مهاجرت سرمایه گذاری در بلغارستان

کارآفرینی در بلغارستان

کارآفرینی در بلغارستان

رشد تصاعدی کارآفرینی در بلغارستان، عمدتا صادرات محور و متمرکز در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد توجه عموم بوده است. حوزه کارآفرینی در بلغارستان در واقع در سال های اخیر فشار زیادی به این بخش وارد کرده است. که بودجه اتحادیه اروپا را به صندوق های خصوصی اختصاص داده است. در مورد کارآفرینی در بلغارستان که توسط ناظر جهانی کارآفرینی ارائه شده، در سال 2023 نرخ کل فعالیت کارآفرینی در مراحل اولیه 3.5% بوده است. جمهوری بلغارستان یکی از قدیمی ترین ایالت های اروپاست که در قلب بالکان واقع شده است. همچنین این کشور در دهه های اخیر دستخوش تحولات اساسی شده است و از یک کشور کمونیستی به یک اقتصاد بازار باز رفته است. هدف از ارائه این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بررسی فعالیت های کارآفرینی فعلی در بلغارستان است.

روند کارآفرینی در بلغارستان 2023

دولت اقدام کارآفرینی در بلغارستان 2023 را برای کمک به تشویق استارت آپ ها و رشد کسب و کارهای کوچک تدوین کرده است. شرکت های کوچک و متوسط در حال حاضر نقش مهمی در رشد اقتصادی بلغارستان ایفا می کنند و 85% از اشتغال خارج از تجارت مالی را تشکیل می دهند. اگرچه مشارکت زنان در کارآفرینی کمتر از مردان است، بنگاه های زنان بلغاری رشد بیشتری نسبت به همتایان منطقه ای خود نشان می دهند. با این حال آنها سهم کمتری از مشاغل نوآورانه و صادرات در بلغارستان را به خود اختصاص داده اند. برای رقابتی شدن زنان در فضای کارآفرینی بلغارستان در سال 2023 اولین مرکز در جنوب شرقی اروپا تاسیس شد. علاوه بر این بلغارستان بحث های تجاری، سمینارهای تخصصی، کنفرانس ها و جلسات با شرکت های چند ملیتی و سرمایه گذاران را برای اعضای کارآفرین خود سازماندهی و تسهیل کرده است.

کارآفرینی در بلغارستان به شکل اجتماعی

کارآفرینی اجتماعی در بلغارستان در حال تبدیل شدن به شکلی محبوب از مسئولیت اجتماعی و راهی برای حل انواع مشکلات اجتماعی است. برای اینکه یک جامعه بتواند کارآفرینی اجتماعی را تقویت کند، به محیط خاصی نیاز خواهد داشت که در آن به یک فعالیت تجاری فعال تبدیل شود. یکی دیگر از جنبه های جنبش کارآفرین اجتماعی در بلغارستان، رویکرد به تغییرات اجتماعی با دقت تجاری و ابزارهای تحلیلی است. کارآفرینی اجتماعی شکلی نوآورانه از کسب و کار است که با موفقیت، اهداف اجتماعی و عملکرد تجاری را با هم ترکیب می کند. علاوه بر این کارآفرینی اجتماعی در بلغارستان به عنوان پاسخی به مشکلات مزمن اجتماعی شده است.

از مشکلات اجتماعی در بلغارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشکلات اجتماعی در بلغارستان

سازمان های حمایتی از کارآفرینی در بلغارستان

سازمان های حمایتی بسیاری جهت حمایت از کارآفرینی در بلغارستان وجود دارد. در جدول زیر تعدادی از سازمان های حمایتی در بلغارستان را به نمایش درآورده ایم که کارآفرینان را در بلغارستان توانمند می کنند و دستشان برای کمک های مالی باز می باشد:

انواع سازمان حمایتیوظایف سازمان
Bescoوظایف آنها شامل رویدادهای شبکه سازی و ملاقات ها، قانون تامین مالی جمعی و طرح های دولت الکترونیکی است.
سازمان نوجوانان teenovatorبرنامه ای است که به دانش آموزان دبیرستانی کمک می کند تا با برقراری ارتباط با کارآفرینان علاقه خود را کشف کرده و آن را به یک پروژه کارآفرینی سود آور تبدیل کند.
کارآفرینان در کلاسکارآفرینی در کلاس یک قالب آموزشی آسان و موثر را برای مدارس در بلغارستان با هدف آوردن الهام و روحیه کارآفرینی به دانش آموزان از طریق داستان های موفقیت ارائه می دهد.
آکادمی مدرسه ترلیکآکادمی مدرسه ترلیک یک برنامه آموزشی ملی و بزرگترین طرح آموزشی رایگان فناوری اطلاعات برای کودکان کشور است.
Move.bgبستری برای برنامه ها و رویداد های نوآورانه است که بر موضوعات جامعه مدنی، اقتصاد دیجیتال، زندگی سبز و صنایع خلاق تمرکز دارد.

سازمان های حمایتی از کارآفرینی در بلغارستان

مزایای کارآفرینی در بلغارستان

از مزایا کارآفرینی در بلغارستان می توان به بخش های سرمایه گذاری جذاب در بخش خدمات عبارت اند از حمل و نقل، فناوری اطلاعات، برون سپاری فرآیند های تجاری، سلامت و گردشگری مرتبط با سبک زندگی سالم اشاره کرد.

از دیگر مزایای کارآفرینی در بلغارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جمهوری بلغارستان از سال 2007 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است.
  • سیاست دولت بر ایجاد فضای کارآفرینی مطلوب برای سرمایه گذاران خارجی است.
  • ریسک سرمایه گذاری پایین
  • کسری بودجه کم
  • تمامی بزرگترین بانک های اروپایی در بلغارستان نمایندگی دارند.
  • ثبت شرکت در بلغارستان برای کارآفرینی فقط چند روز طول می کشد.
  • ثبت نام بین المللی مالیات بر ارزش افزوده هم فقط 10 روز طول می کشد.
  • بلغارستان با بیش از 60 کشور در سراسر جهان معاهده مالیات مضاعف امضا کرده است.
  • 5 کریدور حمل و نقل پان اروپایی
  • پل بین اروپا و آسیا

راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی در بلغارستان

راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی در بلغارستان توسط قانون تجاری اداره می شود. افراد خارجی که قصد راه اندازی کسب و کار جدید و کارآفرینی در بلغارستان را دارند از حقوقی مشابه با بلغارها برخوردارند. همچنین هیچ محدودیتی برای مشارکت سهام اشخاص حقوقی و حقیقی خارجی وجود ندارد. اشکال مختلف سازمان های زیر را می توان برای کارآفرینی در بلغارستان راه اندازی کرد.

  • شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود
  • تاسیس شرکت با مسئولیت محدود با بیش از یک سهامدار
  • تاجر انحصاری، شرکت انفرادی با مسئولیت نا محدود
  • شرکت سهامی
  • شرکت سهامی انحصاری
  • مشارکت نا محدود ایجاد شده توسط 2 یا چند نفر که مسئولیت نامحدودی دارند.
  • مشارکت محدود مسئولیت طبق توافق تعیین می شود
  • مشارکت محدود با سهام
  • دفتر نمایندگی برای کارآفرینی در بلغارستان
  • کنسرسیوم و هلدینگ در بلغارستان

ثبت شرکت در جهت کارآفرینی در بلغارستان باید توسط یک شرکت حرفه ای در بلغارستان انجام شود. به همین سبب شما می توانید برای آشنایی بیشتر با کارآفرینی در بلغارستان با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :