شرایط چین

هزینه زندگی در چین در سال 2024

هزینه زندگی در چین

با توجه به اقتصاد پویای چین و گسترش داد و ستد و تجارت، بررسی هزینه زندگی در چین هر ساله به خصوص در 2024 از موارد پراهمیت برای مهاجرت است. شهرهای شانگهای (Shanghai) و پکن (Beijing) از گران ترین شهرهای چین هستند. هزینه زندگی در این شهرها نسبت به سایرین بیشتر است. به طور کلی هزینه زندگی در چین نسبت به بسیاری از کشورها مقرون به صرفه است. با کنترل هزینه ها و نوع زندگی می توان در این کشور زندگی کرد.

چین همچنین یکی از کشورهای محبوب برای تحصیل در آسیا است. از این رو بسیاری با توجه به هزینه های مطلوب برای زندگی و همچنین شهریه دانشگاه های برای تحصیل به این کشور می آیند. در ادامه این نوشتار که به دست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده همراه باشید تا بررسی بیشتری درباره هزینه زندگی در چین داشته باشیم.

درباره کشور چین

همانطور که می دانید چین پر جمعیت ترین کشور جهان است. با اتکا به این جمعیت اقتصاد این کشور پیشرفت چشمگیری داشته و در رقابت با ایالات متحده آمریکا می باشد. چین کشوری پهناور در قاره آسیا که با کشورهای زیادی مانند قرقیزستان، روسیه، پاکستان، مغولستان، هند و افغانستان هم مرز است. این کشور دارای نژادهای مختلف و متعددی است. اکثریت مردم آن از قوم هان چین هستند. واحد پول این کشور یوان می باشد. یکی از با ارزش ترین پول ها در آسیای شرقی است.

این کشور دارای تاریخی کهن و فرهنگی متنوع بوده که بسیاری از جاذبه های گردشگری جهان در این کشور واقع شده اند. چین همچنین دارای آب و هوایی بسیار متنوع می باشد. از این رو دارای 4 فصل کاملا متنوع می باشد. یکی از شایع ترین راه های مهاجرت به چین از طریق تحصیل و اطلاع از هزینه زندگی در چین می باشد. به طوری که هر ساله حضور دانشجویان بین المللی در این کشور رو به افزایش است.

بررسی هزینه زندگی در چین

هزینه زندگی در چین با توجه به گستردگی این کشور و شهرهای بسیاری که در آن قرار دارد متغیر است. اما به طور میانگین برآوردهای گرفته شده نشان می دهد در سال 2024 هر فرد برای زندگی در کشور چین نیاز به 9737CNY (یوان چین) در ماه دارد. در حالی که این برآورد برای یک خانواده 4 نفره حدود 18270CNY (یوان چین) اعلام شده است. به طور کلی بیشتر هزینه های زندگی در چین مربوط به مواد غذایی و خورد و خوراک و همچنین هزینه اجاره خانه و اقامت در این کشور می شوند.

گران ترین شهر چین شانگهای می باشد. اما با این حال هزینه زندگی در آن 50% از هزینه زندگی در شهر نیویورک ارزان تر است. همچنین به طور کلی هزینه زندگی در چین از بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان تر بوده و به دلیل هزینه مناسب و اقتصاد جهانی به یکی از کشورهای محبوب تبدیل شده است.

راهنمای یافتن خانه و زندگی در چین

از خانه های سنتی و قدیمی گرفته تا ویلاهای شیک و آنتیک با تمامی امکانات اضافی مانند استخر و سالن های ورزشی، انواع مختلف خانه و آپارتمان برای اجاره در چین وجود دارد. بسته به هزینه و نیازهای فرد خانه های مختلفی در چین ارائه می شود. همچنین امکان اجاره های کوتاه مدت و بلند مدت در چین نیز وجود دارد. اما اکثر اجاره آپارتمان های معمولی چین به مدت یک سال اجاره داده می شوند. توجه داشته باشید که برای یافتن خانه مناسب در چین به حداقل 2 ماه زمان نیاز خواهید داشت.

نمایندگان املاک و مستغلات انگلیسی زبان در چین بسیار نادر هستند. اگر به زبان چینی آشنایی ندارید آوردن یک مترجم لازم می باشد. برای استخدام نماینده مناسب می توانید از تجربه دیگر مهاجرین استفاده کنید. پرداخت کمیسیون پس از امضاء توافقنامه با صاحب خانه انجام می گیرد. از این رو مبلغ آن به اندازه یک ماه اجاره ملک می باشد. قبل از امضاء توافقنامه تمامی شرایط خود را مطرح کنید.

معرفی بهترین شهرهای چین برای زندگی

بیشتر مهاجران تمایل دارند که زندگی خود را در شهرهای اصلی چین شروع کنند. چین به عنوان تاریخ رنگارنگ و همچنین رشد اقتصادی اخیرش مشهور است. از این رو بیشتر شهرهای چین بسیار قدیمی هستند که در کنار پیشرفت و تکنولوژی با مدرنیته ترکیب شده اند. از جمله مواردی که شهری را برای زندگی مناسب می کند مواردی مانند کیفیت زندگی، بازار کار، زیبایی های شهر، امکانات، جذابیت های طبیعی و مواردی از این دست می باشد.

در اینجا بهترین شهرهای چین برای زندگی را معرفی کرده ایم.

  • چنگدو (Chengdu)
  • پکن (Beijing)
  • هانگژو (Hangzhuo)
  • شنژن (Shenzhen)
  • تیانجین (Tianjin)
  • شانگهای (Shanghai)
  • فوژو (Fuzhou)
  • کونمینگ (Kunming)
  • گوانگژو (Guangzhou)
  • لانژو (Lanzhou)

برآورد اقلام غذایی از هزینه های زندگی در چین

یکی از مهم ترین آیتم های مربوط به مهاجرت به کشور چین اطلاع از هزینه زندگی در چین خواهد بود:

آیتمهزینه به یوان چین
یک لیتر شیر13.92¥
یک قرص نان11.56¥
یک کیلوگرم برنج7.07¥
یک کیلوگرم سیب13.44¥
یک کیلوگرم سیب زمینی5.95¥
یک کیلوگرم گوجه8.12¥
یک کیلوگرم پیاز6.30¥
یک بطری 1.5 لیتری آب4.39¥
یک شانه تخم مرغ13.03¥
یک کیلوگرم گوشت مرغ26.59¥

راهنمای کرایه خانه و زندگی در چین

قیمت اجاره خانه به عوامل مختلفی از جمله محله، امکانات جانبی، شهر و دیگر موارد بستگی دارد. بعضی از محل ها بسیار ارزان تر از نقاط دیگر در چین می باشد. یافتن یک خانه کامل و مجزا در شهرهای بزرگ مانند شانگهای بسیار بعید است. اما هزینه اجاره آپارتمان بسیار بزرگ در پکن و شانگهای حدود 10000CNY (یوان) و در گوانگژو 8000CNY (یوان) می باشد. توجه داشته باشید که اکثر خانه ها در چین مبله هستند. این مورد باعث افزایش حدود 10% تا 20% اجاره خانه می شود. همچنین به هزینه های کمیسیون میزان سپرده و دیگر هزینه های توجه داشته باشید.

به طور میانگین هزینه اجاره خانه های معمولی در شهرهای بزرگ به صورت زیر است:

  • پکن حدود 6500CNY (یوان)
  • شانگهای حدود 7000CNY (یوان)
  • گوانگژو حدود 3500CNY (یوان)

برآورد اقلام غذایی از هزینه های زندگی در چین

هزینه زندگی در پکن، پایتخت چین

پکن پایتخت چین است و یکی از گران ترین شهرهای چین قلمداد می شود. این شهر از 70% شهرهای واقع در آسیا گران تر است. از این رو یکی از شهرهای گران آسیا به حساب می آید. پکن چین میزبان بسیاری از رویدادهای ورزشی، فرهنگی، سیاسی و غیره بوده است. همچنین دارای برترین دانشگاه های چین بوده که باعث شده جمعیت دانشجویی این شهر بسیار زیاد باشد.

به صورت کلی برآورد شده که هزینه زندگی در شهر پکن چین برای یک نفر در ماه حدود 13855¥ (یوان چین) و برای یک خانواده 4 نفره حدود 22355¥ (یوان چین) در ماه هزینه در بر دارد. هزینه اقامت و خرید خانه در پکن چین یکی از گران ترین ها می باشد و طبق سایت نامبئو هزینه خرید خانه در پکن پنجمین شهر گران جهان است.

از جمله هزینه های زندگی در پکن چین به شرح زیر است:

  • هزینه 1 لیتر شیر در پکن: 12.98¥ (یوان)
  • هزینه 1 شانه تخم مرغ در پکن: 12.93¥ (یوان)
  • هزینه 1 کیلوگرم برنج در پکن: 8.93¥ (یوان)
  • هزینه یک کیلوگرم سیب زمینی در پکن: 5.55¥ (یوان)
  • هزینه یک کیلوگرم گوجه در پکن: 7.90¥ (یوان)
  • هزینه یک کیلوگرم گوشت مرغ در پکن: 22.67¥ (یوان)
  • هزینه اجاره آپارتمان یک تخته در مرکز شهر پکن: 7297¥ (یوان)
  • هزینه اجاره آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر پکن: 15429¥ (یوان)

هزینه زندگی در شانگهای چین

شهر شانگهای بزرگترین شهر کشور چین و گران ترین شهر این کشور است. هزینه زندگی در شهر شانگهای چین بسیار بالاست. حدود 40% از هزینه زندگی در شانگهای چین صرف هزینه اقامت در چین می شود. بر اساس آمار های اعلام شده هزینه زندگی در شهر شانگهای چین برای یک نفر در ماه حدود 15557¥ (یوان چین) و برای یک خانواده 4 نفره حدود 25538¥ (یوان چین) می باشد. علاوه بر این حدود 30% از هزینه زندگی در شهر شانگهای چین مربوط به هزینه خورد و خوراک و خرید از بازار می باشد.

هزینه های مواد غذایی، کرایه خانه و دیگر هزینه های مهم در شهر شانگهای چین در سال 2024 در لیست زیر آمده است:

  • هزینه یک لیتر شیر در شانگهای: 12.98¥ (یوان)
  • هزینه یک شانه تخم مرغ در شانگهای: 17.60¥ (یوان)
  • هزینه یک کیلوگرم برنج در شانگهای: 8.38¥ (یوان)
  • هزینه یک کیلوگرم سیب زمینی در شانگهای: 9.00¥ (یوان)
  • هزینه یک کیلوگرم گوجه در شانگهای: 11.40¥ (یوان)
  • هزینه یک کیلوگرم گوشت مرغ در شانگهای: 34.68¥ (یوان)
  • هزینه اجاره آپارتمان یک تخته در مرکز شهر شانگهای: 8024¥ (یوان)
  • هزینه اجاره آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر شانگهای: 18127¥ (یوان)
  • هزینه حمل و نقل ماهیانه در شانگهای: 200¥ (یوان)

هزینه زندگی در گوانگژو چین

یکی دیگر از شهرهای مهم چین شهر گوانگژو (Guangzhou) است که حدود 15 میلیون نفر از جمعیت چین در این شهر زندگی می کنند. هزینه اجاره خانه در شهر گوانگژو چین حدود 54% ارزان تر از شهر شانگهای چین می باشد. بر اساس آمارها هزینه زندگی برای یک فرد در شهر گوانگژو چین حدود 10424¥ (یوان) در ماه در بر دارد. برای یک خانواده 4 نفره حدود 19000¥ (یوان) در ماه هزینه در پی دارد.

جزئیات هزینه زندگی در شهر گوانگژو چین را در جدول زیر مشاهده می کنید:

شرحهزینه به یوان
یک لیتر شیر14.25¥
یک شانه تخم مرغ13.36¥
یک کیلوگرم برنج6.17¥
یک کیلوگرم سیب زمینی7.17¥
یک کیلوگرم گوجه8.33¥
یک کیلوگرم گوشت مرغ33.33¥
اجاره آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر79545¥
حمل و نقل ماهیانه150¥
یک لیتر بنزین7.27¥

در این مقاله سعی شد هزینه زندگی در چین به صورت کلی و در برخی از شهرهای مهم کشور چین بررسی شود. علاوه بر شهرهای معرفی شده شهرهای ووهان، شنژن، سژو، چنگدو، نانجینگ و هانگژو از دیگر شهرهای گران چین برای زندگی شناخته می شوند. برای مهاجرت به چین و راه های اخذ اقامت چین می توانید به مقالات ارائه شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و برای اخذ مشاوره تخصصی همچنین می توانید با این موسسه در تماس باشید.

One thought on “هزینه زندگی در چین در سال 2024

  1. رادمهر گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون. هزینه زندگی در چین در شهر شانگهای واقعا شگفت انگیزه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :