شرایط اسلوونی

هزینه زندگی در اسلوونی

هزینه زندگی در اسلوونی

هزینه زندگی در اسلوونی با توجه به محل اقامت متفاوت است و آگاهی از هزینه های مربوط به زندگی در خصوص مهاجرت به این کشور اهمیت دارد. اینکه در کدام شهر زندگی می کنید و چه سبک زندگی دارید، اینکه تنها و دانشجو هستید یا با خانواده زندگی می کنید، شرایط اقتصادی و درآمد خانواده یا فرد، همه این ها در میزان هزینه زندگی موثر است. اسلوونی کشوری اروپایی است که شرایط اقتصادی خوب و کیفیت زندگی در این کشور بالاست.

در مجموع هزینه زندگی در اسلوونی نسبتا گران است. اما بزرگترین بخش هزینه زندگی مربوط به اجاره بهای مسکن می باشد. بنابراین اگر به دنبال خانه برای زندگی خانوادگی هستید، احتمالا باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید. در این مقاله که زیر نظر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود، به بررسی هزینه زندگی در اسلوونی پرداخته ایم.

هزینه زندگی در اسلوونی براساس انتخاب شهر

هزینه زندگی در اسلوونی در شهرهای مختلف متفاوت است. هزینه ها در مرکز کشور گران تر است. در این قسمت به بررسی هزینه های معمول در شهرهای لیوبلیانا و ماریبور پرداخته ایم:

پارامترشرح
رستوران هاغذا خوردن در این کشور می تواند گران باشد و معمولا برای گیاهخواران مناسب نیست. بنابراین بهترین راه برای تهیه غذاهای ارزان به میل خود، خرید و پخت مستقیم آن از سوپرمارکت های محلی است. با این حال، رستوران های فست فود بین المللی مک دونالد در تمام شهرهای بزرگتر وجود دارد.
بازارهااز اینرو می‌ توانید خواربار نسبتا ارزان و سایر مواد خوراکی متداول را در چندین سوپرمارکت خریداری کنید، مانند فروشگاه‌ های زنجیره ‌ای معروف اسلوونیایی به نام Mercator. سبزیجات و میوه های تازه همیشه با قیمت های نسبتا پایین در بسیاری از بازارهای آزاد اسلوونی که در بسیاری از شهرهای این کشور ظاهر می شوند، در دسترس هستند.
حمل و نقلگردشگران و مهاجران ممکن است هنگام سفر به هر نقطه خارج از بزرگراه ها یا هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، شرایط سخت تری را تجربه کنند. برنامه‌ های اتوبوس ها کاهش یافته است. ماهیانه برای حمل و نقل بیش از €37 (یورو) هزینه نیاز خواهید داشت.

هزینه زندگی در اسلوونی براساس انتخاب شهر

تخصیص درآمد بر هزینه زندگی در اسلوونی

به جهت تخصیص درآمد بر هزینه زندگی در اسلوونی، بیشترین بخش از دستمزد صرف غذا می شود. بخش بزرگی از حقوق مردم در بازارها یا خواربار فروشی ها خرج می شود. هزینه هنگفت بعدی اجاره بها است که در این کشور نسبتا گران است. رستوران ‌ها رتبه‌ بعدی را در این فهرست به خود اختصاص می‌ دهند، زیرا غذا می‌ تواند بسیار گران شود و مانند بسیاری از کشورها، کسانی که وضعیت مالی خوبی دارند، عملا هر روز در رستوران ‌ها غذا می‌خورند. حمل و نقل نیز بسیار گران است، در حالی که یک نیاز روزمره برای همه است. طبق معمول کمترین هزینه برای خرید لباس و لوازم جانبی خرج می شود.

کسانی که حداقل دستمزد حدود €885 (یورو) را دریافت می کنند ممکن است برای پوشش دادن همه هزینه ها مشکل داشته باشند، به خصوص اگر در حال اجاره آپارتمان هستند. با این حال، حداقل دستمزد در این کشور به مراتب بهتر و بالاتر از سایر کشورهای بالکان است. متوسط حقوق خالص ماهانه بسیار بالا است و اگرچه هزینه ‌ها هم بالاست. بدین ترتیب یک شهروند متوسط اسلوونی می‌ تواند راحت زندگی کند و مشکلی برای کسب درآمد نداشته باشد. مطمئنا کسانی که آپارتمان اجاره می کنند همیشه برای پرداخت قبوض و اجاره بهای خود با مشکل بیشتری رو به رو می شوند. اما به طور کلی، اسلوونی اخیرا به استاندارد زندگی بالایی رسیده است. اطلاعات لازم درباره شرایط اخذ اقامت اسلوونی به طور کامل در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

تاثیر مالیات بر درآمد و هزینه زندگی در اسلوونی

با افزایش تدریجی معافیت های عمومی، بار مالیاتی بر درآمد حاصل از کار کاهش می یابد. پیش بینی می شود معافیت مالیاتی عمومی برای همه مالیات دهندگان به تدریج از €3500 به €7500 (یورو) تا سال 2025 افزایش یابد. طبق تغییرات پیشنهادی، معافیت عمومی مالیاتی در سال آینده به €4500 (یورو) افزایش خواهد یافت. این موضوع بدان معناست که دریافت کنندگان حداقل دستمزد می توانند انتظار افزایش €160 (یورو) در دستمزد خالص خود را در سال جاری داشته باشند. به طور مشابه، کسانی که میانگین دستمزد را دریافت می کنند، می توانند انتظار داشته باشند که دستمزد خالص سالانه €260 (یورو) افزایش یابد.

این پیشنهاد همچنین تغییراتی را در سطوح مقیاس مالیات بر درآمد شخصی ایجاد می کند. از اینرو انتظار می‌ رود بیشترین تغییر در بالاترین گروه مالیاتی باشد، جایی که انتظار می‌ رود نرخ مالیات 5% کمتر باشد. بنابراین از 50% فعلی به 45% کاهش می یابد. به منظور مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی از جمله هلند می توانید اطلاعات لازم مثل هزینه زندگی در هلند را از طریق ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به دست آورده و با کمک کارشناسان این مجموعه برای مهاجرت به اسلوونی اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :