مهاجرت تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا

اکثر متقاضیانی که از طریق مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا مهاجرت می کنند جویای اطلاع از شرایط ویزای تحصیلی آمریکا خواهند بود. کشور آمریکا به عنوان اولین ابرقدرت اقتصادی در دنیا با بزرگترین صنایع و در دست داشتن منابع طبیعی وسیع به مقصدی رویایی برای مهاجران تبدیل شده است. مردم به دلایل زیادی به مهاجرت به کشور آمریکا می پردازند که مهمترین دلیل آنها مهاجرت برای ساختن آینده ای جدید، مهاجرت برای ارتقای سطح نظام سلامت، فرصت رشد بیشتر برای فرزندان، یافتن فرصت های شغلی جدید و همچنین استفاده از نظام آموزشی و تحصیلی کشور آمریکا می باشد.

آمریکا از جمله کشورهایی است که سیستم دانشگاهی آن بسیار پیشرفته است و از نظر داشتن دانشگاه های تحقیقاتی و مراکز پژوهشی در جهان حرف اول را می زند. امروزه نیاز به نیروی تحصیل کرده و متخصص در تمامی کشورها دیده می شود و به علت شرایط مناسب آمریکا، بودجه آموزشی بالای آن و امکان پیدا کردن شغل بعد از تحصیل، دانشجویان زیادی از سراسر دنیا تمایل زیادی برای تحصیل در این کشور دارند. اما اولین قدم برای دریافت پذیرش از دانشگاه های آمریکا پیدا کردن دانشگاهی است که به شما پذیرش بدهد. در این خصوص کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

انواع ویزای تحصیلی در کشور آمریکا

برای تحصیل در کشور آمریکا چند نوع ویزای تحصیلی وجود دارد که معروفترین ویزای تحصیلی ویزای F1 است. دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه ها و حتی کالج های آمریکا هستند بایستی ابتدا برای دریافت این ویزا اقدام کنند. این ویزا برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد صادر می شود. اگر دانشجو قصد مهاجرت با همسر و فرزند زیر 21 سال را داشته باشد برای همراهان متقاضی ویزای F2 صادر خواهد شد که این نوع ویزا معمولا برای دوره های تحصیلی بالای 6 ماه است. دانشجویانی که ویزای F1 دریافت می کنند می توانند 20 ساعت در هفته در سال اول تحصیل خود به صورت پاره وقت با ویزای تحصیلی کار کنند تا اندکی از هزینه های تحصیلی و یا زندگی خود را جبران کنند.

اگر متقاضی به دنبال دوره های کوتاه مدت تحصیل در آمریکا باشد شامل ویزای B1 می شود. نوع دیگری از ویزای تحصیلی آمریکا، ویزای M1 نام دارد که تنها برای برخی از رشته های خاص فنی و حرفه ایی صادر می شود و اگر متقاضی بخواهد همسر و فرزندان خود را هم به کشور آمریکا ببرد بایستی برای آنها تقاضای ویزای همراه M2 بدهد. ویزای تحصیلی دیگری هم وجود دارد که به ویزای فرصت تحقیقاتی J1 مشهور است. این ویزای تحصیلی آمریکا مخصوص افرادی است که می خواهند برای تحقیق یا تدریس وارد دانشگاه های آمریکا شوند. این ویزا بستگی به طول دوره تحصیل فرد در آن دانشگاه دارد و اگر فرد برای همسر و فرزند خود ویزای همراه بخواهد باید درخواست ویزای J2 بدهد.

شرایط اخذ کار در آمریکا با ویزای تحصیلی

اگر متقاضی در دوره دانشجویی به دنبال اخذ کار دانشجویی در آمریکا است می تواند از موسسات کاریابی که در زمینه کار در هنگام دانشجویی کار می کنند کمک بگیرد. متقاضی کار با ویزای تحصیلی رزومه خود را به زبان انگلیسی نوشته سپس آن را به شرکت کاریابی می دهد تا برای کارفرما بفرستد و اگر شرایط متقاضی و رشته تحصیلی و باقی موارد مدنظر کارفرما در رزومه فرد وجود داشت، کارفرما رزومه را تایید می کند و نوبت به مصاحبه حضوری می رسد. بدین ترتیب در صورت قبولی در مصاحبه می تواند مشغول به کار در آمریکا با ویزای تحصیلی شود.

نوع دیگری از انواع کار در آمریکا با ویزای تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد، کار مطالعاتی است. این نوع کار بدین صورت است که دانشجویان بین المللی به صورت دستیار استاد و یا محقق در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا، طبق شرایط رشته خود می توانند از ترم اول در کنار تحصیل به کار تحقیقاتی هم مشغول شوند. این نوع کار معمولا برای دانشجویان با ویزای F1 و J1 امکانپذیر می باشد.

شرایط اخذ کار در آمریکا با ویزای تحصیلی

اشتغال به کار در آمریکا با ویزای تحصیلی

به طور کلی دانشجویان بین المللی به 5 طریق می توانند در حین تحصیل در آمریکا به اشتغال هم بپردازند که این 5 مورد شامل موارد زیر هستند:

  • فرصت های کاری در دانشگاه
  • کارآموزی درسی
  • کارآموزی اختیاری
  • مشکلات شدید اقتصادی
  • سازمان های بین المللی در آمریکا

هر یک از موارد فوق در خصوص کار در آمریکا با ویزای تحصیلی در جدول زیر شرح داده خواهد شد:

پارامترشرح
فرصت شغلی در دانشگاهاین شغل ها اغلب مربوط به رشته تحصیلی فرد نیست. دانشگاه درباره اشتغال به تحصیل تصمیم گیرنده است. اغلب این مشاغل شامل کار در کتابخانه، باشگاه، کافی شاپ و باقی موارد می شوند.
کارآموزی درسییکی از واحدهای درسی و به صورت اجباری است و باید حتما گذرانده شود بسته به نوع، این کارآموزی ها می توانند با حقوق و یا بدون حقوق باشند.
کارآموزی اختیاریاین مدل کارآموزی به دانشجویان اجازه می دهد با ویزای F1 آمریکا به صورت موقت کار کنند. دانشجو می تواند پس از پایان سال اول تحصیل درخواست آموزش عملی بدهد.
مشکلات اقتصادیدر صورتی که کشور دانشجو دچار جنگ، تنش اقتصادی و یا مشکلات اقتصادی پیش بینی نشده ای که خارج از کنترل دانشجوست بشود، آن دانشجو واجد شرایط اخذ مجوز کار در آمریکا در زمان تحصیل در خارج از دانشگاه می شود.
سازمان های بین المللی در آمریکااگر دانشجو از یکی از سازمان های بین المللی همانند سازمان تجارت جهانی، صلیب سرخ، سازمان بهداشت جهانی و غیره باشد می تواند مجوز اشتغال در حین تحصیل را داشته باشد.

برای اطلاع از جزئیات و شرایط تحصیل و کار و اخذ اقامت آمریکا پس از تحصیل نیز می توانید از مشاوره کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :