شرایط اوکراین

هزینه زندگی در اوکراین

هزینه زندگی در اوکراین

هزینه زندگی در اوکراین در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی پایین است. اوکراین یکی از مقرون به صرفه ترین سیستم های آموزشی را دارد. اوکراین دومین ایالت بزرگ اروپا از نظر جغرافیایی، در شرق اروپای زیبا واقع شده است و فرهنگ غنی را در خود جای داده است. برای اینکه در زمانی که در اوکراین هستید بتوانید راحت زندگی کنید، باید حدود 1500UAH تا 2200UAH (هریونا اوکراین) در سال برای هزینه های زندگی داشته باشید.

مهاجرت به اوکراین به احتمال زیاد هزینه های زندگی روزانه شما را کاهش می دهد. برای اطلاع بیشتر در خصوص هزینه های زندگی در اوکراین می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید. اوکراین یکی از کشورهای پیشرو اتحادیه اروپا است. همچنین دولت اوکراین می تواند استاندارد بالای زندگی را نه تنه برای شهروندان اوکراین بلکه برای مهاجران نیز تضمین کند.

مزایا و معایب زندگی در اوکراین

افرادی که به اوکراین مهاجرت می کنند، متوجه خواهند شد که این کشور دارای مزایا و معایبی برای زندگی می باشد. از جمله این مزایای زندگی در اوکراین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مقایسه با سایر نقاط اروپا، اوکراین با وجود اینکه در شهرهای بزرگتر کمی گرانتر است، هزینه مسکن به طور شگفت انگیزی پایین است.
  • اوکراین دارای تاریخ و فرهنگ غنی می باشد. همچنین سبک زندگی مردم آن با غذاهای خوب دوستی های مستحکم و عشق به طبیعت مشخص می شود.
  • بسیاری از مردم در اوکراین از حمل و نقل عمومی در این کشور استفاده می کنند. زیرا تمامی شهرهای اوکراین دارای سیستم های مترو مقرون به صرفه می باشد.

مزایا و معایب زندگی در اوکراین

هزینه زندگی و مسکن در اوکراین

برای آشنایی بیشتر با هزینه های زندگی در اوکراین در بخش مسکن، باید به این نکته توجه فرمایید که، مسکن یکی از هزینه های عمده زندگی در اوکراین است. از سوی دیگر قیمت آپارتمان ها در اوکراین، به شهر، متراژ آپارتمان و موقعیت آن (مرکز یا حومه) بستگی دارد. به طور مثال شما می توانید یک آپارتمان یک خوابه را با 250UAH (هریونا اوکراین) دور از مرکز شهر اجاره کنید.

علاوه بر این در میان شهرهای کوچک اوکراین هزینه آپارتمان بستگی به شرایط تعمیر آپارتمان و مبلمان دارد. همچنین اکیدا به مهاجران توصیه می شود که قبل از اجاره آپارتمان در اوکراین، وجود مبلمان را در واحد ها تایید کنند. طبق آمار صورت گرفته اکثر مهاجران در مسافرخانه ها زندگی می کنند و بیش از 120UAH (هریونا اوکراین) در ماه پرداخت نمی کنند. در حالی که مهاجرانی که آپارتمان اجاره می کنند معمولا بیش از 200UAH (هریونا اوکراین) پرداخت می کنند. جزییات روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اوکراین  به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در نمودار زیر می توانید گرانترین شهرهای اوکراین را جهت اجاره مسکن مشاهده فرمایید:

گرانترین شهرهای اوکراین را جهت اجاره مسکن

هزینه زندگی دانشجویی در اوکراین

هزینه زندگی در اوکراین برای دانشجویان نسب به سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. اوکراین با توجه به تحقیقات تلگراف رتبه ششم را در رتبه بندی ارزانترین کشورهای جهان را دارد. از سوی دیگر هزینه زندگی در اوکراین برای دانشجویان بین المللی بسته به موقعیت مکانی و شهر بسیار متفاوت است. به طور کلی شهرهای بزرگتر مانند کیف و اودسا هزینه زندگی برای دانشجویان بالاتر از شهرهای کوچک مانند خارکف و ایوانو است.

هزینه های دانشگاه در اوکراین نیز یکی از پایین ترین ها در جهان محسوب می شود. همچنین هزینه های دانشگاه های اوکراین برای یک سال تحصیلی به 2 عامل بستگی دارد، تخصص انتخاب شده و زبان انتخابی دوره آموزشی در اوکراین. علاوه بر این هزینه ها دولت اوکراین، برای رفاه دانشجویان در این کشور کارت های تخفیف دانشجویی نیز در نظر گرفته است که شما با این کارت ها می توانید کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیف 50% خریداری کنید. جزییات و شرایط کار در اوکراین در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در نمودار زیر می توانید به تقسیم بندی هزینه های زندگی دانشجویان بپردازید:

تقسیم بندی هزینه های زندگی دانشجویان در اوکراین

هزینه اقلام غذایی در اوکراین

هزینه زندگی در اوکراین در بخش مواد غذایی نسبت به اکثر کشورهای اتحادیه اروپا پایین تر است. این امر به این سبب است که اوکراین دارای زمین های کشاورزی انبوهی است که مواد غذایی کشور خود را به راحتی تامین می کند و نیازی به واردات محصولات غذایی ندارد. علاوه بر این سوپرمارکت ها و بازارهای کشاورزان زیادی در این ایالت وجود دارد. به طور مثال ماهانه حدود 350UAH (هریونا اوکراین) برای خرید مایحتاج غذایی در این کشور مورد نیاز است. همچنین سوپر مارکت ها در آلمان اغلب قفسه ای با محصولاتی دارند که تاریخ انقضای آنها به زودی منقضی می شوند. شما با خرید غذا از آنجا می توانید تا 40% در هزینه صرفه جویی کنید.

در جدول زیر می توانید قیمت برخی از مهمترین اقلام غذایی در اوکراین را ملاحظه فرمایید:

اقلام غذاییقیمت به هریونا اوکراین
گوشت گاو (1 کیلوگرم)95UAH
مرغ کامل (2 کیلوگرم)65UAH
نان سفید (500 گرم)10UAH
شیر معمولی (1 لیتر)11UAH
تخم مرغ (12 عدد)18UAH
پنیر محلی (1 کیلوگرم)23UAH
برنج سفید (1 کیلوگرم)15UAH

علاوه بر این در اوکراین سیستم غذایی به خوبی توسعه یافته است. از موسسات فست فود گرفته تا رستوران های با کیفیت، برای هر سلیقه ای در دسترس می باشد. امیدواریم مطالب این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص هزینه های زندگی در اوکراین به شما عزیزان ارائه شد مثمر ثمر واقع شده باشد.

سوالات متداول در خصوص هزینه زندگی در اوکراین

در قسمت پایانی مقاله قصد داریم به سوالات شما عزیزان در خصوص هزینه زندگی در اوکراین که ذهن شما را درگیر کرده پاسخ دقیق و جامع ارائه دهیم:

  • هزینه زندگی در کیف در ماه چقدر است؟ هزینه کل زندگی در کیف حدود 1600UAH (هریونا اوکراین) است. که بالا و پایین شدن این هزینه به کیفیت زندگی شما در این شهر بستگی دارد.
  • آیا اوکراین برای زندگی گران است؟ با توجه به میانگین حقوق ماهانه که 2100UAH (هریونا اوکراین) است، زندگی در کیف بسیار مقرون به صرفه به نظر می رسد.
  • میانگین حقوق در اوکراین چقدر است؟ شخصی که در اوکراین کار می کند معمولا حدود 1800UAH تا 3000UAH (هریونا اوکراین) در ماه درآمد دارد. این مقدار با توجه به هزینه های زندگی در اوکراین مقدار قابل قبولی محسوب می شود.
  • میانگین اجاره در کیف چقدر است؟ میانگین اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر کیف حدود 650UAH (هریونا اوکراین) در ماه است. همچنین اگر با آپارتمانی خارج از مرکز شهر مشکلی ندارید حدود 390UAH (هریونا اوکراین) قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :