مهاجرت تحصیلی لیتوانی

ویزای تحصیلی لیتوانی

ویزای تحصیلی لیتوانی

با اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی می توانید با یکی از معتبرترین سیستم های علمی اروپا آشنا شوید و اقدامات مهاجرت تحصیلی به این کشور را پیش گیرید. اگر می خواهید به بسیاری از دانشجویان بین المللی که در لیتوانی تحصیل می کنند بپیوندید باید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید. لیتوانی با نرخ بیشتر از 98% ساده ترین کشور برای دریافت ویزا محسوب می شود که شروع تحصیل در این کشور را برای شما آسان تر می کند. کشور لیتوانی یکی از 3 کشور بالتیک به همراه لتونی و استونی است و در ساحل دریای بالتیک قرار دارد.

لیتوانی کشور کوچکی است، اما قطعا شما را راضی خواهد کرد، زیرا در کشوری پر از خانه های رنگارنگ، قلعه ها و خیابان های سنگ فرش قدم خواهید زد. اما چیزی که لیتوانی را منحصر به فرد می کند تحصیل مقرون به صرفه در این کشور است. زیرا لیتوانی مکانی عالی برای شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی است. برای پاسخ به سوالات ذهنی خود در خصوص تحصیل در لیتوانی ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت طراحی شده همراهی فرمایید.

دلایل تحصیل در لیتوانی

یکی از قابل توجه ترین دلایل برای تحصیل در لیتوانی این است که جمهوری لیتوانی یکی از سریع ترین سرعت های اینترنت در سطح جهان را دارد. به علاوه زبان لیتوانیایی یکی از قدیمی ترین زبان های جهان با بیش از 5000 سال سابقه است. اگر تحصیل در لیتوانی را انتخاب می کنید این فرصت را خواهید داشت که از مکان ها و موزه های تاریخی منحصر به فرد این کشور دیدن فرمایید.

علاوه بر این ها هزینه مسکن و زندگی در این کشور بسیار مناسب است و مقرون به صرفه ترین کشور اروپا در این زمینه به شمار می رود. همچنین تحصیل در لیتوانی به شما این امکان را می دهد که شمال اروپا را به لطف موقعیت مرکزی آن کشف کنید. شما به راحتی می توانید از کشورهای نزدیک مانند سوئد یا فنلاند و کشورهای همسایه لیتوانی دیدن کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی

در هنگام درخواست ویزای تحصیلی لیتوانی مدارکی را باید به کنسولگری ارائه دهید که این مدارک به شرح زیر می باشد:

لیست مدارکتوضیحات
فرم درخواست ویزای تحصیلیمعمولا می توانید این فرم را به صورت آنلاین در وب سایت رسمی نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری خود دریافت کنید. اما بهتر است با مرکز ویزا در ایران تماس بگیرید تا ببینید آیا می توانید یک نسخه فیزیکی دریافت کنید.
عکس به اندازه پاسپورتعکس حتما باید جدید باشد و در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.
نامه پذیرش دانشگاهشما باید مدارکی را ارائه دهید که نشان دهد در دانشگاهی در جمهوری لیتوانی پذیرفته شده اید.
وسایل امرار معاششما باید اثبات کنید که در طول دوران تحصیلی خود در لیتوانی، قادر به حمایت از خود در این کشور هستید.
بیمه درمانی برای دانش آموزانباید قبل از سفر و مهاجرت به لیتوانی بیمه درمانی خود را دریافت کنید. اگر قادر به دریافت بیمه درمانی نیستید باید تمام بیمه درمانی خود را به تنهایی پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی

انواع ویزای تحصیلی لیتوانی

شهروندان اتحادیه اروپا برای تحصیل در لیتوانی نیازی به اخذ ویزای تحصیلی این کشور ندارند. اما برای شما عزیزان که از ایران برای تحصیل در لیتوانی اقدام می کنید حتما باید ویزای لیتوانی را دریافت کنید. ویزای کشور لیتوانی برای تحصیل به 2 دسته مختلف تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • ویزای ملی نوع (D): ویزای ملی ویزایی است که به یک خارجی اجازه ورود به جمهوری لیتوانی و اقامت در آن را برای مدتی بیش از 90 روز می دهد. ویزای ملی خود به 2 دسته متفاوت تقسیم می شود.
  • ویزای ملی یکبار ورود: این نوع ویزا برای خارجیانی که اجازه اقامت موقت یا دائم در لیتوانی را دریافت کرده باشند صادر می شود.
  • ویزای ملی چند بار ورود: این نوع از ویزا برای خارجیانی است که هدفشان از ورود به لیتوانی اقامت طولانی مدت در این کشور است.
  • ویزای موقت: سندی است که به یک خارجی حق اقامت موقت در جمهوری لیتوانی را برای مدت مشخص شده می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله اقامت لیتوانی را مطالعه بفرمائید.

کار و تحصیل در لیتوانی

دانشجویان بین المللی که در لیتوانی تحصیل می کنند می توانند در طول ثبت نام خود در دانشگاه به صورت پاره وقت کار کنند. دانشجویان متعلق به اتحادیه اروپا می توانند به صورت تمام وقت تا 40 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. اما دانشجویان بین المللی فقط 32 ساعت در طول هقته اجازه کار کردن در این کشور را دارند. علاوه بر این دانشجویان می توانند دوره های کارآموزی خود را به عنوان بخشی از مدرک کارشناسی ارشد خود بدون مجوز کار تکمیل کنند. همچنین شما با کار کردن در این کشور می توانید بسیاری از هزینه های تحصیل و زندگی خود که به شما تحمیل می شود را تا حدودی کنترل کنید. جمهوری لیتوانی تعداد زیادی گزینه شغلی را برای دانشجویان بین المللی که قصد کار پاره وقت در این کشور را دارند ارائه می دهد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی

افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی را برای تحصیل در این کشور دارند باید تمامی موارد زیر را انجام دهند:

لیست مدارکتوضیحات
برنامه تحصیلی و دانشگاه را انتخاب کنید.انتخاب کنید کجا و چه برنامه ای را می خواهید دنبال کنید. زیرا قبل از پذیرش در دانشگاه نمی توانید برای ویزای دانشجویی اقدام فرمایید.
مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.علاوه بر شرایط عمومی ویزا، باید نامه پذیرش از دانشگاه لیتوانی و مدرک مهارت زبان خود را نیز ارسال کنید.
برای ویزای دانشجویی اقدام فرمایید.ابتدا می توانید با سفارت یا کنسولگری در ایران بررسی کنید و ببینید آیا درخواست آنلاین موجود است یا خیر. سپس قادر خواهید بود فرم درخواست را به صورت آنلاین پر کنید. آن را پرینت کنید و به سفارت یا کنسولگری ارسال کنید.
در جلسه مصاحبه ویزا شرکت کنید.هنگامی که از سفارت بازدید می کنید، ممکن است از شما خواسته شود تا برای یک مصاحبه کوتاه در مورد درخواست و برنامه تحصیلی خود حضور داشته باشید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود اطلاعات بیومتریک خود را ارسال کنید.

تحصیل در خارج از کشور یک امر بسیار مهم برای دانشجویان بوده است. افرادی که قصد تحصیل در لیتوانی را دارند ابتدا باید برای اخذ ویزای این کشور اقدام کنند. در این خصوص مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند بهترین راه کارها را برای تسهیل در امر دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی، به شما عزیزان ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :