شرایط فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه

کسانی که به عنوان متقاضیان خارجی قصد مهاجرت به کشور فرانسه را دارند بایستی فاکتور کلیدی هزینه زندگی در فرانسه را باید در نظر داشته باشند. البته نمی توان یک عدد یکسان برای همه افراد ارائه کرد، زیرا بسته به سبک زندگی و مکان مورد نظر برای زندگی در فرانسه، هزینه می توانند بسیار متغیر باشند. قطعا زندگی در شهر بزرگ پاریس در مقایسه با شهرهای کوچک تر و حومه شهرهای بزرگ مانند شارنت یا اوورگن هزینه بیشتری دارد.

اما با وجود تفاوت در سبک زندگی، می توان درک کرد که آیا می توانید در فرانسه راحت زندگی کنید و ممکن است تعجب کنید که بدانید فرانسه مقرون به صرفه تر از آن است که فکر می کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در بخش مشاوره تلفنی یا حضوری در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

بررسی هزینه زندگی در فرانسه

اینکه هر ماه برای هزینه های زندگی در فرانسه چقدر خرج می کنید بستگی به نوع زندگی شما و محل اقامت شما دارد. هزینه های خوراکی هفتگی شما به این بستگی دارد که در یک فروشگاه سوپرمارکت خارج از شهر مانند کارفور یا در یک بقالی محلی خرید کنید که گران تر خواهد بود. فروشگاه ها در اکثر شهرهای کوچک، دمدمی مزاج و شخصی هستند و به خریدهای کلی و یک مرحله ای اختصاص ندارند. برای خرید یک باگت باید به بولنژری، برای خرید سیگار به تهبا، برای خرید گوشت به بوچری و برای خرید شکلات به شیرینی پزی بروید.

اگرچه خرید عمده از یک سوپرمارکت در فرانسه بدون مشکل انجام خواهد شد، اما گردش و خرید از بازارهای این کشور بسیار لذت بخش است. بازارهای روباز و روزانه انتخاب های تازه تری را ارائه می دهند. اگر نزدیک به ساعت بسته شدن (ساعت حدود 1 بعد از ظهر) به خرید بروید می توانید چانه بزنید و با قیمت های پایینی مواد غذایی خود را تهیه کنید. در منطقه 12 پاریس، یکی از ارزان ترین و شلوغ ترین بازارها وجود دارد که با بازار پوشیده ای از گوشت، مرغ و پنیرها تکمیل می شود. برای اینکه بتوانید در مورد میزان هزینه خود پس از مهاجرت به فرانسه برآوردی داشته باشید.

در ادامه میانگین هزینه های زندگی در یک آپارتمان برای 2 نفر در یک ماه آورده شده است:

اقلامهزینه به دلار آمریکا
اجاره آپارتمان800$ الی 1200$
برق48$
مواد غذایی600$
اجاره تلفن ثابت21$
گاز59$
اینترنت32$
حمل و نقل175$
قبض تلفن همراه20$
بیمه درمانی29$
ناهار 2 نفره200$

البته این هزینه به طور کلی بیان شده و همان طور که قبلا اشاره شده، هزینه ماهانه بستگی به مکان اقامت شما، میزان مصرف، تفریحات و خورد و خوراک دارد.

بررسی هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در پاریس، پایتخت فرانسه

پاریس یک شهر مهم اروپای غربی است که دارای خط ساحلی در اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه می باشد. این شهر پرجمعیت در کرانه رود سن قرار دارد. یک پایتخت جهانی برای هنر، مد، تاریخ و فرهنگ است. این شهر به خاطر بناهای برجسته ای مانند برج ایفل، طاق پیروزی، کلیسای جامع نوتردام و موزه های معروف کاخ ورسای مشهور است. پاریس یکی از مشهورترین شهرهای اروپایی بوده و به “شهر چراغ ها” شناخته می شود. زیرا یکی از اولین شهرهای جهان است که برق دارد. پاریس همچنین به خاطر موزه هایش مشهور می باشد، بزرگترین موزه هنر جهان، موزه لوور در داخل این شهر پهناور واقع شده است.

یکی از گران ترین جنبه های زندگی در پاریس، بازار املاک و مستغلات این شهر است که یکی از روش های سرمایه گذاری در فرانسه می باشد. مهم نیست که به دنبال خرید یا اجاره هستید، قیمت املاک و مستغلات در مرکز شهر بسیار گران می باشد. با این حال، پاریس شهری کاملا متصل است و امکان دسترسی آسان به بقیه اروپا، آمریکا، دریای مدیترانه و شمال آفریقا را فراهم می کند. مهترین شرایط مهاجرت به فرانسه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

هزینه اجاره آپارتمان در فرانسه

قیمت اجاره آپارتمان در سراسر فرانسه متغیر است. بالاترین قیمت در مناطق فوق العاده شیک مانند پاریس و ساحل آزور در جنوب فرانسه می باشد. البته حتی در پاریس، قیمت اجاره ممکن است ارزان تر از تصور شما باشد، به استثنای آپارتمان ها در شیک ترین مناطق شهر که بسیار گران هستند. در پاریس مطمئنا آپارتمان های 2 خوابه را با قیمت 1500$ الی $2000 (دلار) در ماه مشاهده خواهید کرد. یافتن آپارتمان های یک خوابه در محله های خوب با قیمت 1200$ (دلار) ماهانه امکان پذیر است. جهت اطلاع از شرایط اشتغال زایی در این کشور نیز می توانید مقاله کار در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

در لیون در منطقه Rhône-Alps، می توانید آپارتمان های 2 خوابه کلاسیک را در مرکز تاریخی زیبا با قیمت بین 900$ الی $1200 (دلار) در ماه پیدا کنید. هزینه آپارتمان های خارج از مرکز لیون حتی با هزینه 800$ الی 1000$ (دلار) نیز کمتر است. در بلویز و اطراف آن، یک شهر جذاب کوچک در دره زیبای لوار، می توانید یک خانه 3 خوابه با هزینه کمتر از 900$ (دلار) در ماه و آپارتمان های 2 خوابه با 800$ (دلار) و شرایط خوب، آپارتمان یک خوابه بزرگ با $500 (دلار) اجاره کنید. اگر درخصوص مهاجرت، زندگی و کار در فرانسه نیاز به مشاوره داشتید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوران و وکلای خبره ما راهنمایی بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :