ویزای مسافرتی اسکاتلند

ویزای توریستی اسکاتلند

ویزای توریستی اسکاتلند

اگر مدت زمان کوتاهی قصد ماندن و سفر توریستی به کشور اسکاتلند را دارید، می توانید از ویزای توریستی اسکاتلند استفاده کنید. متقاضی ویزای توریستی می تواند به عنوان یک بازدیدکننده استاندارد، توسط ویزای توریستی اسکاتلند به گردشگری، فعالیت های تجاری و تحصیل (دوره های آموزشی تا 6 ماه) در این کشور بپردازد. در شرایط خاص مثل درمان پزشکی متقاضی می تواند درخواست اقامت طولانی مدت داشته باشد. ویزای توریستی اسکاتلند ضوابط و محدودیت هایی را نیز دارد. متقاضی باید قبل از درخواست، واجد شرایط ویزای توریستی اسکاتلند باشد. متقاضیان این ویزا می توانند برای بررسی شرایط و ضوابط ویزای توریستی اسکاتلند، مقاله زیر را که از طرف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود، مطالعه کنند.

شرایط ویزای توریستی اسکاتلند

اگر می خواهید برای مدت کوتاهی از کشور اسکاتلند دیدن کنید و از خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس هستید، می توانید به طور کلی برای ویزای بازدیدکننده استاندارد به عنوان یک بازدیدکننده توریستی و خانوادگی درخواست دهید. شما می توانید در تعطیلات از اسکاتلند دیدن کنید و هم به دیدن خانواده و دوستان خود بروید. همچنین می توانید برای کسب و کار یا دلایل دیگر درخواست دهید. شما معمولا می توانید تا 6 ماه با ویزای توریستی و بازدید کننده خانوادگی در اسکاتلند بمانید. اگر نیاز دارید که به طور منظم در مدت زمان طولانی ‌تری از اسکاتلند بازدید کنید، می‌توانید برای ویزای بازدیدکنندگان استاندارد بلند مدت که 2، 5 یا 10 سال طول می‌کشد، درخواست دهید.

واجدین شرایط زیر می توانند ویزای توریستی اسکاتلند را دریافت کنند:

  • شما باید در پایان سفر خود بریتانیا را ترک کنید.
  • شما باید نشان دهید که می توانید در طول سفر از خود و هر یک از وابستگان خود حمایت کنید و هزینه بازگشت یا سفر و سایر هزینه های خود را بپردازید.
  • شما باید مدرکی دال بر کسب و کار یا فعالیت های دیگری که می خواهید در اسکاتلند انجام دهید، مطابق قوانین بازدیدکننده داشته باشید.

اگر برای ویزای استاندارد ویزیتور طولانی مدت درخواست می کنید، باید آن را ثابت کنید:

  • شما فقط قصد دارید برای بازدید به اسکاتلند بیایید.
  • قصد دارید در پایان هر بازدید اسکاتلند را ترک کنید.

در شکل زیر فعالیت هایی که می توانید با داشتن ویزای توریستی اسکاتلند انجام دهید، مشخص شده است:

مجوز فعالیت ها با اخذ ویزای توریستی اسکاتلند

ویزای توریستی اسکاتلند برای اهداف تجاری

علاوه بر دریافت ویزا برای بازدید از اسکاتلند برای گردشگری، به عنوان یک کسب و کار یا سرمایه گذار در اسکاتلند هم می توانید ویزای بازدید کوتاه مدت برای انجام فعالیت های تجاری را دریافت کنید. این ویزا به سرمایه گذاران بالقوه و افراد تجاری اجازه می دهد تا برای یک دوره کوتاه مدت برای انجام فعالیت های تجاری به اسکاتلند بیایند.

این فعالیت ها شامل موارد زیر است:

  • تنظیم و مذاکره برای معاملات تجاری
  • ملاقات با تامین کنندگان و مخاطبین
  • مشاهده سایت ها یا محل های بالقوه
  • در حال مذاکره برای قراردادها

به ‌عنوان دارنده ویزای توریستی اسکاتلند، معمولا می‌توانید حداکثر 6 ماه در هر دوره 12 ماهه بمانید، اگرچه آنها برای دارندگان این ویزا طراحی نشده‌اند تا بیش از چند هفته در یک زمان اقامت داشته باشند. با این حال، ویزا به شما اجازه نمی دهد در حین سفر (چه با حقوق یا بدون حقوق) در اسکاتلند یا سایر نقاط اسکاتلند کار کنید. معمولا توصیه می‌شود کسانی که به عنوان بازدیدکننده به اسکاتلند سفر می‌کنند، نامه ‌ای برای حمایت از سفر خود به اسکاتلند دریافت کنند. (که در آن وظایف خاصی که فرد در اسکاتلند انجام خواهد داد) را مشخص می‌کند.

ویزای توریستی اسکاتلند 100£ (پوند) برای حداکثر 6 ماه هزینه دارد. اولین زمانی که می توانید درخواست دهید 3 ماه قبل از سفر است. اگر به طور منظم از اسکاتلند بازدید می کنید، می توانید به جای آن برای ویزای استاندارد ویزیتور طولانی مدت درخواست دهید. شما می توانید با ویزای استاندارد ویزیتور از طریق اسکاتلند به کشور دیگری بروید. اگر ترانزیت تنها دلیل شما برای آمدن به بریتانیا است، می‌توانید به جای آن برای ویزای ترانزیت 64£ (پوند) درخواست دهید. شرایط مهاجرت به اسکاتلند به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در نمودار زیر بیشترین درصد گردشگران به کشور اسکاتلند نشان داده شده است:

بیشترین درصد گردشگران به کشور اسکاتلند

هزینه های ویزای توریستی اسکاتلند

هزینه حداکثر مدت اقامت برای ویزای توریستی اسکاتلند به شرح زیر است:

  • ویزای استاندارد ویزیتور £100 (پوند) 6 ماهه
  • ویزای استاندارد ویزیتور به دلایل پزشکی £200 (پوند) 11 ماه
  • ویزای استاندارد ویزیتور برای دانشگاهیان £200 (پوند) 12 ماه
  • ویزای استاندارد ویزیتور استاندارد 2 ساله £376 (پوند) 6 ماهه در هر بازدید
  • ویزای استاندارد 5 ساله استاندارد ویزیتور £670 (پوند) 6 ماه در هر بازدید
  • ویزای 10 ساله استاندارد ویزیتور استاندارد £837 (پوند) 6 ماه در هر بازدید

اگر با اعضاء خانواده درخواست می دهید، هر فرد باید درخواست خود را داشته باشد و هزینه را بپردازد. همچنین آنها باید در قرار ملاقات خود در یک مرکز درخواست ویزای توریستی اسکاتلند شرکت کنند. شما می توانید از طرف شریک زندگی و فرزند خود درخواست دهید، اگر آنها نمی توانند برای خود درخواست دهند.

هزینه های ویزای توریستی اسکاتلند

ویزای توریستی اسکاتلند برای اقامت طولانی مدت

اگر به طور منظم از اسکاتلند بازدید می کنید، می توانید برای ویزای توریستی اسکاتلند برای اقامت طولانی مدت درخواست دهید. این ویزا 2، 5 یا 10 سال طول می کشد. در هر بازدید حداکثر 6 ماه می توانید بمانید. اگر در هنگام درخواست زیر 18 سال سن دارید، ویزای استاندارد بلند مدت ویزیتوری شما تنها تا 6 ماه پس از 18 سالگی معتبر خواهد بود. نمی توانید هزینه را بازپرداخت کنید. اگر ویزا و مهاجرت بریتانیا (UKVI) معتقد باشد که نمی توانید شرایط واجد شرایط بودن را برای مدت زمان ویزای درخواستی خود برآورده کنید، ممکن است به شما ویزای کوتاهتر از درخواست داده شود.

اگر ویزای کوتاه مدت تری دریافت می کنید یا درخواست شما رد شود، هزینه درخواست را بازپرداخت نخواهید کرد. اگر سابقه سفرتان نشان دهد که به طور مکرر برای مدت طولانی در اسکاتلند زندگی می کنید، ممکن است ویزای شما لغو شود. در خصوص اطلاع از جاذبه های گردشگری سایر کشورها پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد.

اسناد لازم برای درخواست ویزای توریستی اسکاتلند

اسناد و اطلاعاتی که برای درخواست ویزای توریستی اسکاتلند نیاز دارید:

  • شما باید پاسپورت یا سند مسافرتی داشته باشید که برای کل مدت اقامت شما در اسکاتلند معتبر باشد.
  • برای ویزای استاندارد ویزیتور شما باید یک صفحه خالی در پاسپورت شما وجود داشته باشد.
  • تاریخ هایی که قصد سفر به اسکاتلند را دارید.
  • جایی که در طول بازدید خود در آن اقامت خواهید داشت.
  • هزینه سفر
  • چقدر در سال درآمد دارید.
  • جزئیات هر گونه جرایم جنایی، مدنی یا مهاجرتی که ممکن است مرتکب شده باشید.
  • در صورتی که بیش از 6 ماه مراجعه می کنید، گواهی مبنی بر انجام آزمایش سل ارائه دهید.

برای اخذ ویزای توریستی کانادا با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با کمک و راهنمایی مشاورین این مجموعه درخواست خود را سریع تر پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :