مهاجرت کاری ایرلند

کار در ایرلند

کار در ایرلند

کار در ایرلند یکی از اهداف اصلی افراد برای مهاجرت به ایرلند است. جزیره ایرلند نام سومین جزیره اروپا و بیست و دومین جزیره جهان است. امروزه مهاجران زیادی برای زندگی در این کشور به ایرلند می روند. این جزیره در شمال غربی اروپا قرار داشته و شامل دو قسمت با اسم های جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی است. دریای ایرلند میان دو بخش بریتانیای کبیر و جزیره ایرلند می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

شرایط کار در ایرلند

امروزه ایرلند به یک مقصد بسیار مناسب برای مهاجرت تبدیل شده است. از دلایل این امر می توان به اقتصاد قدرتمند ای کشور و طراحی یک برنامه برای مهاجرت هر چه آسان تر مهاجران اشاره نمود. با توجه به این دلایل می توان ادعا کرد که اکنون یکی از بهترین زمان های مهاجرت به این کشور می باشد. یکی از دقدقه های اصلی مهاجران، چگونگی داشتن یک شغل مناسب است. بر اساس آمار و ارقام اعلام شده توسط CSO تا سال 2016 میلادی بیش از 535000 نفر از اتباع خارجی در ایرلند زندگی می کردند؛ درحالی که آمار و داده ها نشان می دهد که حدود 17% از موقعیت های کار در ایرلند در اختیار اتباع خارجی قرار گرفته است. ایرلند با جذب کردن شرکت های تجاری از سرتاسر دنیا، تبدیل به یک مرکز اصلی برای تجارت و فناوری بین المللی تبدیل شده است.

یکی از نکته های بسیار مهم و مد نظر برای کار در ایرلند، ملیت افراد متقاضی این امر است. برای مثال یک فردی که تابعیت کشور های اروپایی را داشته باشد، بدون داشتن مجوز می تواند در این کشور مشغول به کار شود. این افراد برای شروع کار خود به ویزا نیازی نداشته و به طور کامل با آن ها همانند شهروندان ایرلندی برخورد می شود. فرد متقاضی با این شرایط حتی می تواند خانواده خود را نیز به همراه خود برای زندگی در ایرلند به این کشور بیاورد. اما برای مهاجران خارجی این شرایط تفاوت دارد؛ افرادی که تابعه کشور های اتحاد اروپایی و سوییس نباشند، به اخذ ویزای کشور ایرلند نیاز خواهند داشت.

شیوه استخدام شغلی در ایرلند

شخصی که متقاضی اخذ کار در ایرلند است، بایستی که برای یافتن شغل در این کشور اقدام کند. برای دریافت ویزای کاری ایرلند، فرد متقاضی باید یک در پیشنهادکاری از ایرلند داشته باشد تا بتواند برای اخذ این ویزا اقدامات لازم را انجام دهد. این اعمال نیازمند سلسله مراتبی به نام تست بازار کار می باشد که در ادامه آن را مورد بحث قرار می دهیم. مرحله اول اخذ ویزا این است که در صورت داشتن پیشنهاد شغلی، مهارت های لازم مناسب با این فرصت شغلی خود را داشته باشد. کارگر و کارفرماها می توانند برای این ویزا اقدام کنند. اما اقدامات کارفرماها با کارگران متفاوت است. کارفرماها باید برای پرداخت حقوق کارگران و استخدام آنها به طور دقیق و کامل برنامه ریزی کنند.

ویزای کار در ایرلند، برای اولین بار به مدت 2 سال صادر می شود. بعد از این مدت مهاجران باید برای مرحله STAMP 4 اقدامات لازم را انجام دهند. STAMP 4 اجازه اقامت طولانی مدت آنان را در ایرلند صادر می کند. به طور کلی، این ویزا در مرحله اول برای مدتی محدود 2 سال صادر شده و قابلیت تمدید شدن برای مدت 3 سال دیگر نیز تمدید شود. پس از این مدت که روی هم 5 سال می شود، مهاجر اجازه دارد تا برای اخذ اقامت طولانی ایرلند اقدام کند. ویزای کاری علاوه بر اجازه کار در ایرلند، این اجازه را به شخص می دهد تا کمی بعد، همسر و فرزندان زیر 18 او نیز برای زندگی به ایرلند سفرکنند. جهت اطلاع از شرایط هزینه زندگی در ایرلند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

شیوه استخدام شغلی در ایرلند

تست بازار کار در ایرلند

شغلی که در اختیار مهاجران و از طریق ویزای اشتغال عمومی قرار می گیرد، باید در ابتدا در معرض تست بازار کار در ایرلند قرار گرفته باشد. با توجه به این قائده، برای جذب کارگران، ابتدا باید از درون همان منطقه اقتصادی تبلیغ صورت بگیرد و سپس آن را به یک مهاجر خارج از اروپا پیشنهاد داد. حداقل تبلیغات یک کارفرما برای استخدام کارگران، 14 روز در بخش شبکه استخدام، 3 روز در روزنامه ملی و 3 روز در هر 2 وبسایت و روزنامه محلی می باشد.

تست بازار کار در ایرلند، استثناهایی را نیز شامل می شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. اولین مورد، در صورتی اتفاق می افتد که فرد، تبعیت اروپایی داشته باشد. در دومین نکته، اگر فرد قبلا ویزای کاری ایرلند را دریافت کرده بوده و به دلیل کمبود کار آن را از دست داده است. سومین مورد، افرادی را که توسط IDA، یک شرکت ایرلندی توصیه و معرفی شده باشند را شامل می شود. روند مهاجرت به ایرلند به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

موقعیت های شغلی ایرلند

مشاغل بسیارس هستند که متقضایان کار در ایرلند می توانند در آنها مشغول به کار شوند. مشاغی که اگر در آن ها مهارت بیشتری داشته باشند شانس دریافت ویزای کاری ایرلند را بیشتر می کنند.

اسامی برخی از مشغلی که نیازمند مهارت بالایی هستند را با هم بررسی خواهیم کرد:

  • ن آن ها مشاغل مربوط به مهندسی
  • حرفه های حرفه های بازاریابی
  • حرفه های حرفه های مربوط به بهداشت و درمان
  • بمشاغل مربوط به فناوری و اطلاعات
  • حرفه های علوم طبیعی و اجتمایی
  • مشاغل تنظیم کیفیت

امروزه ایرلند به یکی از کشور هایی تبدیل شده است که از موقعیت های شغلی و شرایط اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است. موقعیت جغرافیایی این کشور نیز باعث داشتن یک آب و هوای خوب شده است. کار در ایرلند یکی به از اصلی ترین مقاصد و اهداف امروزه مهاجران تبدیل شده است. موقعیت های شغلی پر تنوع و درآمد بالای آن می تواند دلیل اصلی این مهاجرت باشد. اما شرایط آسان کسب اقامت و شروع به کار در ایرلند نیز از اهمیت کمی در این امر برخوردار نخواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کار و زندگی در ایرلند، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :