مهاجرت کاری بلژیک

ویزای کاری بلژیک

ویزای کاری بلژیک

اگر به دنبال ویزای کاری بلژیک هستید، اولین قدم یافتن کار یا پیشنهادکاری در بلژیک است تا بتوانید در خصوص اخذ ویزا اقدام نمایید. از آنجایی که ویزای کاری شما با وضعیت اقامت شما مرتبط است. قبل از اینکه بتوانید برای اقامت یا اجازه کار در بلژیک درخواست دهید، استخدام شوید. بلژیک یک مکان ارجح برای تجارت بین المللی است، تا حدی به دلیل نیروی کار مولد این کشور است.

بازار کار در بلژیک رقابتی بوده و مهارت های زبانی تقاضای زیادی دارد. کارگران خارجی چند زبانه یا آنهایی که می توانند حداقل به یکی از زبان های رسمی کشور صحبت کنند، شانس بیشتری برای اشتغال دارند. فریب اندازه کوچک بلژیک را نخورید، این کشور اغلب به عنوان قلب اروپا شناخته می شود. تمامی مطالب این مقاله به کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای بالا بردن اطلاعات شما در مورد ویزای کاری بلژیک جمع آوری شده است.

الزامات شغلی در بخش های مختلف بلژیک

برای به دست آوردن یک شغل بلند مدت با درآمد خوب در بلژیک، باید یکی از زبان های رسمی بلژیک را بدانید. اما گاهی اوقات به عنوان مثال، برای شرکت های انگلیسی زبان انگلیسی کافی است. تنها تعداد کمی از کارفرمایان اگر زبان بلد نباشند، به یک خارجی پیشنهاد کار می دهند، زیرا حدود 7% از بلژیکی ها بیکار هستند. طبق دستورالعمل اروپا، قبل از دادن شغل به یک خارجی آژانس کار باید مطمئن شود که هیچ شهروند محلی یا اتحادیه اروپا آن را نمی خواهد. این فرآیند به طور متوسط 1 تا 2 ماه طول می کشد.

چند نمونه از شغل های پرطرفدار در بلژیک را در بخش زیر بررسی می کنیم:

  • گردشگری و کشاورزی
  • ساخت و ساز

مجوز کار پس از اخذ ویزای کاری بلژیک

اگر می خواهید در بلژیک به عنوان یک خارجی تحت قرارداد کار کنید، باید مجوز کار داشته باشید. این قانون برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا اعمال می شود. باید برای اجازه کار برای زندگی و کار در بلژیک درخواست دهید. شما ابتدا باید به عنوان یک تبعه غیر اتحادیه اروپا برای ویزای طولانی مدت برای ورود به بلژیک اقدام کنید. و پس از ورود باید برای اجازه اقامت با حقوق کاری اقدام نمایید. شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می توانند بدون ویزا یا مجوز کار در بلژیک کارکنند.

علاوه بر این شهروندان ذکر شده در تصویر زیر نیز می توانند پس از ورود به بلژیک بدون درخواست قبلی برای ویزا، مجوز اقامت و کار دریافت کنند:

کشورهای بدون درخواست ویزای بلژیک که مجوز کار و اقامت دارند

انواع مجوز کار در بلژیک

شما قبل از ورود به بلژیک باید برای اخذ ویزای کاری بلژیک اقدام کنید. در این صورت است که کارفرمای شما برای اجازه کار شما در این کشور به اداره مهاجرت بلژیک درخواست می دهد.

بر اساس این امر 3 نوع ویزای کاری بلژیک برای متقاضیان وجود دارد که در جدول زیر به خوبی به آنها اشاره شده است:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای کاری نوع Aویزای کاری نوع A اجازه کار برای افراد تا مدت نامحدود را می دهد. افرادی که واجد شرایط دریافت این ویزا هستند باید سابقه 10 سال اقامت در بلژیک را داشته باشند.
ویزای کاری نوع Bاین یک ویزای کاری استاندارد است، که به حداکثر خارجی ها اعطاء می شود. با این حال با این ویزای کاری فقط می توانید برای یک کارفرما کار کنید. مدت اعتبار این ویزا 12 ماه است که قابل تمدید می باشد. کارمندان نمی توانند بدون این ویزا وارد کشور شوند.
ویزای کاری نوع Cفقط دسته خاصی از کارگران خارجی واجد شرایط دریافت این ویزا هستند. این اجازه را به آنها می دهد که به دلایلی غیر از شغل به عنوان مثال تحصیل، پناهندگی و سایر موارد در کشور بمانند. اعتبار این مجوز 12 ماه است که در صورت نیاز قابل تمدید است.

انواع مجوز کار در بلژیک

فرآیند اخذ مجوز در ویزای کاری بلژیک

کارمندان خارجی برای زندگی و کار در بلژیک به مجوز کار و همچنین ویزا نیاز دارند. این مسئولیت کارفرما است که برای مجوز کار درخواست دهد. اما ابتدا باید ثابت کند که هیچ اتباع بلژیکی جویای کار واجد شرایط برای پر کردن این موقعیت نیستند. پس از انجام این کار روند درخواست می تواند آغاز شود.

فرآیند مجوز کار شامل مراحل زیر می باشد:

  • کارفرما درخواست مجوز کار را به مقامات مهاجرت در بلژیک ارسال می کند.
  • پس از تایید، مقامات مجوز کار را به سفارت بلژیک در کشور محل اقامت کارمند احتمالی ارسال می کنند.
  • کارمند برای درخواست ویزای اقامت به سفارت بلژیک در کشور خود مراجعه می کند.
  • پس از دریافت ویزا و مجوز، کارمند ممکن است به بلژیک سفر کند.
  • در بلژیک، کارمند ورود خود را در مقامات مربوطه ثبت می کند، و آدرس محل سکونت خود را ثبت می کند.
  • کارمند درخواست کارت شناسایی ارائه می کند.
  • کارمند کارت شناسایی را جمع آوری می کند و اثر انگشت خود را ارائه می دهد.

پس از انجام این مراحل، کارمند ممکن است در بلژیک شروع به کار کند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به بلژیک، مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری بلژیک

افرادی که قصد کار در بلژیک را دارند باید برای اخذ ویزای کاری بلژیک اقدام کنند. برای دریافت ویزای کاری بلژیک باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه مجوز کار، قبل از درخواست ویزای کار، باید در بلژیک مشغول به کار شوید، مجوز کار به شما اجازه می دهد در بلژیک زندگی و کار کنید.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدرک اقامت، شما باید ثابت کنید که در بلژیک مکانی برای اقامت خواهید داشت.
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه گواهی سلامت روحی و جسمی متقاضی

اگر قصد دریافت ویزای کاری بلژیک را دارید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :