مهاجرت تحصیلی ارمنستان

هزینه تحصیل در ارمنستان

هزینه تحصیل در ارمنستان

همواره هزینه تحصیل در ارمنستان جزء دغدغه های اصلی علاقه مندان مهاجرت به این کشور به خصوص دانشجویان ایرانی است. در این باره با استناد به چند دلیل می توان گفت که جای نگرانی نیست. از سویی هزینه شهریه ها و زندگی در ارمنستان بسیار پایین است. از سوی دیگر دانشگاه ها ابزارهای کمک مالی مانند طرح پرداخت اقساطی، پرداخت معوق، بورسیه های شایستگی و برنامه کار و مطالعه را برای حمایت بیشتر از متقاضیان ارائه می دهند. در کنار این موارد امکان کار همزمان با تحصیل در ارمنستان یک مزیت بزرگ است که در بسیاری کشورها امکان آن وجود ندارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند متقاضیان علاقه مند را از زمان انتخاب هدف خود تا درخواست و اخذ ویزا همراهی نماید و با مقرون به صرفه ترین هزینه، آنان را راهی ارمنستان نماید.

کلیات هزینه تحصیل در ارمنستان

پایتخت جمهوری ارمنستان ایروان است و تقریبا تمام دانشگاه های بزرگ و موسسات آموزش عالی و متوسطه در این شهر قرار دارند. هزینه های زندگی در جمهوری ارمنستان نسبتا کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. هزینه های ارتباطی نیز یکی از کمترین هزینه ها در کل جهان است. از سوی دیگر ارمنستان مکانی عالی برای ادامه تحصیلات عالی است زیرا هزینه های آن بسیار مقرون به صرفه است و در مقابل ارمنستان یکی از بهترین کشورها در زمینه آموزش ارزان و با کیفیت است. مردم ارمنستان دوستانه و خوش برخورد هستند و مشکلی برای اسکان وجود ندارد زیرا اتاق ها و آپارتمان های اجاره ای به راحتی در دسترس هستند. مدارک ارمنی در تمام دنیا معتبر است. مطالعه در ارمنستان به آرامی اهمیت زیادی پیدا می کند و ارمنستان به زودی مرکز یادگیری خواهد بود.

از سوی دیگر اگر می خواهید شغلی را در یکی از این موارد دنبال کنید، هیچ کشور دیگری بهتر یا ارزان تر از ارمنستان پیدا نمی کنید. شهریه یکی از کمترین هزینه ها در کل اتحادیه اروپا است و برنامه های متعددی وجود دارد که به هزینه های فراوان دانشجویان شایسته کمک می کند. همچنین اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در ارمنستان بسیار آسان است. دانشجویان می توانند به صورت آنلاین یا با پر کردن فرم و ارسال آن به کنسولگری اقدام کنند. مشاوران تحصیل در ارمنستان نیز می توانند به شما در گرفتن آسان ویزا کمک کنند. علاوه بر این، ارمنستان همچنین به دانشجویانی که مایل به بازگشت به ارمنستان هستند، فرصت هایی برای راه اندازی کسب و کار خود ارائه می دهد.

در شکل زیر به سایر جذابیت های ارمنستان برای تجربه زندگی دانشجویی اشاره شده است:

الزامات تحصیل در ارمنستان

اتباع خارجی در صورت داشتن حداقل تحصیلات متوسطه و گواهینامه مربوطه می توانند برای مدرک کارشناسی درخواست دهند. تمام یا بخشی از مدارک زیر برای فرآیند درخواست مورد نیاز است:

  • درخواست پذیرش خطاب به وزیر آموزش و پرورش
  • فرم درخواست ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش
  • گواهی سلامت
  • گذرنامه یا کپی شناسنامه
  • دیپلم فارغ التحصیلی متوسطه
  • 4 قطعه عکس از نوع پاسپورت
  • رزومه

هنگام درخواست برای برنامه تحصیلات تکمیلی، مدرک کارشناسی مورد نیاز است. البته هر موسسه آموزش عالی ممکن است شرایط درخواست خاصی داشته باشد. قبل از درخواست، حتما از بخش روابط دانشجویی بین المللی برای اطلاعات دقیق سوال کنید. علاوه بر مدارک طرح شده، برای تحصیل در یک برنامه آموزش زبان انگلیسی در ارمنستان، باید مهارت های زبانی خود را نشان دهید.

در ادامه برخی از محبوب ترین آزمون های به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی آمده است:

  • آیلتس آکادمیک
  • تافل iBT
  • کمبریج

برنامه آموزشی اصلی که متخصصان را برای مدرک کارشناسی آماده می کند شامل دوره های مورد نیاز و تمرین علوم انسانی عمومی و اجتماعی، اقتصاد، ریاضیات، علوم طبیعی و رشته های حرفه ای خاص است که بسیاری از آنها شامل دروس انتخابی و اختیاری هستند. متقاضیان برای کسب مدرک اول، یعنی مدرک کارشناسی، در یکی از موسسات آموزش عالی باید 4 سال تحصیل یا 5 سال برای یک تخصص پزشکی بگذرانند. برای تحصیل در رشته های هنر و تربیت بدنی دانش آموزان باید 4 سال تحصیل را بگذرانند. این برنامه با ارزیابی و پایان نامه دیپلم به پایان می رسد. نتایج یادگیری دانشجویان با یک سری امتحانات و آزمون های شفاهی و کتبی ارزیابی می شود.

هزینه زندگی و تحصیل در ارمنستان

به طور متوسط ​​می توان گفت که هزینه های زندگی در مقایسه با سایر کشورها به طور قابل توجهی کمتر است. ارمنستان باید چیزهای زیادی ارائه دهد، با هزینه بسیار کم زندگی در یک کشور عالی، اما فقط در صورتی که زندگی متوسطی داشته باشید. افرادی که علاقه مند به صرف غذا در بیرون از منزل هستند، از شنیدن این موضوع که هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران کمتر از 3$ (دلار) است، خوشحال خواهند شد. در کل می توان گفت زندگی در این کشور و غذا خوردن روزانه در رستوران ها برای گردشگران و دانشجویان سخت نیست، زیرا قیمت ها نسبت به قیمت های اروپا یا آمریکا کاملا مناسب است. دوستداران میوه و سبزیجات از شنیدن اینکه قیمت ها ارزان است. هزینه غذا در بازارهای محلی تقریبا ناچیز است، احساس رضایت می کنند. قیمت ‌ها در بازارهای محلی بر اساس حقوق متوسط ​​کارگران است.

از نظر حمل و نقل ارمنستان کشوری است که با وجود اینکه پول زیادی برای خرج کردن ندارید می توانید در آن خوب زندگی کنید. حمل و نقل عمومی بسیار ارزان است و هر شخصی می تواند آن را بپردازد. بنزین نیز در اینجا نسبتا ارزان است، به طوری که می توانید از پس هزینه های رانندگی در آنجا نیز برآیید، به خصوص اگر در خارج از کشور دستمزد خود را دریافت می کنید. اما برخلاف غذا، خدمات آب و برق و اینترنت در ارمنستان چندان ارزان نیستند. شما باید حداقل $70 (دلار) در ماه برای خدمات اولیه مانند گرمایش، آب و برق صرفه جویی کنید و آنها ضروری هستند. از سوی دیگر، این کشور دارای خطوط تلفن بسیار تمیز و نسبتا ارزان است. از طرف دیگر، اجاره یک آپارتمان بسیار بزرگ در مرکز شهر ایروان، پایتخت ایروان، تقریبا 200$ (دلار) است.

هزینه زندگی و تحصیل در ارمنستان

هزینه تحصیل در ارمنستان بر حسب مقطع تحصیلی

هزینه تحصیل در دانشگاه های ارمنستان خیلی گران نیست. برای تحصیل در مقطع کارشناسی، می توانید شهریه را از $833 الی 8540$ (دلار) انتظار داشته باشید. از سوی دیگر، برنامه های تحصیلات تکمیلی ارزان تر هستند. شما باید حدود $791 الی 8064$ (دلار) در سال برای شهریه در برنامه کارشناسی ارشد هزینه کنید. برای افرادی که قصد تحصیل در سطح مدرسه را دارند، باید گفت که شهریه شامل تخفیف هایی است که عبارتند از:

  • در صورت ثبت نام 2 فرزند یا بیشتر از یک خانواده (فقط شهریه یک دانش آموز) 5% تخفیف شهریه اعمال می شود.
  • در ارتباط با افراد با درآمدی پایین، دولت مشوق های تا 10% تخفیف را ارائه می دهد و در مواردی پوشش کامل می دهد.

در جدول زیر به مواردی اشاره شده است که شامل شهریه تحصیلی ارمنستان نمی شود:

ردیفاقلام و موارد معاف از شهریه در مدارس ارمنستان
1خدمات حمل و نقل
2دوره های تابستانی
3فعالیت های اضافی بعد از مدرسه
4لباس مدرسه

متقاضیان مشتاق تحصیل در ارمنستان و خانواده های علاقه مند به فرستادن فرزند خود برای تحصیل در مدارس ارمنستان، می توانند در حوزه مسائل مختلف با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند و از تجارب این موسسه در جهت اخذ ویزای تحصیلی استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :