مهاجرت کاری فنلاند

کار در فنلاند

کار در فنلاند

بازار کار در فنلاند به طور سنتی تحت تسلط تولید بوده و صادرات اصلی آن شامل ماشین آلات، کاغذ، تجهیزات الکتریکی و وسایل نقلیه است. اگر قصد کار در فنلاند را دارید معمولا به اجازه اقامت نیاز خواهید داشت. جامعه فنلاند جزو امن ترین جوامع جهان است و پایتخت جایی است که همه از رئیس جمهور گرفته تا افراد مشهور از راه رفتن در خیابان ها لذت می برند.

شما در فنلاند اگر برای یک کارفرمای فنلادی کار می کنید، معمولا موظف به پرداخت مالیات از حقوق خود هستید. در فنلاند نیازی نیست بین حرفه خود و آزادی لذت بردن از زندگی یکی را انتخاب کنید. فرهنگ کار در فنلاند مبتنی بر اعتماد است و شهر برای شما کار می کند تا سبک زندگی بدون استرس را ارائه دهید. در این مقاله متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات دقیقی را در خصوص کار در فنلاند در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

نحوه جستجوی کار در فنلاند

نحوه جستجوی کار در فنلاند امر بسیار ساده ای برای مهاجرانی که قصد کار در این کشور را دارند محسوب می شود. مراحل اصلی جستجوی کار در فنلاند به شرح زیر می باشد:

  • مشاغل خالی را در وب سایت های خدمات استخدامی، روزنامه ها یا خدمات رسانه ای اجتماعی جستجو کنید.
  • شبکه ایجاد کنید و شایستگی خود را حفظ کنید. شبکه ها در جستجوی کار بسیار مفید هستند. شبکه خود را بشناسید و از آن استفاده کنید. معلمان، دانش آموزان، آشنایان، همکاران سابق و سرپرستاران نیز ممکن است بخشی از شبکه باشند.
  • فنلاندی یا سوئدی را یاد بگیرید. وقتی زبان را بلد باشید کار پیدا کردن و رسیدگی به امور در جامعه فنلاند آسان تر است.
  • مستقیما با کارفرمایان تماس بگیرید، بدین ترتیب می توانید مستقیما با سازمان ها تماس بگیرید و بپرسید که آیا آنها جای خالی دارند یا خیر.
  • از طریق خدمات استخدامی می توانید از طریق شرکت هایی که خدمات استخدامی ارائه می دهند به دنبال کار باشید. کار ممکن است کوتاه مدت باشد اما می تواند تجربه مفیدی به شما ارائه دهد.

کار در فنلاند بدون مجوز اقامت

صرف نظر از ملیت خود، در برخی موارد ممکن است بتوانید بدون اجازه اقامت در فنلاند کار کنید. با این حال برای کار در فنلاند نیاز به ویزای معتبر دارید. شما در صورتی می توانید بدون مجوز اقامت در فنلاند مشغول به کار شوید که شرایط زیر را داشته باشید:

  • شما بر اساس دعوت نامه یا قراردادی به فنلاند آمده اید تا حداکثر 3 ماه به عنوان مترجم، معلم، کارشناس یا داور ورزشی کار کنید.
  • شما کارمند دائمی یک شرکت هستید که در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا کار می کند. که برای انجام کارهای خرید موقت یا قرارداد فرعی به فنلاند می آیید و کار شما بیش از 3 ماه طول نمی کشد.
  • شما به عنوان یک پناهجو در فنلاند اقامت دارید و مدارک مسافرتی معتبری دارید که به شما اجازه عبور از مرز را می دهد. وقتی سه ماه از ارسال درخواست پناهندگی شما گذشته باشد می توانید بدون اجازه اقامت کار کنید.

کار در فنلاند بدون مجوز اقامت

وضعیت کار در فنلاند

شاخص تعادل کار و مهاجرت به فنلاند در سال 2023 هلسینکی پایتخت فنلاند را به عنوان چهارمین شهر برتر برای تعادل بین کار و زندگی رتبه بندی کرد. در شاخصی که شامل تعطیلات، خواب، زمان رفت و آمد، درآمد قابل تصرف و کل ساعات کار نیز می شود. فنلاند در حال حاضر از نظر کار منعطف با قوانین جدید پیشتاز است که به کارکنان این فرصت را می دهد تا حداقل نیمی از ساعت کاری قراردادی خود را انتخاب کنند که چه زمانی و کجا کار کنند.

به طور سنتی کارگران فنلاندی به یک هفته 40 ساعته، معمولا از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر از دوشنبه تا جمعه با یک تا 2 ساعت استراحت نهار پایبند هستند. علاوه بر این از 25 روز مرخصی سالانه، کارکنان از 13 روز تعطیلات بانکی در سال نیز برخوردار می شوند. همچنین اگر بیش از 6 ماه در فنلاند کار کنید باید مالیات خود را بپردازید. در این صورت باید در اداره مالیات محلی خود برای دریافت کارت مالیاتی درخواست دهید.

در نمودار زیر می توانید میزان مرخصی سالانه در فنلاند را با کشورهای دیگر مقایسه کنید:

میزان مرخصی سالانه در فنلاند را با کشورهای دیگر

مزایای کار در فنلاند

کار در فنلاند مزایا زیادی دارد، صنایع نوآورانه و پر رونق فرصت های زیادی را برای پیشرفت شغلی و توسعه مهارت های خود ارائه می دهند. علاوه بر این مردم فنلاند به خوبی می دانند که زندگی چیزی فراتر از کار است. بنابراین تعادل سالم کار و زندگی برای آنها مهم است. فنلاند جامعه ای امن، با ثبات و کارآمد است که در آن خدمات عمومی مانند مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل عمومی به خوبی اجرا می شود. این کشور همچنین دارای صحنه های ورزشی، تفریحی و فرهنگی پر رونقی است.

مناطق زیبا و طبیعت وحشی حتی از بزرگترین شهرها به راحتی قابل دسترسی هستند. علاوه بر این بسیاری از کارفرمایان فنلاندی به استخدام افراد از خارج عادت دارند. بخش های فناوری پیشرفته بیشترین افزایش فرصت های شغلی را در سال های اخیر تجربه کرده اند. همچنین پیش بینی می شود که بخش تولید و خدمات در سال های آینده به کارگران بیشتری نیاز داشته باشد.

از دیگر مزایای کار در فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای کار در فنلاند

الزامات زبان برای کار در فنلاند

برای کار در فنلاند باید با الزامات زبان این کشور در خصوص کار آشنا شوید. فنلاند دارای دو زبان رسمی اصلی فنلاندی و سوئدی است. سوئدی تنها زبان اول 10% از جمعیت فنلاند است، اما بیشترین صحبت در سواحل غربی و جنوبی فنلاند است. همچنین تعدادی از زبان های اقلیت از جمله رومی، سامی و زبان اشاره فنلاندی وجود دارد. درک خوب زبان فنلاندی برای کار در اکثر بخش ها ضروری است.

این امر نه تنها برای موفقیت حرفه ای مفید است، بلکه برای ادغام در جامعه و برای امنیت خود، یادگیری زبان فنلاندی برای شما بسیار حائز اهمیت است. خط کار شما سطح مهارت مورد نیاز شما را تعیین می کند. به عنوان مثال برای کار در بخش مراقبت های بهداشتی، تجاری و سایر بخش های مشتری مداری به درک عالی از زبان فنلادی نیاز دارید. اگر چنانچه مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع نشده است. می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مقاله های بی شمار این سایت در خصوص کار و اعزام دانشجو به فنلاند استفاده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :