مهاجرت به کشور اسپانیا

پناهندگی در اسپانیا

پناهندگی در اسپانیا

پناهندگی در اسپانیا بنا به دلایلی مثل تفاوت عقاید سیاسی، مذهبی، نژادی و یا عضویت در گروه اجتماعی خاص یا جنسیتی صورت می گیرد. ترس از هر نوع تحقیر و رفتار غیر انسانی، انواع اذیت و آزار و آسیب مثل شکنجه و یا اعدام و نهایتا موقعیت های ناشی از درگیری های داخلی یا بین المللی مثل جنگ موجب می گردد که متقاضی از کشور خود فرار کرده به کشور دیگری پناه ببرد در این صورت کتقاضی نمی تواند به کشور خود باز گردد. بنابراین اکثر متقاضیان برای دریافت حمایت بین المللی درخواست پناهندگی ارائه می دهند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی کردیم در اینجا به موضوع پناهندگی در اسپانیا پرداخته و دشواری های ناشی از آن را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هیچ گونه خدماتی در خصوص پروسه پناهندگی ارائه نخواهد داد.

روند درخواست پناهندگی در اسپانیا

راه های مختلفی برای درخواست پناهندگی در اسپانیا وجود دارد. یکی از راه ها درخواست در مرز اسپانیا یا در یک مرکز بازداشت مهاجران است. مقامات مرزی باید در عرض 4 روز تصمیم بگیرند که آیا درخواست پناهندگی قابل قبول است یا خیر و از شما می خواهند هویت و نحوه رسیدن شما به اسپانیا را تایید کنند. آنها همچنین دلایل فرار شما و اینکه آیا در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اید را از شما خواهند پرسید. اگر درخواست پناهندگی پذیرفته شود، برای شما کارت قرمز صادر می کنند تا شما را به عنوان یک پناهجو معرفی کنند. حتی اگر درخواست پناهندگی در اسپانیا برای رسیدگی پذیرفته شده باشد هم بعد از 3 ماه طول می کشد تا مقامات تصمیم بگیرند که آیا پناهندگی به پناهجو اعطاء می شود یا خیر.

بدین ترتیب تصمیم آخر توسط کمیسیون بین وزارتی پناهندگی اسپانیا گرفته خواهد شد. اگر درخواست شما پذیرفته نشد، اجازه ورود به اسپانیا را نخواهید داشت. راه دیگر برای درخواست این است که اگر در حال حاضر در قلمرو اسپانیا هستید، پس از ورود به اسپانیا یک ماه فرصت دارید تا درخواست پناهندگی بدهید. برای ارائه درخواست پناهندگی باید به اداره پناهندگی مراجعه کنید و مقامات پس از آن یک ماه فرصت خواهند داشت تا در مورد پذیرش یا عدم پذیرش درخواست شما تصمیم بگیرند. اگر درخواست پذیرفته شد، مقامات اسپانیا 6 ماه فرصت خواهند داشت تا نوع حمایتی را که پناهجو دریافت می کند، تعیین کنند.

حقوق حمایت بین المللی برای پناهندگی در اسپانیا

رد شدن درخواست پناهندگی در اسپانیا امر متداول و رایجی است. اما در مواردی حتما با درخواست پناهندگی موافقت می شود، مانند افرادی که توانایی مراقبت از خود را ندارند. افرادی مانند کودکان، سالمندان، زنان باردار یا افرادی که آسیبی آنها را تهدید می کند و همچنین بیمارانی که از امکانات درمانی در کشور خود برخوردار نیستند. در هر صورت اگر درخواست پناهندگی شما رد شد تعجب نکنید، زیرا این موضوع دلیلی نیست تا مورد حمایت بین المللی قرار نگیرید. حقوق حمایت بین المللی حداقل حقوقی است که در صورت رد شدن درخواست پناهندگی در اسپانیا می توانید از آن برخوردار باشید.

بدین ترتیب حقوق حمایت بین المللی در اسپانیا به شرح زیر است:

  • مجوز ماندن در اسپانیا و مشغول به کار در این کشور
  • با اینکه درخواست پناهندگی شما رد شده اما از کشور اسپانیا اخراج نمی شوید.
  • شما می توانید اعضاء مستقیم خانواده (همسر و فرزندان) را دوباره در کنار هم جمع کنید.
  • شما از کاهش 5 ساله در دوره درخواست عمومی برای ملیت از طریق اقامت بهره مند خواهید شد. (فقط پس از 5 سال اقامت در اسپانیا می توانید آن را دریافت کنید).
  • شما به خدمات عمومی اسپانیا مانند بهداشت، آموزش، خدمات اجتماعی و سایر موارد دسترسی خواهید داشت.

جهت اطلاع از شرایط رشته معماری در اسپانیا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

حقوق حمایت بین المللی برای پناهندگی در اسپانیا

رد شدن درخواست پناهندگی در اسپانیا

همانطور که قبلا هم گفته شد رد شدن درخواست پناهندگی در اسپانیا بسیار رایج است. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم ابتدا دلایل اصلی این کار را بدانید تا از انجام هر گونه اشتباهی جلوگیری کنید.

شایع ترین علل رد شدن درخواست پناهندگی در اسپانیا بدین شرح می باشد:

  • داشتن سوابق پلیسی یا کیفری
  • درخواست پناهندگی پس از یک ماه از ورود به اسپانیا (یعنی عدم انجام این کار در 30 روز اول در این کشور)
  • تقاضای پناهندگی در کشور دیگر
  • اینکه برای دومین بار خواستار حمایت جهانی شوید.
  • ارائه یک داستان غیر واقعی بدون شواهد کافی (بیشترین علت)

اگر به مدت 3 سال در اسپانیا تحت شرایط غیرقانونی زندگی می کنید. بدین ترتیب می توانید برای آرایگو اجتماعی درخواست دهید. علاوه بر این 3 سال، شما باید یک پیشنهادکاری برای رسمی کردن درخواست خود پیدا کرده باشید. اگر شما نیز در شرایط نامنظم هستید، اما شرکت های مدنی خود را رسمی کرده اید یا می خواهید با یک شهروند اروپایی ازدواج کنید، می توانید برای یکی از اعضاء خانواده کارت شهروندی اتحادیه اروپا درخواست دهید که به شما امکان 5 سال زندگی و کار در اسپانیا می دهد. اگر هیچ یک از این 2 شرط برآورده نشد، می توانید درخواست تجدید نظر اداری بدهید.

دشواری های پناهندگی در اسپانیا

پناهندگی در اسپانیا با سختی و دشواری های زیادی برای متقاضیان همراه است. علاوه بر طی مراحل طولانی برای درخواست پناهندگی در اسپانیا و ضمن اینکه درصد زیادی از درخواست ها هم به دلایل مختلف از جمله هزینه های زیادی که دولت اسپانیا برای پناهندگان پرداخت می کند اعم از هزینه زندگی، محل اقامت و سایر موارد رد می شود. بدین ترتیب همه این مسائل باعث می شود تا شرایط برای متقاضیان پناهندگی در اسپانیا پیچیده تر شود. بنابراین به متقاضیان توصیه می شود با کمک گرفتن از کارشناسان متخصص و مشاوران باتجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از روش های قانونی مسیر مهاجرت به اروپا و سایر قاره ها را پیگیری ودنبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :