مهاجرت کاری اوکراین

ویزای کاری اوکراین

ویزای کاری اوکراین

اخذ ویزای کاری اوکراین یک تصمیم تجاری هیجان انگیز است، که می تواند منجر به روابط جدید، ارائه محصول، خدمات و موارد دیگر شود. علاوه بر این شما نمی توانید هیچ یک از این کارها را بدون یک تیم با استعداد از کارمندان که دارای ویزای کاری اوکراین هستند انجام دهید. اوکراین آخرین بازار نوظهور در اروپا با اندازه قابل توجه است، که طیف گسترده ای از فرصت های کشف نشده را ارائه می دهد.

همچنین موقعیت مکانی، سرمایه انسانی با استعداد، رقابت پذیری هزینه و در دسترس بودن قرارداد های تجارت آزاد با بسیاری از بازارهای جهانی می تواند تولید و زیرساخت را تضمین کند. اوکراین یکی از مقرون به صرفه ترین پلت فرم های تولید در اروپا است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب در زمینه مهاجرت، می تواند به عنوان پلی بین شما و کار در اوکراین قرار گیرد. علاوه بر این از نظر هزینه نیروی کار و آب و برق، اوکراین جسورانه، با کشورهای اروپای مرکزی و شرقی رقابت می کند. در آخر بهتر است بدانید که سیستم آموزشی اوکراین به نیروی کار خود یکی از بالاترین سطوح مهارت انگلیسی را اعطاء کرده است.

افراد معاف از ویزای کاری اوکراین

افراد معاف از ویزای کاری اوکراین به چند دسته مختلف تقسیم می شوند که در این بخش از مقاله به آنها پرداخته شده است. کشور اوکراین استثناهای قابل توجه زیادی برای معافیت افراد از اخذ ویزای کاری اوکراین به افراد مختلف ارائه می دهد. که این افراد به شرح زیر می باشند:

  • اتباع خارجی دارای مجوز اقامت دائم
  • پناهندگان
  • افراد دارای مجوز مهاجرت به اوکراین
  • اشخاص شناسایی شده که نیاز به حمایت اضافی دارند یا کسانی که حمایت موقت در کشور دارند.
  • نمایندگان ناوگان دریایی خارجی و شرکت های هواپیمایی خدمات دهنده در اوکراین
  • کارمندان رسانه های خارجی با مجوز کار در اوکراین
  • ورزشکاران حرفه ای، هنرمندان و غیره
  • پرسنل خدمات اورژانس برای کارهای ضروری
  • کارمندان دفاتر نمایندگی خارجی
  • روحانیون مقیم موقت کشور برای انجام امور مذهبی
  • معلمانی که در یک فعالیت علمی در موسسات آموزش عالی شرکت می کنند.

قوانین ویزای کاری اوکراین

برای ورود به خاک اوکراین و کار در این کشور باید قوانین ویزای کاری اوکراین را به خوبی مطالعه فرمایید. این قوانین به شرح زیر می باشد:

  • دارندگان ویزای کاری الکترونیکی باید آن را به صورت نسخه چاپی چاپ شده به همراه پاسپورت خود در هنگام ورود و خروج به خاک اوکراین ارائه دهند.
  • شهروندان آذربایجان، ارمنستان، مولداوی، گرجستان و ازبکستان می توانند بدون نیاز به ویزای کاری برای اقامت نامحدود به اوکراین سفر کنند. اما گرجی ها ممکن است با کارت شناسایی خود وارد اوکراین شوند.
  • کریمه یک منطقه مورد مناقشه است که به دنبال مداخله در سال 2014 توسط روسیه ضمیمه شد. بنابراین بازدید از منطقه کریمه مستلزم دریافت ویزای روسیه است. علاوه بر این دولت اوکراین ورود با ویزای روسیه را به عنوان ورود غیر قانونی به خاک اوکراین می داند. همچنین ورود به اوکراین بدین صورت می تواند با جریمه همراه باشد.

جهت اطلاع از شرایط کار در اوکراین پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باد

قوانین ویزای کاری اوکراین

انواع ویزای کاری اوکراین

افرادی که قصد کار در اوکراین را دارند باید ابتدا با انواع ویزای کاری این کشور آشنا شوند. ویزای کاری اوکراین به 2 دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

انواع ویزای کاری اوکراینتوضیحات
ویزای کاری کوتاه مدت نوع Cویزای کاری نوع C در مواردی صادر می شود که یک فرد خارجی بدون تابعیت، قصد دارد تا حداکثر 90 روز در هر 180 روز در اوکراین مشغول به کار شود. علاوه بر این ویزای کاری نوع C به صورت ویزای یکبار، 2 بار و چند بار ورود با اعتبار 6 ماهه صادر می شود. اما برای مدت بیش از 5 سال نمی تواند صادر شود.
ویزای کاری بلند مدت نوع Dویزای کاری نوع D در مواردی صادر می شود که فرد خارجی بی تابعیت، قصد درخواست اجازه اقامت موقت برای کار در اوکراین را دارد. ویزای کاری نوع D به صورت ویزای چند بار ورود با اعتبار 90 روزه صادر می شود که قابل تمدید نیز می باشد.

افراد واجد شرایط برای کار در اوکراین

افراد واجد شرایط برای کار در اوکراین، صرف نظر از ملیت طبق قانون وزارت کار اوکراین، از سن 16 سالگی مجاز به کار کردن در این کشور هستند. همچنین افرادی که در گذشته مرتکب جرم شده اند ممکن است از دریافت مجوز کار این کشور محروم شوند.

علاوه بر این افراد زیر واجد شرایط دریافت مجوز کار در اوکراین می باشند:

  • شهروندان خارجی که توسط یک کارفرمای خارجی به اوکراین فرستاده می شوند. تا مقدار مشخصی کار و خدمات را بر اساس قرارداد های منعقد شده بین موسسات تجاری داخلی و خارجی انجام دهند. همچنین درصد اتباع خارجی واجد شرایط شاغل تحت قرارداد از نصف تعداد کل افرادی که برای شرایط قرارداد کار می کنند تجاوز نمی کند.
  • خارجیانی که طبق جدول تعهدات خاص در بخش خدمات، پروتکل الحاق اوکراین به سازمان تجارت جهانی، به عنوان انتقال گیرندگان درون شرکتی طبقه بندی می شوند.

مقاله پیشرو به نگارش تیم ترجه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

سوالات متداول در خصوص ویزای کاری اوکراین

همواره سوالات بسیاری ذهن شهروندان عزیز کشورمان را در خصوص ویزای کاری اوکراین به خود مشغول کرده است. به همین سبب ما در بخش پایانی این مقاله قصد داریم به سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دقیق و جامعی ارائه دهیم:

  • دریافت ویزای کاری اوکراین چقدر طول می کشد؟ درخواست ویزای کاری اوکراین ظرف 10 روز تقویمی بررسی می شود. با این حال اگر از طریق کنسولگری ارسال شود، روند درخواست ممکن است بیشتر از زمان پردازش معمولی طول بکشد.
  • آیا ممکن است ویزای کاری اوکراین من ریجکت شود؟ بله، ممکن است درخواست شما به دلایل خاصی رد شود. در این صورت دلایل ریجکتی به شما اطلاع داده خواهد شد.
  • آیا ملیت قبلی من برای گرفتن ویزای اوکراین اهمیت دارد؟ ملیت شما نباید شرط اولیه برای دریافت ویزای اوکراین باشد. با این حال ویزا تنها مجوز سفر به یک نقطه ورودی فرودگاه را تضمین می کند. تصمیم نهایی در مورد اجازه ورود به صلاحدید افسر مهاجرت اوکراین خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :