مهاجرت تحصیلی آذربایجان

ویزای تحصیلی آذربایجان

ویزای تحصیلی آذربایجان

توسعه اقتصادی کشور آذربایجان به سایر شهرها انتقال یافته و افزایش درخواست ویزای تحصیلی آذربایجان نیز به همین دلیل توسعه روزافزون داشته است. هرچند باکو یک مرکز شهری بین‌ المللی شده است که آسمان‌ خراش ‌های فوق مدرن را با یک شهر تاریخی دیواره‌ دار ترکیب می ‌کند که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به رسمیت شناخته شده است. از حیث مذهبی اسلام برجسته ‌ترین دین در آذربایجان است. این کشور بخش‌ های ساخت‌ و ساز، بانکداری، خرده‌ فروشی و املاک و مستغلات موفقی را توسعه داده است و رونق آن به دانشگاه ها نیز راه یافته است. اگر شما نیز می خواهید جزء مهاجران تحصیلی به آذرباریجان قرار بگیرید، می توانید از تجارب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت دریافت ویزای تحصیلی استفاده نمایید.

واقعیت هایی درباره ویزای تحصیلی آذربایجان

دولت آذربایجان از هر دانشجوی غیر آذربایجانی که به مدت 3 ماه یا بیشتر مشغول به تحصیل است، درخواست اقدام برای اقامت قانونی را مطرح می کند. اتباع خارجی نیاز به دریافت روادید از سفارت یا کنسولگری آذربایجان در کشورهای خود دارند، مگر اینکه توافقنامه ای در مورد سفر بدون ویزا با کشور تابعیت وجود داشته باشد. دانشجویان خارجی پذیرفته شده، نامه پذیرش برای درخواست ویزا را در کشورهای خود دریافت خواهند کرد. دانشگاه آذربایجان همچنین نامه پذیرش را به سفارت یا کنسولگری آذربایجان در کشور اتباع خارجی ارسال می کند که از نظر زمانی حداکثر تا یک ماه صادر می شود. اگر دانشجویی قصد اقامت بیش از یک ماه را داشته باشد، پس از ورود به آذربایجان، برای اجازه اقامت اقدام خواهد کرد.

نکته مهم این است که هم ویزای ورود و هم اجازه اقامت باید از طریق دانشگاه آذربایجان درخواست شود. از سوی دیگر دانشجویان خارجی پس از ورود به آذربایجان باید برای تمدید مدت ویزای خود و دریافت اقامت موقت و برای دریافت کارت مهاجرت به اداره مهاجرت جمهوری آذربایجان اقدام کنند که در این زمینه دفاتر بین الملل هر دانشگاه ملزم است تا به دانشجو کمک نماید. این دفاتر همچنین در زمینه اسکان به دانشجویان چه در مورد اسکان خوابگاهی، چه اسکان در آپارتمان های خصوصی کمک می کنند.

قوانین مرتبط با ویزای تحصیلی به آذرباریجان

طبق شرایط ویزا برای دانشجویانی که قصد تحصیل در آذربایجان را دارند برای دانشجویان بسته به تابعیت آنها متفاوت است. اگر شما از متقاضیان دریافت ویزا هستید برای اطلاع از آخرین اطلاعات ویزا باید به سفارت آذربایجان مراجعه کنید. ویزای الکترونیکی معمولا ظرف 3 روز کاری پس از درخواست آنلاین صادر می شود و 30 روز اعتبار دارد. به خاطر داشته باشید که اگر اقامت شما در آذربایجان بیش از 10 روز باشد، باید بازدید خود را در اداره مهاجرت جمهوری آذربایجان نیز ثبت کنید.

در زمینه مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آذربایجان که موضوع مهم دیگر است باید گفت که به موارد فوق نیاز است:

  • دعوت نامه از دانشگاه (پذیرش نامه)
  • اثبات درآمد برای حمایت از دانشجو در طول اقامت
  • پرداخت شهریه
  • گذرنامه
  • 2 قطعه عکس
  • فرم درخواست ویزا
  • هزینه ویزا

قوانین مرتبط با ویزای تحصیلی به آذرباریجان

هزینه زندگی متقاضیان ویزای تحصیلی آذرباریجان

هزینه زندگی برای مهاجران در باکو در ژانویه 2024 در مقایسه با سایر نقاط جهان پایین است، با شاخص کلی هزینه زندگی (COLI)، که شامل 13 سبد مختلف است، هزینه زندگی در آذربایجان محاسبه شده است. به عنوان مثال هزینه برای اقلامی مانند کسب و کار، لباس های راحتی و کودکان و کفش ها متوسط ​​است. میانگین قیمت یک برند بین المللی شلوار جین مردانه 52$ (دلار آمریکا)، یک برند بین المللی باکیفیت کفش دویدن 95$ (دلار آمریکا) ، کفش چرمی مردانه مناسب برای لباس اداری 89$ (دلار آمریکا) است، در حالی که یک لباس تابستانی بین المللی سایز متوسط ​​از یک فروشگاه زنجیره ای جهانی 49$ (دلار آمریکا) است. هزینه برای انواع هزینه های ارتباطی مانند اجاره تلفن منزل، اشتراک اینترنت، تعرفه ارائه دهنده خدمات تلفن همراه و هزینه داده بسیار کم است.

هزینه اقلامی مانند میز و صندلی ناهارخوری، سرگرمی های خانگی، لوازم آشپزخانه و مبل ها بالاست. به عنوان مثال قیمت متوسط ​​برای یک ماشین لباسشویی 6 کیلوگرمی لودر جلو 766$ (دلار آمریکا) و 657$ (دلار آمریکا) برای یک تلویزیون LED UHD 46+ اینچی است. هزینه اقلامی مانند مواد مصرفی، محصولات پاک کننده، لبنیات، میوه ها و سبزیجات تازه، محصولات غذایی عمومی، تنقلات، نوشابه ها کم است و هزینه برای مراقبت های بهداشتی عمومی متوسط ​​است. متوسط ​​هزینه مراقبت های بهداشتی برای ویزیت پزشک خصوصی برای یک بیمار بدون بیمه 62$ (دلار آمریکا) است و اقامت در بیمارستان خصوصی $1901 (دلار آمریکا) است.

در جدول زیر لیست قیمت اجاره آپارتمان در کشور آذربایجان اشاره شده است:

نوع آپارتمانهزینه به دلار آمریکا
آپارتمان خارج نشین برای یک آپارتمان لوکس و ایمن بدون مبله (3 اتاق خواب)1714$
آپارتمان در یک مکان حومه شهر1004$
آپارتمان در مکان های مرکزی شهر1750$

هزینه غذایی و شخصی جهت تحصیل در آذرباریجان

غیر از موارد گفته شده در بخش قبل، موارد دیگری هستند که در سبد هزینه ای باید به آنها توجه شود. به عنوان مثال موارد مرتبط با مراقبت شخصی از جمله موارد هزینه است. هزینه اقلامی مانند لوازم آرایشی، مراقبت از مو و لوازم آرایش در آذرباریجان بسیار بالاست. متوسط ​​هزینه کوتاه کردن و سشوار کردن موی مردانه 51$ (دلار آمریکا) است. در حالی که رنگ مو، کوتاه کردن و سشوار کردن موهای زنانه متوسط ​​256$ (دلار آمریکا) است. هزینه برای اقلامی مانند کتاب، سینما، ورزش و بلیط تئاتر متوسط ​​است. میانگین قیمت بلیط سینمای بین‌ المللی آخرین اکران (میانگین اوج و غیر اوج در صورت لزوم) برای یک بزرگسال 5.14$ (دلار آمریکا) است.

هزینه برای مواردی مانند نرخ روزانه اتاق ‌های هتل، وعده‌ های غذایی و نوشیدنی ‌ها در یک رستوران و برداشتن غذا و نوشیدنی پایین است. میانگین قیمت کاپوچینو (معمولی، متوسط) 2.95$ (دلار آمریکا)، پپسی (330 میلی‌لیتر) 0.59$ (دلار آمریکا) ، غذای همبرگر (فرانچایز بین‌المللی یا مشابه) 5.88$ (دلار آمریکا) است. اگر شما نیز یکی از متقاضیان علاقه مند به دریافت ویزای تحصیلی آذربایجان هستید، در تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و گفتگو با مشاوران و کارشناسان همکار با این موسسه، می توانید در زمانی کوتاه چالش های اعزام دانشجو به آذربایجان را پشت سر بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :