مهاجرت کاری ایرلند

ویزای کاری ایرلند

ویزای کاری ایرلند

ویزای کاری ایرلند یکی از بهترین راه های اخذ اقامت ایرلند است، از اینرو بسیاری از متقاضیان جویای اخذ مجوز کاری در این کشور می باشند. ایرلند در دهه اخیر به خاطر اقتصاد دارای پیشرفت، موقعیت شغلی های مناسب و متفاوت و همچنین شرایط مناسب و آسان برای مهاجران، به یکی از پر طرفدار ترین مقاصد مهاجرت تبدیل شده بود. ایرلند جزیره ای است که در موقعیت جغرافیایی جنوب غربی اروپا قرار گرفته و از 2 بخش جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی تشکیل شده است. همانطور که از نام آن پیداست، این کشور توسط نظام جمهوری اداره می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقامت و ویزای کاری در ایرلند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

شرایط کاری ایرلند

کار در ایرلند یکی از بهترین راه های اخذ اقامت ایرلند از طریق ویزای کاری ایرلند می باشد. امروزه به دلیل اقتصاد قدرتمند این کشور، تبدیل به یکی از مقاصد اصلی مهاجران برای مهاجرت به این کشور شده است. سطح خدمات و رفاه بالای زندگی در این کشور، مقصد جذابی برای مهاجران به حساب می رود. ایرلند به عنوان یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا از ثروت بالایی برخوردار است. طبق آمار در تا سال 535000 نفر از اتباع خارجی در ایرلند مشغول به کار هستند و حدود 17% از موقعیت های شغلی ایرلند در اختیار اتباع خارجی همچنین این کشور رتبه پنجم دنیا در موضوع تولید ناخالص داخلی و رتبه پنجم از لحظ شاخص توسعه انسانی را داراست. شما برای شروع کار خود در ایرلند، نیازمند یک مجوز کاری هستید.

یکی از مهم ترین مسائل در اخذ ویزای کاری ایرلند، تابعیت افراد است. بدین صورت که طبق قوانین مصوبه جمهوری ایرلند، افرادی که تابعیت کشور های عضو اتحادیه اروپا را دارند، برای شروع کار خود نیازمند به اخذ مجوز و ویزای کاری در این کشور را ندارند. به طوری که اگر شما تبعه یکی از این کشورها باشید، با شما همانند شهروندان بومی ایرلند رفتار خواهد شد. در ضمن شما می توانید خانواده خود را نیز به عنوان همراه با خود به این کشور ببرید. اما اگر تابعیت کشورهای حوزه اتحادیه اروپا را ندارید، برای شروع کار خود و اخذ اقامت در ایرلند باید برای اخذ ویزا و از طریق سفارتخانه این کشور در کشور خود اقدام کنید.

طرق اخذ ویزای کاری ایرلند

اخذ ویزای کاری ایرلند یکی از پرطرفدار ترین و معمول ترین راه های اخذ اقامت ایرلند است. اما دریافت این ویزا شامل مراحلی است که فرد متقاضی باید آنها را با دقت انجام دهد. یکی از روش های قانونی اخذ این ویزا، داشتن یک دعوتنامه کاری توسط شخصی حقیقی که دارای یک شرکت تجاری معتبر ثبت شده باشد. برای انجام شدن این کار، ابتدا یک کارفراما باید به مدت سه ماه تبلیغات خود را برای استخدام نیروی کار ایرلندی انجام دهد. پس از آن، باید به مدت 3 ماه دیگر، برای نشر آگهی جهت استخدام نیروی کار اقدام کند. اگر پس از این فرآیند، شخصی را که کارفرما می خواهد پیدا نشود، کارفرمای ایرلندی می تواند برای استخدام نیرو از اتباع خارجی اقدام کند.

طبق مقررات تصویب شده در رابطه با مجوز کار عمومی در ایرلند، امکان اشتغال در ایرلند در صورتی مقدور خواهد بود که فرد مهاجر، یک پیشنهاد کاری با دستمزد 30000€ (یورو) در سال از طرف یک کارفرمای ایرلندی داشته باشد. داشتن مهارت خاص برای اخذ شغل و ویزای کاری ایرلند از اهمیت بالایی برخوردار است. جمهوری ایرلند هر ساله فهرست جدیدی از مشاغل مورد نیاز خود منتشر می کند که متقاضیان باید آن ها را چک کنند و شغل متناسب خود را بیابند. در این مسیر، داشتن یک رزومه کامل و فراهم کردن مدارک لازم، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. پس از اخذ ویزای کار در ایرلند، متقاضی یک بازه زمانی 2 ساله در اختیار دارد که پس از اتمام آن، می تواند برای اخذ ویزای STAMP 4 اقدام کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله کار در ایرلند را مطالعه بفرمائید.

طرق اخذ ویزای کاری ایرلند

انواع ویزای کاری در ایرلند

ویزای کاری ایرلند از انواع مختلفی برخوردار است که هر کدام برای استفاده متفاوتی صادر می شود. انواع ویزای STAMP و کاربردهای آن به شرح ذیل می باشد:

  • STAMP 0: این ویزا محوز اقامت در ایرلند را برای مدت کوتاهی در اختیار شما قرار می دهد.
  • STAMP 1: این ویزا مجوز شروع و یا استخدام د یک کسب و کار در ایرلند می باشد.
  • STAMP 2: این ویزا به شما اجازه مطالعه تمام وقت برای یک دوره مشخص را می دهد.
  • STAMP 3: این نوع از ویزا، اجازه نامه ای برای اقامت شما به مدت مشخصی در ایرلند را صادر می کند.
  • STAMP 4: این ویزا نیز مانند ویزای نوع STAMP 3 عمل خواهد کرد.
  • STAMP 5: این ویزا، بدون محدودیت زمانی امکان اقامت شما در ایرلند را صادر می کند.
  • STAMP 6: آخرین نوع از ویزا و نشانگر این است که شما یه شهروند ایرلندی دو تابعیته هستید.

شرایط سرمایه گذاری در ایرلند به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مشاغل مورد نیاز جمهوری ایرلند

همانطور که بیان شد، جمهوری ایرلند هر ساله لیستی را منتشر می کند که متقاضیان طبق آن لیست می توانند برای اخذ ویزای کاری ایرلند و استخدام شغل مورد نظر خود اقدام کنند. اگر در میان شغل های منتشر شده شغلی را دیدید که در آن مهارت دارید، هر چه سریع تر اقدام کنید؛ چرا که شرایط برای شما بسیار مهیا است و اخذ این ویزا برای شما سختی چندانی ندارد.

برخی از مشاغل مورد نیاز جمهوری ایرلند به شرح زیر خواهد بود:

  • محققان علوم آزمایشگاهی
  • حرفه های علوم اجتماعی و طبیعی
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی طراحی و توسعه
  • تحقیقات حرفه ای اداری
  • مهندسی تولید و فرایند
  • مشاوران مالیاتی
  • متخصص بازاریابی

امروزه ایرلند به یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت مردم تبدیل شده است. جذب بازار های بین المللی در این کشور باعث شده تا موقعیت های شغلی بسیار خوبی در این کشور ایجاد شود. همچنین گردش مالی خوبی در این کشور در جریان است و این کشور از اقتصاد پر قدرتی برخوردار است. اگر مهارت خاصی در زمینه شغلی دارید، یکی از ساده ترین راه های مهاجرت و از طریق دریافت ویزای کاری ایرلند به این کشور جلوی پای شما قرار گرفته است. به دلیل قوانین جدید و طرحی برای سهولت مهاجرت به این کشور، می توان گفت که اکنون یکی از بهترین زمان های مهاجرت به ایرلند است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :