مهاجرت تحصیلی فنلاند

ویزای تحصیلی فنلاند

ویزای تحصیلی فنلاند

وقتی صحبت از آموزش با کیفیت بالا در خارج از کشور می شود، اخذ ویزای تحصیلی فنلاند اولین گزینه ای است که به ذهن اغلب دانشجویان می رسد. سیستم آموزش عالی فنلاند در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است. فنلاند که عضو اتحادیه اروپا است و دارای 35 موسسه آموزش عالی است، انتخاب خوبی برای دانشجویان از سراسر جهان خواهد بود. علاوه بر این فنلاند یک محیط اجتماعی عالی برای تقویت یادگیری و رشد شخصی شما ارائه می دهد.

این کشور شمال اروپا با جمعیت 5.55 میلیون نفر در سال 2023، نه تنها موفق شده است که با پیشرفت تحصیلی همگام شود، بلکه در ایجاد یک استاندارد جهانی نیز موفق بوده است. تمام هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص کشور فنلاند و ویزای تحصیلی این کشور بوده است. همچنین در فنلاند، با زندگی شهری شلوغ همراه با مناظر طبیعی آرام در فاصله چند قدمی رو به رو می شوید.

حقوق و وظایف افراد در فنلاند

حقوق و وظایف افراد در فنلاند به صورت کاملا بشر دوستانه صورت می پذیرد و همه افراد در این کشور آزادانه در صلح و امنیت از زندگی خود لذت می برند. در جدول زیر می توانید حقوق و وظایف مردم در فنلاند را ملاحظه فرمایید:

حقوق مردم در فنلاندوظایف مردم در فنلاند
همه افراد از این حق برخوردارند که با آنها با برابری رفتار شود.تمامی افراد که در فنلاند سکونت یا اقامت دارند، باید قوانین فنلاند را رعایت کنند.
همه افراد از حق آزادی بیان و آزادی قلم برخوردارند.در اغلب مواقع افرادی که در فنلاند شاغل می باشند باید از حقوق خود به دولت فنلاند مالیات پرداخت کنند.
هیچکس را نباید به مرگ محکوم کرده و یا شکنجه داد.اشخاصی که سن آنها تقریبا بین 7 تا 18 سال است شامل آموزش اجباری می شوند.
همه افراد می توانند شهرستان محل سکونت خود را شخصا انتخاب کرده و آزادانه در فنلاند رفت و آمد کنند.تمام افرادی که به عنوان شاهد به دادگاه دعوت می شوند موظف به ارائه شهادت هستند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

دانشجویانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی فنلاند را دارند باید مدارکی را به کنسولگری فنلاند در کشور خود ارائه دهند. در این قسمت اسناد کلی که همه شهروندان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا باید ارائه دهند را گردآوری کرده ایم:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گواهی پذیرش از یک موسسه آموزشی فنلاند
  • مدارکی که نشان می دهد می توانید در طول تحصیل، از نظر مالی خود را حمایت کنید. حداقل مبلغی که باید در اختیار داشته باشید 590€ در ماه و 6950€ (یورو) در سال است.
  • یک پاسپورت معتبر و یک عکس پاسپورت
  • اگر مدارک مورد نیاز به زبان انگلیسی، فنلاندی یا سوئدی نباشد، به ترجمه رسمی نیز نیاز خواهید داشت.
  • فیش پرداختی که شما هزینه پردازش 460€ (یورو) هزینه برنامه کاغذی را پرداخت کرده اید.
  • بیمه سلامت دانشجویان بین المللی

توجه داشته باشید که پس از درخواست باید یک بازدید جدید از سفارت یا کنسولگری محلی داشته باشید تا اصل و کپی مدرک درخواستی را ارائه دهید.

انواع ویزای تحصیلی فنلاند

قبل از معرفی انواع ویزای تحصیلی در فنلاند، به این نکته مهم توجه فرمایید که شهروندان اتحادیه اروپا برای تحصیل در فنلاند نیازی به اخذ ویزای تحصیلی این کشور ندارند. اما شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد سفر به فنلاند برای تحصیل را دارند باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند.

بنابراین انواع ویزای تحصیلی فنلاند به شرح زیر می باشد:

  • ویزای تحصیلی نوع A : این نوع ویزای تحصیلی که به ویزای نوع A معروف است برای افرادی است که قصد دارند بیش از 90 روز در فنلاند به تحصیل بپردازند.
  • ویزای تحصیلی نوع B : اگر قصد دارید 90 روز کمتر در فنلاند بمانید یا تحصیل کنید، در این صورت شما به ویزای نوع B احتیاج خواهید داشت. ویزای تحصیلی نوع B فنلاند قابل تمدید نیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط اقامت فنلاند مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

انواع ویزای تحصیلی فنلاند

الزامات زبان برای ویزای تحصیلی فنلاند

اگر قصد درخواست ویزای تحصیلی فنلاند را دارید، بایستی زبان فنلاندی، سوئدی یا زبان اشاره فنلاندی یا سوئدی فنلاندی را حداقل در حد رضایت بخش آموزش دیده باشید. هنگام درخواست ویزای تحصیلی فنلاند مدرک مربوط به مدرک زبانی خود را ضمیمه درخواست ویزای تحصیلی کنید. علاوه بر این زبان مادری تقریبا 89% از جمعیت فنلاند، زبان فنلاندی است و حدود 5% از فنلاندی ها، دارای زبان مادری سوئدی می باشند. در اغلب محل های تحصیلی بلد بودن زبان فنلاندی امری اجتناب ناپذیر است.

برای انجام تحصیلات در فنلاند به احتمال زیاد، نیاز به داشتن مهارت زبان فنلاندی خواهید داشت. حتی اگر قصد اقامت دراز مدت در فنلاند را ندارید زبان فنلاندی یا سوئدی را بیاموزید. زیرا با این که در فنلاند مردم به زبان انگلیسی به خوبی صحبت می کنند دانستن زبان فنلاندی یا سوئدی برای شما بسیار مفید است. زمانی که زبان بلد هستید، آسانتر در فنلاند جا افتاده و با محیط آن سازگار می شوید. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به فنلاند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

برای درک بهتر از پراکندگی زبان های مختلف در فنلاند به نمودار زیر دقت فرمایید:

پراکندگی زبان های مختلف در فنلاند

دریافت ویزای تحصیلی فنلاند برای تحصیل در دانشگاه ها

پس دریافت ویزای تحصیلی فنلاند و ورود به این کشور، در اولین قدم باید برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود در فنلاند درخواست دهید. در صورتی که تحصیلات دبیرستانی فنلاندی یا تحصیلات خارجی هم ارز و مشابه تحصیلات دبیرستان را با موفقیت به پایان رساندید. همچنین می توانید پس از دریافت مدرک پایین تر دانشگاهی، به تحصیلات خود خاتمه دهید.

برای آشنایی بیشتر با شرایط دانشگاه های فنلاند و مقاطع تحصیلی در این دانشگاه ها به جدول زیر دقت فرمایید:

مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاهتوضیحات
کارشناسیتحصیل در رشته کارشناسی ارشد در حدود 3 سال طول می کشد.
کارشناسی ارشددوره های کارشناسی ارشد معمولا 2 سال به طول می انجامد. معمولا دانشجویانی از رشته های مختلف در دوره کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.
دکتریپس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد با موفقیت، مقطع دکتری با 1.5 تا 2 سال زمان آغاز می شود.

به ابن نکته توجه فرمایی که در زمان درخواست سراسری برای ورود به مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها درخواست دهید. اما پس از ورود به دانشگاه ها، از این حق برخوردار هستید که برای دریافت هر 2 مدرک، تحصیل کنید. اخذ ویزای تحصیلی فنلاند بسیار پیچیده بوده به همین جهت برای سهولت در این امر می توانید با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :