شرایط آذربایجان

هزینه زندگی در آذربایجان

هزینه زندگی در آذربایجان

این روزها هزینه زندگی در آذربایجان به یکی از پرسش های اصلی تبدیل شده است، به خصوص برای متقاضیانی که تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند. این کشور شامل 3 شهر بزرگ می باشد که عبارتند از:

  • باکو
  • گنجه
  • سومگایت
  • نخجوان

95% جمعیت این کشور مسلمان، 85% مسلمان شیعه و 15% سنی هستند که آذربایجان را به کشوری تبدیل می کند که بعد از ایران دارای رتبه دوم شیعه در جهان است. زبان های پرکاربرد در این کشور انگلیسی، ترکی و روسی هستند. البته در حال حاضر از الفبای آذربایجانی در آذربایجان استفاده می شود. با مطالعه مطالب در ادامه این مقاله به اطلاعات کاملی دست پیدا می کنید، اگرچه می توانید برای دانستن جزئیات دقیق تر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

اطلاعاتی درباره شرایط اقتصادی زندگی آذرباریجان

رشد اقتصادی بالای آذربایجان عمدتا به صادرات بزرگ و رو به رشد نفت و گاز بر می گردد، هرچند نقش این 2 مورد امروزه در اقتصاد آذرباریجان کمرنگ شده و برخی از بخش ‌های غیرصادراتی نیز دارای رشد 2 رقمی از جمله ساخت ‌و ساز، بانکداری و املاک و مستغلات بوده ‌اند. همین تغییر موجب بهبود امتیاز آزادی اقتصادی آذربایجان به عدد 69.3 شده است و در بین 45 کشور منطقه اروپا در رتبه 24 قرار دارد و پیش بینی های صندوق بین المللی پول حاکی از آن است که تولید آذربایجان 2.3 درصد رشد داشته است. همین رشد در بهبود سطح درآمدها اثرات بسیار زیادی داشته است. بطوریکه در ماه مارس سال جاری، متوسط ​​درآمد 57760AZN (منات آذربایجان) در ماه، تقریبا 399$ (دلار) بود. این یک تضاد کامل با درآمد کم سابقه ماهانه یک دهه پیش است که ​​دستمزدها 24270AZN (منات آذربایجان) در ماه یا 142$ (دلار) بود.

اکثریت جمعیت در مناطق شهری بوده و در واقع 55% از شهروندان ساکن شهرها هستند و 100% از کشور گزارش می دهند که به برق، هم در مناطق روستایی و هم در مناطق شهری دسترسی دارند. دسترسی به آب سالم گرچه یک چالش مهم در گذشته آذرباریجان بوده اما امروزه نزدیک به 90% از مردم به آب سالم دسترسی دارند. این بهبود با استفاده از بسیاری از پروژه های عمومی مختلف از جمله تاسیسات بهداشتی نصب شده در کنار رودخانه و جمع آوری و پردازش آب باران انجام شد. نرخ رشد جمعیت این کشور یک حرکت متعادل را طی می کند و همین موجب شده که نسبت درآمد سرانه خانوارها بهبود خوبی پیدا کند و از سویی امید به زندگی نیز افزایش یابد.

در شکل سایر جزئیات زندگی اقتصادی در آذربایجان اشاره شده است:

کلیات هزینه زندگی در آذربایجان

چالش کلیدی در مقابل هزینه زندگی در آذربایجان تبدیل شدن به یک کشور با درآمد متوسط ​​رو به بالا است که وابستگی بالای خود به صادرات هیدروکربن را پشت سر بگذارد و تولید را به سمت تولید با ارزش افزوده بالاتر که منعکس کننده کارایی و مهارت های بهبود یافته در اقتصاد است، سوق دهد. پایگاه باریک رشد اقتصادی همچنین به این معنی است که تاکنون تأثیر محدودی بر بهبود اشتغال مناسب داشته است. در حالی که صادرات هیدروکربن بیش از 90% کل صادرات را تشکیل می دهد، تنها 7% از شهروندان شاغل را درگیر می کند. از این رو، ایجاد مشاغل مولد باید بعد اصلی استراتژی توسعه آذربایجان باشد. یک نیاز اساسی در مسیر اقتصاد کارآمدتر، در دسترس بودن نیروی کار بسیار ماهر است. در حالی که آذربایجان نرخ تکمیل مدارس ابتدایی رضایت بخشی دارد، در سطح دانشگاه از میانگین UMI و OECD عقب تر است.

چالش مهم دیگری که آذربایجان با آن مواجه است، بهبود بخش بهداشت، توجه ویژه به مرگ و میر نوزادان و کودکان و همچنین تخصیص مبالغ بیشتر به سلامت از بودجه دولتی است. از سوی دیگر توسعه سریع اقتصادی آذربایجان را با چالش ‌های زیست ‌محیطی قابل توجهی از جمله آلودگی شدید هوا به دلیل انتشار گازهای گلخانه‌ ای از کارخانه‌ های صنعتی، آلودگی دریای خزر (آلودگی آب)، تخریب خاک (فرسایش، بیابان‌ زایی)، مدیریت نادرست پسماندها مواجه کرده است. از همین اجرای سیاست زیست محیطی برای حفاظت از منابع طبیعی و حصول اطمینان از اینکه توسعه اقتصادی پیامدهای زیست محیطی را در بر می گیرد، ضروری است تا شهروندان احساس لذت بخشی از زندگی پیدا کنند. از سوی دیگر اصلاحات نهادی و توسعه ظرفیت سازمان ها و افراد باید ادامه یابد تا از بهبودهای بلندمدت، اطمینان حاصل شود.

مقایسه هزینه زندگی در پایتخت آذرباریجان با دیگر کشورها

باکو بزرگترین شهر و پایتخت آذربایجان است و بنابراین برای گردشگران و خارجی هایی که می خواهند در آنجا اقامت کنند بسیار جذاب است. از آنجایی که مرکز تجارت و فرهنگ است، گران قیمت محسوب می‌شود، اما وقتی به آنجا می‌ رسید، متوجه می‌ شوید که شهروندان آن چندان ثروتمند نیستند و قیمت ‌ها بر اساس حقوق آنها است. بنابراین، به ‌خصوص برای استاندارد افرادی که از کشورهای توسعه یافته می ‌آیند، چندان بالا نیست. به عنوان مثال یک وعده غذایی مناسب در یک رستوران ارزان قیمت برای هر نفر تنها 6$ (دلار) هزینه دارد و در کل غذا در باکو کاملا مقرون به صرفه است.

اگر خواربار با قیمت های تخفیف دار بخرید، هزینه ماهانه شما برای غذا می تواند حتی کمتر شود. قیمت شیر ​​و نان نیز بسیار پایین است. در رابطه با برخی از کشورها، همه چیز مربوط به سرگرمی و ورزش قیمت های بسیار مقرون به صرفه ای دارد، به خصوص بلیط های سینما که کمتر از 5$ (دلار) است. لباس و کفش تقریبا گران محسوب می شوند و برای یک جفت کفش دویدن به بیش از 80$ (دلار) نیاز دارید. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت از طریق تولد در آذربایجان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

مقایسه هزینه زندگی در پایتخت آذرباریجان با دیگر کشورها

هزینه بهداشت، تحصیل و زندگی در آذربایجان

سیستم مراقبت های بهداشتی رایگان و عمومی در آذربایجان توسط وزارت بهداشت، یک سازمان دولتی در کابینه این کشور، نظارت و تنظیم می شود. بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که سیستم بهداشت عمومی در آذربایجان سازماندهی نشده، ناکارآمد و فاقد بودجه است. این را می توان در امکانات و کیفیت مراقبت های موجود در بیمارستان های رایگان سراسر کشور مشاهده کرد. با این حال، آذرباریجان در حال اصلاح این سیستم است و احتمالا در چند سال آینده آن را بهبود خواهد بخشید. اکثر مهاجرانی که در آذربایجان زندگی می کنند، بیمه درمانی بین المللی را انتخاب می کنند که هزینه های یک بیمارستان خصوصی را پوشش می دهد. امکانات پزشکی خصوصی کشور کیفیت بسیار بالاتری دارند، اما متاسفانه چندان رایج نیستند. این کلینیک ‌ها، بیمارستان ‌ها و مراکز بهداشتی خصوصی به تجهیزات مدرن و کادری مجرب مجهز هستند و توانایی رسیدگی به فوریت ‌های پزشکی و بیماری ‌های طولانی‌ مدت را دارند.

تحصیل و اعزام دانشجو به آذربایجان توسط وزارت آموزش و پرورش تنظیم می شود. استفاده از سیستم مدرسه برای کودکان 6 سال به بالا رایگان و اجباری است. مدارس عمومی به 3 سطح ابتدایی، متوسطه عمومی و متوسطه کامل تقسیم می شوند. مدارس دولتی آذربایجان از استانداردهای مناسبی برخوردارند. تعداد زیادی از مهاجرانی که به کشور مهاجرت می کنند، فرزندان خود را در یکی از مدارس بین المللی خصوصی با کیفیت بسیار بالا ثبت نام می کنند. 2 نمونه از بهترین موسسات آموزشی مدرسه بین المللی آذربایجان و مدرسه بریتانیایی باکو هستند. این موسسات بر اساس سیستم اروپایی، طیفی از دانش ‌آموزان چندزبانه را آموزش می ‌دهند. علاوه بر اطلاعات ارائه شده در این نوشتار، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارد تا از طریق کارشناسان خود به تمام سوالات شما در زمینه مهاجرت به آذربایجان پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :