مهاجرت تحصیلی مالتا

هزینه تحصیل در مالتا

هزینه تحصیل در مالتا

هزینه تحصیل در مالتا شامل هزینه های دانشگاهی اعم از پرداخت شهریه و سایر موارد است که بر اساس انتخاب رشته و نوع دانشگاه جهت تحصیل متفاوت است. همچنین هزینه اجاره خانه و خوراک و پوشاک و قبوض ماهیانه نیز از مهم ترین هزینه های تحصیل در مالتا است. شما به عنوان یک دانشجو در کشور مالتا بایستی از قبل با هزینه های موجود تحصیل در مالتا آشنا باشید و مخارج خود را مدیریت کنید تا با مشکلی رو به رو نشوید. شما می توانید در مالتا در طول دوران تحصیل خود به کار پاره وقت مشغول شوید و به مخارج و هزینه های خود بیشتر رسیدگی کنید.

شما به عنوان دانشجو حق دارید تا در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی خود در کشور مالتا کنجکاوی داشته باشید. شما در کشوری تحصیل خواهید کرد که به طور کلی هزینه ها مقرون به صرفه هستند. بدین ترتیب مالتا جزء کشورهای مدیترانه ای است که یک مقصد گردشگری محبوب برای مردم در سراسر جهان محسوب می شود. از آن جه که در کشور مالتا زبان انگلیسی بسیار رواج دارد و اکثر مردم به این زبان تسلط دارند، شما بابت شغل و و ارتباط برقرار کردن مشکلی نخواهید داشت. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله در خصوص هزینه تحصیل در مالتا صحبت خواهند کرد.

شهریه دانشگاه و هزینه تحصیل در مالتا

در میان کشورهای مختلف مدیترانه ای که اخیرا دانشجویان را به خود جلب کرده است، مالتا یکی از این نمونه هاست. این کشور به دلیل مناظر خیره کننده و فرهنگ مردمی و کوچکی کشور و فضای زنده و اصیل، شهرتی شاخص دارد. مالتا از جزایر متعدد زیبایی تشکیل شده است که رویای زندگی هر شخصی است. این کشور طبیعتی فوق العاده و بکر دارد. همچنین مالتا یکی از اعضای کشورهای مشترک المنافع و اتحادیه اروپا است و از این طریق روابط اقتصادی و فرهنگی و آموزشی قوی را با ابرقدرت هایی مانند انگلیس حفظ می کند.

با عضویت در منطقه آموزش عالی اروپا، برنامه های تبادل آموزشی در کشور مالتا در حال تبدیل شدن به ویژگی برجسته دانشگاه های مالتا هستند که همین امر موجب افزایش جمعیت دانشجویان بین المللی می شود. در کشور مالتا دانشجویان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت شهریه هستند.

هزینه زندگی و تحصیل در مالتا

مالتا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی هزینه های زندگی کمی دارد. در واقع روش هایی وجود دارد که می توانید در مالتا به صورت تقریبا رایگان تحصیل کنید. بورسیه های متفاوتی در مالتا برای دانشجویان ارائه می شود که کمک هزینه تحصیل و فعالیت های تحقیقاتی شماست. از هزینه هایی که شما در اولین قدم بایستی پرداخت کنید هزینه یادگیری زبان انگلیسی و تحصیل در مدارس خوب برای کسب نمرات عالی است. سپس هزینه ها برای اخذ گذرنامه و ویزا و وسایل لازم برای مهاجرت است. مالتا عضوی از منطقه شنگن است و برای کلیه دانشجویان که بیش از 3 ماه تحصیل می کنند نیاز به ویزا دارد.

در جدول زیر به بررسی هزینه زندگی در کشور مالتا خواهیم پرداخت:

لیست اقلام غذاییهزینه به یورو
1 قرص نان 500 گرمی1.13€
12 عدد تخم مرغ2.47€
1 کیلوگرم برنج2.04€
1 کیلوگرم سیب2.6€
1 کیلوگرم مرغ7.15€
1 کیلوگرم گوشت13.47€

هزینه زندگی و تحصیل در مالتا

هزینه تحصیل دانشگاه های ارزان در مالتا

برای کسانی که می خواهند دانشجوی مالتا شوند، لازم است به خاطر داشته باشید که سیستم آموزش محلی مانند سیستم انگلیس است. معمولا افراد محلی قبل از تحصیل در دانشگاه یک الی 2 سال اضافی را در دوره تحصیلات متوسطه یا کالج می گذرانند. هزینه های حق التدریس برای دانشجویان بین المللی از 8500€ (یورو) شروع می شود. در حال حاضر، یکی از دانشگاه های کشور در مالتا بیش از 11000 نفر جمعیت دانشجویی دارد که از میان این جمعیت تقریبا 1000 دانشجوی بین المللی دارد. اگرچه مالتی یکی از زبان های اصلی کشور مالتا است، اما دانشگاه ها آموزش ها به زبان انگلیسی ارائه می دهند. این دانشگاه ها همچنین در برنامه تبادل اراسموس نیز شرکت می کند.

یکی دیگر از دانشگاه های ارزان قیمت در مالتا دانشگاه آمریکایی مالتا است. این دانشگاه در زمره مواردی است كه اخیرا به موج دانشگاه های خصوصی این كشور افزوده شده است. هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در این دانشگاه 2500€ (یورو) است. این دانشگاه ارتباط خود را با سایر کالج های خصوصی در ایالات متحده حفظ می کند. این کالج بیشتر در ارائه برنامه های کارشناسی از بازرگانی و حسابداری تا مهندسی متمرکز است. این دانشگاه همچنین یک برنامه MBA برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. کالج هنر، علم و فناوری مالت (MCAST) در سال 2001 تاسیس شد.

این دانشگاه ارزان در مالتا بیشتر شامل 6 دانکشده زیر است:

  • انستیتوی علوم کاربردی
  • انستیتوی تجارت و مدیریت
  • انستیتوی هنرهای خلاق

جهت اطلاع از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مالتا مقاله لینک شده را بررسی بفرمائید.

انواع هزینه تحصیل در مالتا

اگر قصد تحصیل در مالتا را دارید، به خاطر داشته باشید که به مقداری پول نقد و غیر نقد اضافی برای هزینه های دیگر که ناگهانی است نیاز دارید. هزینه های حمل و نقل، سرگرمی و هزینه های ماهیانه معمولا از هزینه های کم هستند. دانشجویان محلی به طور متوسط ​​ماهیانه €100 الی 150€ (یورو) را برای چنین فعالیت هایی هزینه می کنند. شما بایستی هزینه 2 ماه خود را که شامل شهریه، اجاره خانه، قبوض و خوراک است را به طور کامل جدا کنید.

همچنین بایستی مبلغی را برای بیمه و خدمات درمانی کنار بگذارید. شما در کشور مالتا قطعا به پس انداز نیاز دارید. شما به عنوان دانشجو در مجامعه آموزشی و تفریحی نیز شرکت خواهید کرد که ممکن است برای شرکت در این جلسات نیز مبلغی بپردازید پس برای این قبیل از هزینه ها نیز محاسبه کنید. با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :