ویزای مسافرتی اتریش

ویزای توریستی اتریش

ویزای توریستی اتریش

سفر به عنوان یک گردشگر یکی از دلایل اصلی متاضیان سفر به اتریش است و در این مقاله به ویزای توریستی اتریش پرداخته می شود. اتریش یکی از جذاب ترین کشورهای اروپایی است که با چشم انداز نفس گیر، تاریخ، سنت ها، غذاهای نوآورانه و صحنه هنری مجذوب بسیاری از گردشگرها بوده است. جمهوری اتریش که در قلب اروپا قرار دارد، خانه 9 میلیون نفر است. از سوی دیگر اتریش یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در اروپا است. کشوری که در داخل رشته کوه های آلپ قرار دارد و آن را کوهستانی می کند.

برای درخواست ویزای توریستی اتریش، متقاضیان باید شرایط واجد شرایط بودن خاصی را داشته باشند، فرم درخواست را تکمیل کنند، هزینه های پردازش را بپردازند و بسته به ملیت، در جلسه سفارت اتریش در کشور خود شرکت کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای توریستی اتریش، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه راهنمایی هستند.

جذابیت های سفر برای دارندگان ویزای توریستی اتریش

اتریش مظهر نشانه ها و عناصر تاریخی است و از سوی دیگر در حوزه فرهنگی مظهر آثار هنری فاخر است و خیابان های آن پر است از موزیسین هایی که هر خیابان را به یک کنسرت زنده تبدیل می کنند. از منظر، سیستم حمل و نقل، در اتریش 3 نوع وسیله، اتوبوس برقی، قطارهای سریع السیر و مترو نقش پررنگ تری در جابجایی افراد دارند. به همین جهت مردم در اتریش به جهت به صرفه بودن وسایل عمومی، ترجیح می دهند از وسایل نقلیه خصوصی خود کمتر استفاده کنند. نکته دیگری که می توان آن را در خصوص جذابیت این کشور در نظر گرفت این است که آب و هوای اتریش مقبول بسیاری از گردشگران بوده است. با سفر به این کشور شما از آب و هوای زمستانی مناسب برای اسکی روی برف ها تا مناطق آفتابی برای شرکت در کنسرت های در فضای آزاد را تجربه می کنید.

اطلاعات کلی پیرامون ویزای توریستی اتریش

اگرچه اتباع منطقه شنگن به آن نیاز ندارند، بازدیدکنندگان بسیاری از کشورهای دیگر ممکن است. علاوه بر آن، از سال 2022 (ETIAS ) یا همان سیستم اطلاعات و مجوز سفر اروپا برای این ملیت ها اجرا می شود. برنامه معافیت روادید (ETIAS) روند درخواست را ساده‌تر می‌کند و دارندگان را سریع‌تر از کنترل مرز عبور می‌دهد و در عین حال امنیت منطقه شنگن را بهبود می‌بخشد. پس از راه اندازی، امکان درخواست معافیت ویزای ETIAS برای اتریش به صورت آنلاین وجود خواهد داشت. این اسناد اجباری برای شهروندان کشورهای واجد شرایط خواهد بود که از منطقه شنگن بازدید می کنند. ETIAS همچنین به دارنده اجازه می دهد تا از هر یک از کشورهای دیگر در منطقه شنگن بازدید کند.

اگر متقاضی قصد دارد از بیش از یک کشور شنگن بازدید کند، هنگام پر کردن فرم باید اولین کشور شنگنی را که قصد ورود به آن را دارد، ذکر کند. مانند مجوزهای الکترونیکی مشابه سفر (ETA Candian یا ESTA)، متقاضی باید فرمی را به صورت آنلاین پر کند، اطلاعات شخصی خود را ارائه دهد و به سوالات امنیتی پاسخ دهد.

جزئیات درخواست مورد نیاز عبارتند از:

  • مشخصات پاسپورت معتبر، از جمله تاریخ انقضا
  • آدرس ایمیل
  • مشخصات شخصی متقاضی
  • درخواست آنلاین ETIAS برای کشور اتریش

بازدیدکنندگانی که واجد شرایط مجوز سفر ETIAS نیستند و شهروند اتحادیه اروپا یا کشورهای شنگن نیستند، نیاز به ویزای توریستی دارند. این مسافران برای ورود به اتریش باید برای ویزای شنگن ثبت نام کنند. این سند امکان دسترسی به سایر کشورهای منطقه شنگن را نیز فراهم می کند. در خصوص مهاجرت به کشور اتریش و کسب اطلاعات بیشتر ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در تصویر زیر برخی از اسناد دیگری که برای مجوز الکترونیکی سفر به اتریش لازم می باشد، اشاره شده است:

برخی از اسناد دیگری که برای مجوز الکترونیکی سفر به اتریش

شرایط ورود توریستی به کشور اتریش

اتباع غیر اتحادیه اروپا، هنگام حضور در بندر ورودی اتریش، باید برخی از مدارک سفر و شناسایی را به افسر مرزی اتریش ارائه دهند. در این خصوص در جمع آوری مدارک دقت فرمائید. شما بایستی گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر که در 10 سال گذشته صادر شده باشد و حداقل 3 ماه پس از تاریخ عزیمت شما معتبر داشته باشد را ارائه دهید. لطفا توجه داشته باشید که افسر مرزی اتریش تصمیم نهایی را دارد که آیا شما باید اجازه ورود به اتریش را داشته باشید یا خیر.

مامور مرز مدارک شما را بررسی می کند و ممکن است چند سوال در مورد سفر به اتریش از شما بپرسد:

  • هدف شما از سفر به اتریش چیست؟
  • چه مدت قصد اقامت در اتریش را دارید؟
  • محل اقامت شما در کشور اتریش کجا خواهد بود؟

با توجه به قوانین رایج ویزای منطقه شنگن، که اتریش بخشی از آن است، در سفر به اتریش برای اقامت کوتاه مدت، موارد زیر باید ویزا دریافت کنند:

  • اتباع کشورهای ثالثی که به توافقنامه آزادسازی ویزا با کشورهای شنگن نرسیده اند.
  • اتباع کشورهای ثالثی که با کشورهای شنگن به توافقنامه آزادسازی ویزا دست یافته اند، اما از ورود به اتریش یا هر کشور دیگر شنگن رد شده اند.

نکته مهم در این زمینه این است که مطمئن شوید که افسر مرزی اتریش هنگام ورود به منطقه شنگن مهر پاسپورت شما را بزند. بدون مهر، ممکن است از اتریش جریمه یا بازداشت شوید. درباره اطلاع از شرایط اخذ پاسپورت اتریش مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

شرایط ورود توریستی به کشور اتریش

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی اتریش

هنگام درخواست برای دریافت ویزا برای دیدار دوستان یا اقوام خود در اتریش یا ویزای توریستی، باید مدارک اضافی زیر را ارائه دهید تا شرایط ویزای اتریش را برآورده کنید:

  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه پرینت حساب بانکی
  • دعوت نامه رسمی از یک مقیم اتریش
  • رزرو قطعی هتل/هاستل در اتریش
  • بلیط رفت و برگشت متقاضی
  • هدف از سفر به اتریش

در جدول زیر برخی مدارک دیگر که باید هنگام درخواست ویزای شنگن اتریش ارائه شود، ذکر شده است:

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شنگن اتریش
1شماره پاسپورت شما (متقاضی ویزا)
2تاریخ تولد
3محل تولد
4صورت حساب بانکی

در میان روش های مختلف جهت مهاجرت به کسور اتریش یکی از روش های پیشنهادی ما به شما تحصیل در اتریش می باشد.

زمان رسیدگی به ویزای توریستی اتریش

معمولا زمان رسیدگی به ویزای نوع C یا ویزای توریستی اتریش حدود 15 تا 20 روز است. هنگامی که تعداد زیادی برنامه به طور همزمان پردازش می شوند، زمان پردازش می تواند تا 30 روز نیز افزایش یابد. در موارد استثنایی، حتی ممکن است 60 روز برای پردازش مورد نیاز باشد. به دلیل تعداد درخواست های دریافت شده توسط سفارت/کنسولگری اتریش یا منحصر به فرد بودن موقعیت شما، دوره پردازش را می توان تا 30 روز افزایش داد. رسیدگی به درخواست های استثنایی توسط سفارت/کنسولگری اتریش ممکن است تا 60 روز طول بکشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای توریستی اتریش، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند اطلاعات تخصصی تری را در این زمینه ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :