مهاجرت سرمایه گذاری در کانادا

کارآفرینی در کانادا

کارآفرینی در کانادا

کار آفرینی در کانادا یکی از روش های ورود به کانادا از طریق سرمایه گذاری و دریافت ویزای کار آفرینی برای متقاضیان خارجی محسوب می گردد. کانادا در لیست برترین کشورهای مهاجر پذیر بوده و امکان سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم بواسطه سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار را برای مهاجرین فراهم کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بکارگیری برترین راه های مهاجرت به کانادا و سایر کشورها با کارنامه موفق در این خصوص به شما یاری می رساند.

درابتدای کار برای تشکیل پرونده فرد متقاضی کارآفرینی در کانادا باید پرونده مهاجرت خود را در یکی از اداره های مهاجرت تکمیل کرده و برای شروع بیزینس و کسب و کار، تعهد بدهد و در این صورت می تواند برای خود و اعضاء خانواده ویزای کانادا را دریافت کند. باید توجه داشت که تمامی استان ها در کانادا از لحاظ برنامه ها و موارد حقوقی با یکدیگر متفاوتند. در نتیجه فرد متقاضی باید اطلاعات کافی در خصوص هر یک از استان ها را داشته باشد یا تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد، این شرایط شامل نوع ویزا، میزان سرمایه گذاری و مدارک مورد نیاز هستند.

کارآفرینی و شرایط عمومی در کانادا

برای شناخت بهتر و جامع تر به منظور سرمایه گذاری و کار آفرینی در کانادا بهتر است ابتدا شرایط عمومی کشور مقصد را به خوبی بشناسید. کانادا کشور وسیعی است که در شمال قاره آمریکا واقع شده است. بیشترین مرز مشترک را با کشور آمریکا دارد. پایتخت کانادا، شهر اتاوا می باشد. از مهمترین شهرهای آن می توان مونترال، ونکوور و تورنتو را نام برد. از شمال تا جنوب کانادا دارای انواع مختلف اکوسیستم و آب و هوا است.

زبان لازم برای برقراری ارتباط در این کشور، انگلیسی و فرانسه است که هر 2 زبان های رسمی این کشور هستند. واحد پول رسمی کشور دلار کانادا است. لازمه کارآفرینی در کانادا اطلاعات کامل در خصوص شاخص های اقتصادی و شرایط مالی این کشور هست. چرا که کارآفرینی بخشی از سرمایه گذاری می باشد.

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه کارآفرینی

سرعت رسیدگی به پرونده های مهاجرتی سرمایه گذاری در کانادا بالا است. فرد متقاضی باید حداقل مبلغ 300000$ (دلار) دارایی داشته باشد. همچنین بتواند ثابت کند آن را از راه قانونی به دست آورده است. همچنین بتواند دولت را متقاعد کند که ظرف مدت حداکثر 3 سال به تعهدات خود عمل می کند، چنانچه در این مدت تخلفی انجام دهد ویزای او باطل می گردد. با طرح کار آفرینی در کانادا NSNP اقامت موقت فرد به اقامت دائم این کشور تبدیل می شود. بدین وسیله متقاضی یک سال به طور مداوم پیش از اجازه اقامت، کسب و کار خود را باید در یکی از استان های کانادا ایجاد کند که به صورت EOI انجام می شود.

برنامه کارآفرینی در بریتیش کلمبیا کانادا

هدف برنامه کارآفرینی در استان بریتیش کلمبیا بهبود و افزایش رشد اقتصادی در کشور کانادا است. در این خصوص دولت کانادا شرایطی را در ایالت بریتیش کلمبیا برای اخذ ویزا و راه اندازی کسب و کار فراهم کرده است. به همین منظور به افراد پذیرفته شده ویزای 2 ساله داده می شود. همچنین به مدت حداقل 18 ماه بر فعالیت خود مدیریت کنند. افرادی که این مرحله را با موفقیت سپری کنند کاندید اخذ اقامت دائم و پاسپورت کانادا خواهند شد. همچنین می توانند با همراهی خانواده خود به زندگی در کانادا بپردازند و فعالیت خود را ادامه دهند.

برنامه کارآفرینی در بریتیش کلمبیا کانادا

برنامه کار آفرینی در کانادا

درخواست ویزای کار آفرینی باید کامل و بی نقص باشد. همچنین بایستی مراحل زیر را شامل می شود:

  • تشکیل پروفایل (EOl)
  • دریافت ITA
  • لیست مورد تایید از دارایی های خالص
  • توافق بین مهاجر و دولت استانی
  • گرفتن ویزا و ثبت کسب و کار
  • دریافت دعوت نامه از هر استان
  • درخواست اخذ اقامت دائم

جهت کسب اطلاعات جامع در باب شرایط و روش های مهاجرت به کانادا مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

چگونگی راه اندازی کسب و کار در کانادا

چنانچه فرد متقاضی ویزای کارآفرینی کانادا تمام مراحل را انجام دهد و به مدت حداقل یک سال فعالیت موفق داشته باشد، می تواند در خواست اقامت دائم در استان محل فعالیت خود در کانادا را بدهد. NSOI تصمیم نهایی را گرفته و نتیجه کتبا به متقاضی اعلام می گردد. در صورت رد شدن نامه عدم قبولی دریافت می شود. فرد 10 روز زمان دارد تا مدارک جدید ارائه دهد. پروسه کار آفرینی به صورت امتیاز بندی است. هر شخص بسته به امتیاز دریافتی می تواند وارد استخر مجازی بشود و یا خیر. حداکثر میزان امتیاز 200 می باشد. شاخصه اصلی برای امر کارآفرینی، سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کاری، میزان سرمایه گذاری و غیره است.

در نهایت سازمان PNP (بریتیش کلمبیا) امتیازات شما را بررسی خواهد کرد. اگر حداقل امتیاز را دریافت نمایید وارد Pool یا استخر شده طی مدت 6 ماه باید برای ادامه مراحل اقدام نمایید. کمترین شرایط لازم برای کارآفرینی در سال 2022 به قرار زیر است:

  • حداقل یک سوم سهام را ارائه دهید.
  • باید نیاز های کارمندان تامین گردد.
  • شخص باید حضور داشته و مدیریت حرفه را خود به عهده گیرد.
  • کسب و کار باید حتما سود آور باشد.

وضعیت اقتصادی کانادا

کانادا کشوری است که بیشترین تولید ناخالص در دنیا را دارد. طبق بررسی های انجام شده درصد بیکاری در سال های اخیر زیر %10 بوده است. این آمار در شهرهای انگلیسی زبان کمتر هم بوده که این رقم برای اشخاصی که تسلط به زبان انگلیسی دارند بسیار امیدوار کننده است. هزینه های زندگی در کانادا بسته به شهر محل اقامت و همچنین تعداد افراد خانواده و سبک زندگی متفاوت می باشد. در کل هزینه های زندگی برای یک فرد تقریبا ماهیانه $1000 الی $2000 (دلار) متغیر است. با توجه به کم بودن نرخ تورم، هزینه های زندگی تا حد زیادی ثابت است. درصد تورم از 2.01% در سال 2020 به 2.03% در سال 2021 رسیده بود. پیش بینی می شود تا سال 2022به 2% برسد.

کار آفرینی در کانادا و معایب آن

تمام روش های مهاجرتی علاوه بر دارا بودن مزایای خاص خود دارای معایبی نیز می باشند. معایبی که در روش کارآفرینی در کانادا می توان به آن اشاره کرد:

  • قوانین سخت برای متقاضیان کارآفرین و سرمایه گذاران
  • بالاتر بودن حداقل میزان سرمایه گذاری نسبت به اروپا
  • محدودیت روش های سرمایه گذاری
  • ثبت شرکت و اخذ اقامت باید دارای نوآوری و پلنی خاص باشد.
  • مسافت بالای ایران به کانادا
  • استخدام فرد کانادایی در بیزنس مورد نظر

در این مقاله سعی کردیم نکات مهم و کاربردی در خصوص کارآفرینی در کانادا را بیان نموده است. همچنین سوالات متدوال شما عزیزان را در خصوص اقتصاد کانادا را پاسخ دهیم. در این خصوص لازم به ذکر است ضمن امید به موفقیت شما همراهان عزیز در صورت تمایل به مهاجرت به کانادا با برسی شرایط توسط وکلا و کارشناسان موفق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نسبت به این امر اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :