک

مکزیک کشوری بسیار زیبا با قلمرو اقتصادی پیشرفته است، که سالانه هزاران متقاضی، کار در مکزیک را به عنوان آینده شغلی خود انتخاب می کنند. ایالت متحده مکزیک به طور فعال در حال توسعه است و نه تنها گردشگران، بلکه مهاجران نیروی کار ماهر را نیز از نقاط مختلف جهان جذب می کند. جمعیت مکزیک در سال 2023 حدود 132 میلیون نفر است، و نرخ بیکاری در این کشور حدود %4 تا 6% است. همچنین بهتر است در شهرهای بزرگ مانند مکزیکوسیتی به دنبال کار در مکزیک باشید. از سوی دیگر این کشور 65 زبان شناخته شده دارد، اما اکثریت قریب به اتفاق ساکنان محلی اسپانیایی صحبت می کنند. برای آشنایی بیشتر با شرایط کار در مکزیک می توانید ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

اخذ اقامت جهت کار در مکزیک

افرادی که قصد ورود به مکزیک و کار در این کشور را دارند، طبق قانون وزارت کار مکزیک باید برای اخذ اقامت این کشور درخواست دهند. تا در ازای دریافت دستمزد به طور قانونی در این کشور کار کند. به طور کلی اغلب کارکنان برای اقامت در مکزیک جهت کار، به ویزای اقامت دائم این کشور نیاز دارند. با این حال تمام کارکنان خارجی نمی توانند واجد شرایط ویزای اقامت دائم مکزیک باشند. این الزامات شامل داشتن ارتباطات خانوادگی در کشور، داشتن درآمد ماهانه کافی و داشتن 4 سال وضعیت عادی به عنوان دارنده ویزای اقامت موقت است. در این مورد برای کارفرمایان ایده آل است که از طرف کارمندان خود برای کار در مکزیک برای اجازه اقامت موقت درخواست دهند.

علاوه بر این برخی اسناد استاندارد برای درخواست اقامت مکزیک مورد نیاز است که به شرح زیر می باشند:

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه معتبر
  • یک نسخه از سند مهاجرت
  • شناسه عکس معتبر
  • دعوت از یک موسسه خصوصی یا دولتی
  • مدرک معتبر مالی، اشتغال و رابطه با شهروند مکزیکی

شرایط عمومی کار در مکزیک

شرایط عمومی کار در مکزیک شامل ساعات کاری، تعطیلات و مالیات بر درآمد در این کشور می شود. که در این بخش از مقاله به آنها خواهیم پرداخت:

  • ساعات کاری در مکزیک: ساعت کار در مکزیک معمولا مشابه اغلب کشورهای اروپایی می باشد. کارمندان حدود ساعت 7:30 صبح شروع به کار می کنند، که نیم ساعت تا یک ساعت برای نهار وقت می گذارند. همچنین ساعت 6 بعد از ظهر تعطیل می شوند.
  • تعطیلات کاری در مکزیک: پس از یک سال کار برای کارفرمای خود، حق حداقل هشت روز تعطیلات را خواهید داشت. با این حال اگر محل کار شما یک شرکت بین المللی باشد به احتمال زیاد به شما کمک هزینه تعطیلات بیشتری می دهد. همچنین ممکن است شما را مجبور نکند یک سال صبر کنید تا بتوانید هر روز مرخصی بگیرید.

شرایط عمومی کار در مکزیک

حداقل و متوسط دستمزد کار در مکزیک

طبق اطلاعات رسمی وزارت کار مکزیک، حداقل دستمزد کار در مکزیک 195MXN (پرو مکزیک) در روز است که معادل 10.2$ (دلار) است. البته رقم نسب به سال گذشته 20% افزایش یافته است. از سوی دیگر برای افزایش رقابت پذیری و کاهش وابستگی به ایالات متحده، کمیسیون ملی مکزیک نرخ دستمزد در مناطق ویژه اقتصادی را 290MXN (پزو مکزیک) اعلام کرد. این میزان دستمزد شامل شهرداری هایی است که در مجاورت مرز ملی شمالی قرار دارند. اما بر اساس برآورد آژانس های استخدام مکزیک متوسط حقوق روزانه در مکزیک در سال 2022 حدود 525MXN (پزو مکزیک) است. بر این اساس کارگران مکزیکی در ماه حدود 11.598MXN (پزو مکزیک) و در سال 135.222MXN (پزو مکزیک) حقوق دریافت می کنند. به طور کلی در شهرهای بزرگ مکزیک حقوق متوسط ماهانه 10500MXN تا 12200MXN (پزو مکزیک) در ماه می باشد.

دریافت ویزای کاری جهت کار در مکزیک

در مرحله اول برای دریافت ویزای کاری مکزیک، پس از تایید مجوز کار، متقاضی ملزم به ارائه مدارک لازم و درخواست ویزای کاری به کنسولگری خواهد بود. پس از تایید مدارک، کنسولگری وقت مصاحبه را برای تایید ویزا تعیین می کند. همچنین متقاضی ملزم به ارائه نتایج معاینه پزشکی قبل از تاریخ مصاحبه خواهد بود. از سوی دیگر، قبل از درخواست برای ویزای کاری مکزیک کارفرمایان باید یک پیشنهاد شغلی برای کارمند خارجی صادر کند. صدور شغل از سوی کارفرما، ثابت می کند که تبعه خارجی موقعیتی را در شرکتی در مکزیک به دست آورده است. اما پس از اتمام فرآیند مصاحبه توسط متقاضی، آنها می توانند مجوز کار و ویزا را از کنسولگری دریافت کنند. مورد بعدی این است که کارمند باید به مکزیک سفر کند. پس از ورود به این کشور مسئول مهاجرت مدت اقامت متقاضیان خارجی را بسته به نوع ویزای آنها بررسی می کند.

قوانین و آداب و رسوم مکزیک

شما عزیزان قبل از ورود به این کشور جهت زندگی و کار در مکزیک، باید با قوانین و آداب و رسوم این کشور به خوبی آشنا شوید. به همین سبب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای رفاه هرچه بیشتر شما عزیزان در مکزیک این قوانین را به تفضیل درآورده است که عبارت اند از:

  • پلیس مکزیک این اختیار را دارد که از شما بخواهد تا شناسنامه و گذرنامه خود را به آنها نشان دهید. همواره کپی پاسپورت خود و یا کارت توریستی که هنگام ورود به مکزیک به شما داده شده است را همراه داشته باشید.
  • مجازات های زندان برای جرائم مواد مخدر در مکزیک بسیار شدید است که به 25 سال حبس نیز می رسد.
  • در صورت داشتن گواهینامه مجاز رانندگی از کشور خود می توانید در مکزیک رانندگی کنید.
  • میزان جرم و جنایت در شهرهای بزرگ مکزیک بالاتر است. بنابراین مقدار پول نقدی که با خود حمل می کنید به حداقل برسانید و شب ها در خیابان های خالی مکزیک قدم نزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :