مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی

پاسپورت آفریقای جنوبی

پاسپورت آفریقای جنوبی

پاسپورت آفریقای جنوبی در بین پاسپورت های سایر کشورهای جهان رتبه 53 را دارد، به این معنی که می توانید به 62 کشور بدون ویزا سفر کنید. البته تعداد روزهای اقامت در این کشورها محدود و با هم متفاوت است. پاسپورت های کشور آفریقای جنوبی با توجه به سن افراد، انواع مختلفی دارد. برای دریافت پاسپورت این کشور الزامات و شرایطی وجود دارد که طبق قوانین آفریقای جنوبی فقط واجدین شرایط لحاظ شده، می توانند پاسپورت آفریقای جنوبی را دریافت کنند. در این مقاله به بررسی این موضوع و شرایط اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی پرداخته شده است. لازم به ذکر می باشد که این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان پاسپورت آفریقای جنوبی ارائه می گردد.

بررسی پاسپورت آفریقای جنوبی

پاسپورت سندی است که توسط دولت ملی برای سفرهای بین المللی صادر می شود و هویت و ملیت دارنده آن را تأیید می کند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که بر اساس قانون شهروندی آفریقای جنوبی، برای یک شهروند آفریقای جنوبی 18 سال و بالاتر خروج یا ورود به آفریقای جنوبی با پاسپورت خارجی یک جرم قابل مجازات است. پاسپورت آفریقای جنوبی و اسناد سفر بر اساس قانون پاسپورت آفریقای جنوبی و مقررات مربوطه صادر می شوند.

پاسپورت های دائمی آفریقای جنوبی و اسناد سفر (اسناد قابل خواندن با ماشین) فقط در پرتوریا، آفریقای جنوبی چاپ می شوند و از آنجا به دفاتر درخواست ارسال می شوند. درخواست های ارائه شده در مرزهای آفریقای جنوبی را می توان به هر دفتر وزارت امور داخلی ارسال کرد. درخواست های ارائه شده در خارج از کشور را می توان به نزدیکترین سفارت یا نمایندگی آفریقای جنوبی ارسال کرد.

مهم است بدانید که هنگام درخواست پاسپورت آفریقای جنوبی، چه در این کشور و چه در خارج از کشور، باید شخصا درخواست دهید زیرا:

  • افسر گذرنامه باید متقاعد شود که هویت شما قانونی و معتبر است.
  • افسر گذرنامه باید بررسی کند که عکس شما تصویر واقعی شماست.
  • اثر انگشت شما باید گرفته شود (برای افراد 16 سال یا بیشتر) و با ثبت ملی جمعیت بررسی شود.

الزامات پاسپورت آفریقای جنوبی

توجه داشته باشید که تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست پاسپورت آفریقای جنوبی باید با جوهر سیاه تکمیل شود. زن، شوهر و فرزندان همه باید فرم های درخواست جداگانه را تکمیل کنند. در هنگام درخواست پاسپورت برای کودکان، هم والدین و هم فرزندان مربوطه باید حضور داشته باشند. هنگام درخواست پاسپورت باید یک شماره هویت آفریقای جنوبی داشته باشید. در صورتی که شماره هویت آفریقای جنوبی ندارید، باید ابتدا برای ثبت نام تولد خود و یک مدرک هویتی آفریقای جنوبی، حسب مورد، اقدام کنید. اگر پاسپورت معمولی معتبر ندارید و نیاز به سفر فوری دارید، می‌توانید برای گواهی سفر اضطراری درخواست دهید.

به یاد داشته باشید که برخی از کشورها گواهی نامه های سفر اضطراری را نمی پذیرند. قبل از درخواست گذرنامه یا گواهی سفر اضطراری باید این موضوع را با مقامات مربوطه کشوری که قصد بازدید از آن را دارید بررسی کنید. به جزء گذرنامه ‌های رسمی و دیپلماتیک، برای همه انواع درخواست‌های گذرنامه یا سند مسافرتی، هزینه اعمال می‌شود. اگر حادثه ناشی از سهل انگاری صاحب گذرنامه یا سند مسافرتی باشد، درخواست جایگزینی گذرنامه های گمشده، دزدیده یا آسیب دیده 2 برابر هزینه عادی خواهد بود.

الزامات اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی

ویژگی های پاسپورت آفریقای جنوبی

یک پاسپورت توریستی معمولی شامل 32 صفحه است، اما مسافران مکرر می توانند پاسپورت توریستی حداکثر با 48 صفحه را دریافت کنند. گذرنامه ها قابل تمدید نیستند. پس از پایان مدت اعتبار پاسپورت، باید درخواست جدیدی برای پاسپورت ارسال کنید. گذرنامه ها باید حداقل 30 روز پس از تاریخ مورد نظر برای خروج معتبر باشند. پاسپورت ها همچنین باید حداقل 2 صفحه خالی برای مهر ورود داشته باشند. صفحات خالی نمی توانند شامل صفحه (تایید) در پشت کتاب باشند. اگر به ویزا نیاز دارید، باید اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما دارای 2 صفحه خالی، یکی برای ویزا و دیگری برای مهر ورود است.

پاسپورت آفریقای جنوبی شامل اطلاعات زیر است:

  • عکس صاحب پاسپورت
  • نوع پاسپورت
  • کشور صادر کننده
  • شماره پاسپورت
  • نام و نام خانوادگی دارنده پاسپورت
  • ملیت دارنده پاسپورت
  • جنسیت دارنده پاسپورت
  • تاریخ تولد
  • محل تولد
  • تاریخ صدور
  • تاریخ انقضا
  • مرجع صادر کننده

مدارک لازم برای درخواست پاسپورت آفریقای جنوبی

برای درخواست پاسپورت آفریقای جنوبی باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • تکمیل فرم درخواست گذرنامه به طور مناسب
  • اصل مدرک شناسایی و یک کپی یا شناسنامه و کپی آن در صورت زیر 16 سال
  • در صورت زیر 18 سال، رضایت والدین برای صدور گذرنامه
  • فرم تکمیل شده شهروندی هنگام درخواست از خارج از کشور
  • هرگونه پاسپورت توریستی معتبر موجود را ارائه دهید یا اگر پاسپورت خود را گم کرده اید یا به سرقت رفته است و برای گذرنامه جدید درخواست می کنید، باید گزارش مفقودی گذرنامه و تأییدیه ای مبنی بر گزارش مفقودی به پلیس ارائه دهید.
  • 2 عکس رنگی که با مشخصات عکس شناسنامه و گذرنامه مطابقت دارد.
  • هزینه تعیین شده برای پاسپورت را بپردازید.

روی نمودار زیر هزینه 2 نوع پاسپورت آفریقای جنوبی نشان داده شده است:

هزینه 2 نوع پاسپورت آفریقای جنوبی

انواع پاسپورت آفریقای جنوبی

انواع پاسپورت آفریقای جنوبی به شرح زیر است:

انواع پاسپورت آفریقای جنوبیتوضیحات
پاسپورت توریستی ماکسیپاسپورت های توریستی ماکسی اسنادی 48 صفحه ای هستند که برای مسافران مکرر در نظر گرفته شده است. آنها مانند پاسپورت های توریستی معمولی هستند. آنها فقط برای شهروندان آفریقای جنوبی با سن 16 سال یا بیشتر صادر می شوند. این نوع پاسپورت ها به مدت 10 سال معتبر هستند و قابل تمدید نمی باشند. پس از پایان مدت اعتبار پاسپورت، باید درخواست جدیدی برای پاسپورت ارسال کنید.
پاسپورت توریستیافراد زیر 16 سال، این گذرنامه ها برای شهروندان آفریقای جنوبی که 15 سال یا کمتر هستند صادر می شود. گذرنامه ها 5 سال اعتبار دارند و قابل تمدید نیستند. پس از پایان مدت اعتبار پاسپورت، باید درخواست جدیدی برای پاسپورت ارسال کنید.

در شکل زیر انواع پاسپورت آفریقای جنوبی نشان داده شده است:

انواع پاسپورت آفریقای جنوبی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی که با نام جمهوری آفریقای جنوبی نیز شناخته می شود، یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است. شهروندان این کشور دارای پاسپورت قدرتمند با رتبه 53 در زمینه آزادی حرکت در سراسر جهان هستند و می توانند از 62 کشور بدون ویزا دیدن کنند. اگر می خواهید مدت طولانی تری در یک کشور بدون ویزا بمانید، گزینه دیگری جز درخواست ویزا ندارید.

بدین ترتیب شما می توانید با یک سفارت یا کنسولگری محلی در آفریقای جنوبی که نماینده کشوری است که می خواهید بازدید کنید، تماس بگیرید. به منظور اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی و کشورهای اروپایی از جمله، اخذ پاسپورت آلمانی می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و با کمک و راهنمایی های مشاورین مجرب مجموعه، اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :