مهاجرت تحصیلی کانادا

ویزای کانادا برای ورزشکاران

ویزای کانادا برای ورزشکاران

روش های مختلفی برای مهاجرت به کشور کانادا برای متقاضیان وجود دارد و یکی از مهم ترین آنها، مهاجرت از طریق ویزای کانادا برای ورزشکاران است. ویزای ورزشکاران تنها مربوط به شخص ورزشکار نیست بلکه داوران و مربیان حرفه ای نیز می توانند از این ویزا بهرمند شوند. ویزای مذکور در حقیقت یکی از انواع ویزاهای خود اشتغالی در این کشور است. باید به این نکته اشاره داشت که دریافت این ویزا شرایط خاصی دارد که باید به تفصیل به آن پرداخته شود.

بر اساس آنچه که در اداره مهاجرت کشور کانادا مطرح شده یک خویش فرما در کشور کانادا در رشته های ورزشی، فردی است که با توجه به تجربیات شخصی و توانایی های فردی قصد حضور در کشور کانادا را دارد. این فرد همچنین باید در شرایط کلی جامعه و اقتصاد کانادا نیز تاثیر گذار باشد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاع از شرایط اخذ ویزای کانادا برای ورزشکاران دارید، مقاله پیش رو که به همت مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است را به طور کامل مطالعه فرمایید.

محاسبه تجربه در ویزای کانادا برای ورزشکاران

اشاره کردیم که یکی از مواردی که در اخذ ویزای کانادا برای ورزشکاران اهمیت بسیار زیادی دارد، تجربه و سابقه فعالیت است. منظور از تجربه، فعالیت برای مدت 2 سال در یک بازه زمانی 5 ساله قبل از ثبت درخواست ویزا می باشد.

شرایط محاسبه تجربه ورزشی فرد به شرح زیر است:

  • یک دوره 2 ساله تجربه به عنوان یک ورزشکار
  • 2 دوره یک ساله در سطح ورزشکار حرفه ای

برای محاسبه تجربه، اگر شما درخواست خود را برای مثال در تاریخ 1 ژانویه 2022 به ثبت برسانید، باید به تاریخ 1 ژانویه 2015 بازگردید تا بتوانید نظر آفیسر را جلب کنید. باید به این نکته نیز توجه داشت که حرفه ورزشی فرد در کشور کانادا باید تنها راه درآمد متقاضی باشد. از این طریق هزینه های زندگی در کانادا خانواده خود را تامین کرده باشد. البته در صورتی که فرد توانسته باشد در مسابقات جهانی شرکت کند طبیعتا اهمیت این موضوع نیز کاهش پیدا می کند و او می تواند از این طریق صلاحیت خود را اثبات کند.

توانایی های فردی متقاضی ویزای کانادا برای ورزشکاران

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق ویزای ورزشکاران، باید به افسر ویزا ثابت کنند که توانایی و تمایل فراوانی به ادامه فعالیت حرفه ای خود در کشور کانادا دارند. یکی از شرایطی که می تواند این امکان را برای افراد به وجود آورد. تجربه کاری متقاضیان در کشور خود، مکاتبه با کارفرمایان در کشور کانادا و همچنین ارائه یک پلن اقتصادی قدرتمند است. این پلن اقتصادی اهمیت بسیار بالایی دارد. چرا که فرد باید اثبات کند که می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور کانادا داشته باشد. باید توجه داشت که مبلغ مشخصی برای این نقش آفرینی اعلام نشده است.

توانایی های فردی متقاضی ویزای کانادا برای ورزشکاران

واجدین شرایط برای دریافت ویزای ورزشکاران کشور کانادا

اداره کار لیستی از مشاغل مورد نیاز کانادا را ارائه کرده است. بر اساس آن به هر حرفه یک کد 4 رقمی اختصاص داده است. بر اساس همین گزارش متقاضی دریافت ویزای کانادا برای ورزشکاران باید در یکی از شاخه های زیر فعالیت کنند:

  • 5251 ورزشکار حرفه ای
  • 5252 مربیان
  • 5253 مدیران و داوران ورزشی
  • 5254 برنامه ریزان و مربی های ورزش های غیر حرفه ای مانند بدنسازی و فیتنس

در جدول زیر اصلی ترین رشته های مربوط به هر شاخه به تفکیک بیان شده است:

رشته های کد 5251رشته های کد 5252رشته های کد 5253رشته های کد 5254
ورزشکار حرفه ایمربیداور مسابقات دو و میدانیمربی ایروبیک
بازیکن بیسبالمربی اسکیتمنشی مسابقات ورزشیمربی شخصی
بوکسوراستعدادیاب فوتبال آمریکاییداور مسابقات اسکیتارزیاب تناسب اندام
بازیکن فوتبال آمریکاییمربی ژیمناستیکداور هاکیمعلم ژیمناستیک
بازیکن گلفمربی هاکیداور خط استارتآموزشیار شنا
بازیکن هاکیمربی با سابقه تیم ملیداور محاسبه زمانآموزشیار اسکی
راننده ماهرمربی فوتبالکمک داوران زنآموزشیار سوارکاری
بازیکن اسکیمربی شنامدیر ورزشیمربی فیتنس
اسپرینترمربی والیبالداور بیسبالرهبر اردوهای شبانه

ضوابط دریافت ویزای کانادا برای ورزشکاران

برای اینکه فردی بتواند به عنوان یک خویش فرما در رشته های ورزشی وارد کشور کانادا شود باید شامل هر 3 ضابطه تعیین شده باشد. در صورت ناتوانی در برآورده کردن هر یک از آنها، فرد قادر به دریافت این ویزا نخواهد شد.

ضوابط صدور ویزا برای ورزشکاران به شرح زیر است:

فرد باید نشان دهد که حرفه خود را در کشور کانادا نیز ادامه خواهد داد و توانایی آن را دارد.

فرد باید در جدول امتیاز بندی، حداقل 35 امتیاز از 100 امتیاز ممکن را بدست آورد.

فرد نباید خطری برای جامعه کانادایی داشته باشد.

جدول زیر نشان دهنده شرایط امتیاز بندی ذکر شده است:

عامل تاثیرگذارامتیاز
تحصیلاتتا سقف 25
تجربه کاریتا سقف 35
سنتا سقف 10
تسلط به زبان فرانسوی یا انگلیسیتا سقف 24
تطبیق پذیری با شرایطتا سقف 6

در صورتی که فردی 5 سال سابقه کاری داشته باشد، 35 امتیاز مورد نیاز برای دریافت ویزا را دریافت می کند و نیازی به امتیازات دیگر ندارد. اما باید به این نکته توجه داشت که اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی از طریق مدرک معتبر زبان نیز الزامی است.

پیچیدگی ورود به کانادا از طریق خود اشتغالی

آنچه تا کنون بیان شد، شرایطی است که بسیاری از افراد قادر به برآورده کردن آن هستند. اما باید در نظر داشت که روند صدور ویزا به سادگی آنچه بیان شد نیست. سفارت کشور کانادا سخت گیری های فراوانی در صدور این ویزا از خود نشان خواهد داد. به عبارت ساده تر باید به این نکته اشاره داشت که در صورت خالی بودن رزومه شما از سابقه کار حرفه ای، بهتر است هیچ گونه اقدامی برای دریافت این ویزا انجام ندهید.

لذا در نظر داشته باشید که قبل از ورود به این پروسه با مشاورین این امر مشورت داشته باشید چرا که آن ها می توانند سایر روش های مهاجرت به کشور کانادا را نیز برای شما تشریح کنند تا از طریق بهترین روش ممکن به این کشور وارد شوید. یکی از مهم ترین خدماتی که مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به موکلین خود ارائه می دهد، انجام امور مهاجرتی به کشور کانادا است. در صورت تمایل به مهاجرت به این کشور می توانید از طریق خطوط تلفن، به صورت رایگان با مشاورین ارشد این موسسه در تماس باشید و در صورت تمایل به صورت حضوری در موسسه حاضر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :