مهاجرت تحصیلی سوئد

ویزای تحصیلی سوئد

کار در سوئد با ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی سوئد از جمله مدرک اصلی در خصوص تحصیل در سوئد به صورت قانونی است که بسیاری از دانشجویان مجاز به تحصیل و کار همزمان می باشند. البته باید توجه داشته باشید که میزان کار شما نباید تاثیر منفی بر تحصیل شما بگذارد. چنانچه این اتفاق رخ دهد امکان دارد اداره مهاجرت سوئد ویزای تحصیلی شما را تمدید نکند چرا که گمان می کنند هدف اصلی شما تحصیل نبوده و مهاجرت به سوئد را فقط برای انجام داده اید.

همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به نحوه کار در سوئد با ویزا تحصیلی پرداخته اند و به سوالات زیر پاسخ داده اند:

  • آیا کار حین تحصیل در کشور سوئد امکان پذیر است؟
  • کار در طول تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • آیا امکان کار پس از تحصیل در سوئد وجود دارد؟
  • آیا با ویزای تحصیلی می توان اقامت بدست آورد؟
  • آیا ویزای تحصیلی این کشور را می توان به ویزای کاری تبدیل کرد؟

بررسی جرییات ویزای تحصیلی سوئد

کشور سوئد نزدیک به بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزشی شامل دانشگاه ها و موسسات دولتی و خصوصی می باشد. از این رو در زمینه آموزش یکی از کشورهای برتر اروپا و اسکاندیناوی است. دانشگاه های سوئد با توجه به اعتبار و شهرت آنها در جهان یکی از مقاصد اصلی برای تحصیل در اروپا هستند و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در سوئد می توانند در بسیاری از کشورها با مدرک اخذ شده در سوئد مشغول به کار شوند.

زبان رسمی کشور سوئد، سوئدی است، اما در کنار آن زبان انگلیسی یکی از شایع ترین زبان ها در میان جمعیت سوئد است. لذا بسیاری از برنامه های تحصیلی در سوئد به زبان انگلیسی ارائه می شوند. همچنین بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در سوئد به زبان انگلیسی کار می کنند. از اینرو فارغ التحصیلان در سوئد می توانند در این شرکت ها مشغول به کار شوند.

شرایط کار با یزای تحصیلی سوئد

کشور سوئد یکی از کشورهای واقع در اروپا است که اجازه کار حین تحصیل را به دانشجویان خارجی می دهد. بدین ترتیب هیچ محدودیتی برای این کار برای دانشجویان قرار نداده است. لذا دانشجویان می توانند در حین تحصیل در سوئد با ویزای تحصیلی کار کنند و از پس هزینه زندگی برآیند. البته توصیه می شود میزان کار شما در حین تحصیل هفته ای بیش از 40 ساعت نشود چون می تواند بر روی تحصیل و نتایج تحصیلی شما اثر منفی بگذارد. بدین ترتیب در این صورت تمدید اقامت شما و ویزای تحصیلی شما به خطر بیافتد. همچنین این مورد را در نظر داشته باشید که کار با ویزای تحصیلی به هیچ عنوان برای سال های زندگی در سوئد محاسبه نمی شود.

برای اخذ اقامت دائم سوئد بایستی پس از تحصیل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنید. بدین ترتیب پس از 4 سال کار و زندگی اقامت دائم را دریافت کنید. توجه کنید که برای کار در سوئد نیازمند شماره آی دی کارت و یا شماره هویت شخصی هستید. اگر این شماره را ندارید می توانید از شمار هماهنگی اخذ شده در سوئد استفاده کنید و یکی از این شماره ها را برای اداره مالیات سوئد ارسال کنید.

درباره کار در سوئد با ویزا تحصیلی

شرایط کار دانشجویی در کشور سوئد

به صورت کلی به روش های مختلفی در سوئد در حین تحصیل می توان کار کرد. یکی از روش های کار در سوئد در حین تحصیل استفاده از خود دانشگاه است. دانشگاه های برتر سوئد خود در پرتال ها پیشنهادات شغلی و نیمه وقتی را به دانشجویان ارائه می کنند که شامل مشاوره، مترجمی، کار در سمینارها، نمایشگاه ها و بسیاری دیگر از مراکز خدماتی دانشگاه است. علاوه بر این دانشجویان می توانند به صورت پروژه ای و فریلنس به صورت نیمه وقت کار کنند. همچنین شرکت های چند ملیتی سوئدی مانند ولوو و سایر شرکت ها به طور مرتب نمایشگاه های استخدامی را برگزار می کنند.

دانشجویان همچنین با نوشتن رزومه ای قوی شانس خود را برای یافتن کار حین تحصیل در سوئد بالا می برند. توجه داشته باشید که تسلط بر زبان سوئدی می تواند مزیتی بزرگ باشد. تسلط به زبان سوئدی تقریبا همیشه شما را به عنوان کاندیدای قوی تری معرفی می کند. علاوه بر این با کارآموزی نیز می توانید برای کسب تجربه و آشنایی با کارفرمایان اقدام نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن کادری مجرب و مشاورین با تجربه آماده همکاری و ارائه مشاوره به متقاضیان مهاجرت به سوئد به روش های مختلف از جمله مهاجرت تحصیلی به سوئد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :