مهاجرت کاری آفریقای جنوبی

کار در آفریقای جنوبی

کار در آفریقای جنوبی

برای مهاجرت و کار در آفریقای جنوبی، اگر از مهارت های مناسب و تخصصی برخوردار باشید، احتمال اخذ ویزای کار در این کشور را خواهید داشت. اما در عین حال، یافتن کار موقت و کم درآمد ممکن است سخت باشد. آفریقای جنوبی دچار مشکل بیکاری است. طوری که براساس گزارش بانک جهانی بیشترین میزان بیکاری در منطقه آفریقا مربوط به کشور آفریقای جنوبی است.

مشاغل نیمه تخصصی و غیر تخصصی در آفریقای جنوبی سخت به دست می آیند و کارفرمایان ترجیح می دهند افراد بیکار محلی را استخدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به وضعیت کار در آفریقای جنوبی می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید. این مقاله زیرنظر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

بخش های کمبود نیروی کار در آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی در بخش‌ های خاصی کمبود مهارت وجود دارد، بنابراین اگر در هر یک از زمینه ‌های زیر که به ‌عنوان کمبود شناسایی شده‌اند، مهارت دارید، ارزش آن را دارد که به فرصت ‌ها توجه کنید:

  • ICT پیشرفته
  • مهندسی
  • صنعتگر
  • مالی سطح اجرایی
  • مراقبت های بهداشتی
  • مدیریت اجرایی
  • متخصص و دانشگاهی
  • استخراج سطح اجرایی
  • مدیریت ریسک
  • زبان ها

بخش های کمبود نیروی کار در آفریقای جنوبی

حداقل دستمزد کار در آفریقای جنوبی

حداقل دستمزد کار در آفریقای جنوبی توسط وزیر بر اساس قانون حداقل دستمزد ملی (NMWA) از ZAR2169 (راند) به ZAR2319 (راند) برای هر ساعت کار عادی افزایش می یابد. این نشان دهنده افزایش %6.9 نسبت به سال گذشته است. مانند سال های گذشته، NMWA حداقل دستمزد را برای چندین گروه کاری اعمال می کند.

با این حال، هنوز برای گروه های کاری زیر استثنا وجود دارد:

  • کارگرانی که در یک برنامه گسترده خدمات عمومی به کار می‌روند، حق دریافت حداقل دستمزد ZAR1275 (راند) در ساعت را دارند.
  • کارگرانی که قراردادهای یادگیری را که در بخش 17 قانون توسعه مهارت ها در نظر گرفته شده است، منعقد کرده اند، حق دریافت کمک هزینه مندرج در برنامه NMWA را دارند.

هیچ کارفرمایی نمی تواند کمتر از حداقل دستمزد پرداخت کند. حداقل دستمزد را نمی توان بر اساس قرارداد، قرارداد جمعی یا قانون تغییر داد، مگر در حدی که در قرارداد کار، قرارداد جمعی یا قانون، دستمزد مطلوب تری پیش بینی شده باشد. حداقل دستمزد کشوری مبلغی است که به صورت پولی برای ساعات عادی کار یک کارمند پرداخت می شود و شامل پرداخت کمک هزینه هایی مانند حمل و نقل، ابزار، غذا، مسکن، پرداخت های غیر نقدی، پاداش، انعام و هدایا نمی شود. جهت اطلاع از شرایط اقامت آفریقای جنوبی مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

کشورهای دارای بالاترین میانگین حقوق ماهانه در منطقه آفریقا، روی نمودار زیر مشخص شده اند:

کشورهای دارای بالاترین میانگین حقوق ماهانه در منطقه آفریقا

انواع ویزای کار در آفریقای جنوبی

4 دسته ویزای کار وجود دارد که به متقاضیان خارجی اجازه کار در آفریقای جنوبی را می دهد:

نوع ویزاتوضیحات
کار عمومیرایج ترین نوع ویزا است که اکثر درخواست ها را پوشش می دهد و تا 5 سال اعتبار دارد. شما باید یک قرارداد کار دائم امضاء شده را به عنوان بخشی از درخواست خود ارسال کنید.
مهارت های حیاتیبرای کارگران در مشاغلی که دولت آفریقای جنوبی آن را حیاتی می داند. اعتبار تا 5 سال، شما نیازی به کار تایید شده در آفریقای جنوبی ندارید، با این حال، برای درخواست باید مدرک کتبی دال بر مهارت ها و یا مدارک خود ارائه دهید.
انتقال درون شرکتی (ICT)اگر حداقل 6 ماه برای یک شرکت چند ملیتی در کشور خود کار کرده اید، می توانید برای نقل مکان به شعبه آن در آفریقای جنوبی درخواست دهید. ویزای ICT تا 4 سال اعتبار دارد.
ویزای تجاریاگر قصد راه اندازی کسب و کار در آفریقای جنوبی را دارید به این ویزا نیاز خواهید داشت. برای درخواست، باید یک طرح تجاری دقیق و مدرکی ارائه دهید که نشان دهد کسب و کار شما با قانون شرکت مطابقت دارد.

شکل زیر انواع ویزای کار در آفریقای جنوبی را نمایش می دهد:

انواع ویزای کار در آفریقای جنوبی

قوانین و حقوق کار در آفریقای جنوبی

اکثر کارمندان در آفریقای جنوبی از دوشنبه تا جمعه از ساعت 9:00 تا 17:00 کار می کنند. ساختار سازمانی در شرکت ‌های ملی سلسله مراتبی دارد و تصمیم‌گیری در بالا انجام می‌شود. با این حال، این امر در برخی از شرکت‌ های چند ملیتی بزرگ ‌تر جهانی غیرمتمرکزتر است. نشست‌ ها و مذاکرات نسبت به بسیاری از شرکت‌ های آمریکایی یا اروپایی لحن غیررسمی دارند، اگرچه این میزان برحسب بخش و اندازه کسب‌ و کار متفاوت است. بر اساس قانون شرایط اولیه استخدام، کارمندان می توانند تا 45 ساعت در هفته (بیش از 12 ساعت در روز) کار کنند و می توانند 10 ساعت دیگر در هفته را برای اضافه کاری انتخاب کنند.

حق مرخصی سالانه 21 روز در سال برای اشتغال تمام وقت به اضافه تعطیلات رسمی است. اتحادیه های کارگری در آفریقای جنوبی مهم هستند و حدود یک چهارم جمعیت شاغل به کنگره اتحادیه های کارگری آفریقای جنوبی تعلق دارند. اعضای اتحادیه حقوق متوسط ​​بالاتری نسبت به غیرعضو دارند. هیچ الزام قانونی برای قراردادهای کاری در آفریقای جنوبی وجود ندارد، با این حال، بسیاری از شرکت ها از آنها استفاده می کنند. آنها را به صورت استاندارد در اکثر شرکت های بزرگ خواهید دید.

دوره های اخطار برای پایان کار بر اساس قانون اولیه استخدام به شرح زیر است:

  • یک هفته اگر کارمند 6 ماه یا کمتر کار کرده باشد.
  • 2 هفته اگر کارمند 6 تا 12 ماه کار کرده باشد.
  • 4 هفته اگر کارمند بیش از 1 سال کار کرده باشد (یا بیش از 6 ماه اگر کارگر مزرعه یا کارگر خانگی باشد)

برای کار در آفریقای جنوبی و سایر کشورهای جهان از جمله کار در مالتا می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :