مهاجرت کاری شیلی

ویزای کاری شیلی

ویزای کاری شیلی

ویزای کاری شیلی به شهروندان خارجی اجازه می دهد تا به طور قانونی در کشور شیلی کار کنند و کسب درآمد داشته باشند. از پاتاگونیا گرفته تا کوه های آند و رشته ساحلی شیلی، این کشور مرتبا گردشگران و اتباع خارجی را به خود جذب می کند. شیلی به خود می بالد که کشوری است که بیشترین توقعات تجاری دو جانبه یا منطقه ای را در سراسر جهان دارد.

در حال حاضر 25 قرارداد از این قبیل بین شیلی و 65 کشور مختلف از جمله چین، هند، کره جنوبی، مکزیک، آمریکا و اتحادیه اروپا وجود دارد. در واقع شیلی دارای قوی ترین رتبه اعتباری دولتی در آمریکای جنوبی است که این کشور را به مکانی جذاب برای اشتغال تبدیل می کند. اگرشما قصد تاسیس شرکتی در شیلی را دارید، این کشور همواره مملو از کارمندان با استعداد بوده است. ما در این مقاله با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمام سعی خود را کرده ایم تا اطلاعات کافی و مفیدی را در خصوص ویزای کاری شیلی به شما ارائه دهیم.

انواع ویزای کاری شیلی

ویزای کاری در شیلی یک مجوز اداری است که به یک شهروند خارجی اجازه می دهد تا به طور قانونی در شیلی کار کند. قبل از آمدن به شیلی باید به صورت آنلاین برای اخز ویزای کاری شیلی اقدام کنید. از آنجایی که اصلاحات مهاجرتی که در سال 2023 اجرای شد، دیگر امکان درخواست ویزا پس از ورود به شیلی با ویزای توریستی وجود ندارد. جمهوری شیلی علاقه مند به جذب کارگران ماهرخارجی است، بنابراین انواع مختلفی از ویزای کار وجود دارد که دریافت آنها کم و بیش دشوار است.

در این بخش به بررسی انواع ویزای کار می پردازیم که عبارت اند از:

ویزای کاری شیلی به صورت موضوع قرارداد

بیشترین ویزای کار در شیلی ویزای موضوع قرارداد است. که به خارجی ها اجازه می دهد در شیلی زندگی کنند و با یک قرارداد کاری که فقط با یک شرکت شیلیایی امضا شده است، کار کنند. ویزای موضوع قرارداد یک یا 2 سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.

لطفا برای اخذ ویزای موضوع قرارداد به شرایط زیر توجه داشته باشید:

  • شما فقط در صورتی واجد شرایط دریافت این ویزا هستید، که قبلا قرارداد کاری امضا شده داشته باشید. علاوه بر این تا زمانی که اداره مهاجرت مدارک شما را به طور رسمی دریافت نکرده و ویزای کار به شما اعطاء نکند، نمی توانید شروع به کار کنید.
  • این ویزا همچنین به خانواده کارگر (همسر و فرزندان) اجازه می دهد تا برای اقامت در شیلی حضور یابند، مشروط بر اینکه شما توانایی مالی برای مراقبت از آنها را داشته باشید.
  • اگر یکی از طرفین تصمیم به فسخ قرارداد داشته باشد، ویزا به طور خودکار منقضی می شود. از تاریخ نقض، کارگر 30 روز فرصت دارد تا برای ویزای جدید درخواست کند یا کشور را ترک کند.

همچنین برای دریافت ویزای کاری شیلی به صورت موضوع قرارداد، باید مدارکی که در تصویر پایین قرار داده ایم را ارائه دهید:

ویزای کاری شیلی به صورت موقت

اگر از طرف یک شرکت خارجی برای کار به شیلی مهاجرت کنید، در حالی که کارمند شرکت خارجی باقی بمانید، این روش پیچیده تر است. شما باید برای ویزای موقت اقدام کنید. ویزای کاری موقت شیلی یک مجوز کار است که به شما اجازه می دهد که در شیلی اقامت داشته باشید و پس از آن می توانید برای یک سال دیگر تمدید کنید. هزینه این مجوز 150% ویزای کار استاندارد است.

بنابراین فقط در موارد نادر از نظر مالی مفید است. این نوع ویزا عمدتا توسط شرکت های خارجی استفاده می شود که نیاز به اعزام کارمندان برای مدت کوتاهی به شیلی دارند. به عنوان مثال، این ویزا در مورد متخصصان یک فناوری، یا نیاز خاص برای جبران کمبود نیروی کار برای اتمام یک پروژه با انتقال از یک شرکت تابعه دیگر است. در خصوص اطلاع از شرایط اخذ اقامت شیلی، به لینک مشخص شده مراجعه بفرمائید.

انواع مختلفی از ویزاهای اقامت موقت وجود دارد که ما در تصویر زیر به خوبی برای شما ارائه کرده ایم:

مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری شیلی

حتی اگر برای ویزای کاری شیلی به صورت آنلاین درخواست می دهید، باید به سفارت یا کنسولگری شیلی بروید تا آن را روی پاسپورت خود مهر کنید. سپس باید اصل تمام مدارک مورد نیازی که در این قسمت به شما ارائه می شود را آپلود کرده و ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشد:

  • نامه ای از شرکت شیلیایی که شما را استخدام کرده است. که توضیح می دهد چرا آنها شما را استخدام کرده اند و چرا شما برای این کار مناسب هستید.
  • یک کپی از قرارداد کاری شما که به اسپانیایی ترجمه شده باشد. که مطابق با قوانین و مقررات شیلی در مورد استخدام کارگران خارجی باشد. همچنین امضا شده توسط شرکت استخدام کننده، که باید توسط وزارت امور خارجه نیز در شیلی تایید شود.
  • کپی مدارک تحصیلی، دیپلم یا سایر گواهی های مربوطه برای شغل
  • فتوکپی از صفحات مربوطه گذرنامه شما و اینکه پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه دیگر اعتبار داشته باشد.
  • 2 قطعه عکس رنگی
  • گواهی ترخیص پلیس از کشور شما
  • گواهی سلامت صادر شده توسط یک پزشک معتبر که بیان می کند شما ناقل بیماری مسری نیستید.

جهت اطلاع از شرایط کار در شیلی، مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری شیلی

زمان رسیدگی و هزینه ویزای کاری شیلی

ویزای کاری شیلی ظرف 15 تا 20 روز پردازش می شود. پس از بررسی و تایید ویزای شما باید تاریخ قرار ملاقات خود را نیز در نظر بگیرید، که ممکن است چند روز بعد باشد. بنابراین مطمئن شوید که حداقل 30 روز قبل از سفر به شیلی درخواست داده اید. اگر درخواست شما کمتر از 30 روز قبل ارسال شده باشد ممکن است سفارتخانه ها و کنسولگری های شیلی اصلا درخواست شما را نپذیرند.

پس از درخواست شما فقط باید هزینه ویزای کار شیلی را پرداخت کنید. اگر درخواست شما رد شود نیازی به پرداخت هزینه ندارید. شما باید هزینه را در تاریخ وقت سفارت شیلی یا قبل از آن پرداخت کنید. زمانی که برای تعیین وقت ملاقات با شما تماس می گیرند، جزئیات پرداخت را به شما می دهند. هیچ مجموعه استانداردی از هزینه ویزای شیلی وجود ندارد. هزینه ها به کشور بستگی دارد و می تواند از 50$ تا 150$ (دلار) برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای کاری شیلی با همکاران متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :