مهاجرت کاری ترکیه

موسسات کاریابی در ترکیه

موسسات کاریابی در ترکیه

اگر برای کار و زندگی در ترکیه به دنبال موسسات کاریابی در ترکیه هستید، باید بدانید کار در این کشور برای متقاضیان بین المللی آسان نیست. ترکیه یک کشور اوراسیایی می باشد یعنی هم در قاره اروپا و هم در آسیا قرار دارد. این کشور با بلغارستان، یونان، گرجستان، ارمنستان، ایران و آذربایجان مرز مشترک دارد. زبان رسمی ترکیه ترکی استانبولی است. به دلیل توریستی بودن اکثر شهرهای این کشور، مردم آن به زبان انگلیسی نیز آشنا هستند. شما باید صبر و پیگیری مداوم داشته باشید زیرا بسیاری از شرکت ها ویزای کار ترکیه نمی دهند. با این وجود، پیدا کردن شغل در ترکیه غیرممکن نیست. به ویژه اگر مهارت هایی دارید که تقاضای زیادی دارند.

به گفته ManpowerGroup سومین شرکت بزرگ دارای کارمند در جهان، 66% از کارفرمایان ترکیه در تکمیل پرسنل مشکل دارند. بیشترین نیازها در مهندسی، حسابداری و امور مالی است. در این مقاله مجموعه ای از منابع برای جستجوی فرصت های شغلی به عنوان یک خارجی در ترکیه معرفی شده اند، البته جستجوی شغل شما به جایی که می خواهید کار کنید بستگی دارد. مشاورین ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط کار در این کشور پرداخته و بهترین گزینه را در اختیار شما قرار خواهند داد.

شرایط کار و نحوه کاریابی در ترکیه

بازار کار ترکیه یک بازار کاری پرنوسان با تغییرات ماهانه زیادی است. شیوع بیماری کرونا نیز بر نوسانات این بازار بی تاثیر نبوده است. به طوری که متوسط نرخ بیکاری این کشور در طی 2 ماه اخیر دچار افزایش شده است. از 12.8% ماه آوریل به 12.9% ماه می افزایش یافته است. در این افزایش نرخ نیز تاثیر کرونا را نمی توان نادیده گرفت. اما میانگین دستمزد ماهیانه کار در این کشور همسایه ایران هم حدود 7830TRY (لیر) برابر با 1062$ (دلار) است. ضمنا متوسط هزینه زندگی در ترکیه نیز حدود 400$ الی 500$ (دلار) می باشد که مقایسه این 2 رقم نشانگر سطح رضایت بخش زندگی در ترکیه است.

اما متقاضیان کار در ترکیه علاوه بر آشنایی با شرایط کلی کار و زندگی در این کشور بایستی با نحوه کاریابی و استخدام در این کشور نیز آشنا باشند. قبل از شروع کاریابی در ترکیه نیز ابتداء اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه الزامی می باشد. پس از بررسی صلاحیت متقاضیان از طریق لیست فوق نوبت تهیه رزومه یا CV قوی ازطرف متقاضی می باشد تا خود را برای یافتن پیشنهاد کار و درخواست ویزای کار ترکیه آماده کند. شرایط ویزای مذکور از این قرار است:

پارامترشرح
نوع اقامتموقت
حداکثر اعتباریک سال
قابلیت تمدیددارد
شرط اولیه و اصلیپیشنهادکاری
صدور مجوز کاربا درخواست کارفرما از وزارت کار (MLSS) الزامی است.

کار نیمه وقت در کشور ترکیه

کار پاره وقت، به ویژه در صنعت گردشگری، به راحتی در سراسر ترکیه موجود است. برای رسیدن به حداکثر شانس یافتن کار، هدف خود را در ماه مارس یا آوریل در نظر داشته باشید. این زمان به شما فرصت می دهد قبل از شروع فصل توریستی کار مورد نظر خود را پیدا کنید. اگر می خواهید در یک شهر بزرگ مشغول به کار شوید، از کافه ها، رستوران ها، هتل ها و کلوپ های شهرهای مهم ترکیه دیدن کنید. در هر مکانی که فکر می کنید به کمک نیاز دارند، ممکن است یک مالک برای استخدام یک کارمند خارجی تبلیغات نکرده باشد اما با دیدن شما مایل به استخدامتان شود.

شما برای این نوع کارها اضافه حقوق نخواهید داشت. در نتیجه این بهترین گزینه برای جوانانی است که به دنبال کار و پس انداز نیستند. به عنوان مثال اگر در یک کافه در ترکیه کار می کنید، ممکن است به اندازه کافی برای اجاره خود دستمزد بگیرید و مابقی هزینه ها را از حقوق نمی توانید پرداخت کنید. همچنین توجه داشته باشید که بسیاری از مشاغل پاره وقت در ترکیه به صورت نقدی پرداخت می شوند. جهت اطلاع از شرایط کار در ترکیه، مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مشاغل تمام وقت در موسسات کاریابی ترکیه

پس از مهاجرت به ترکیه یافتن مشاغل تمام وقت سخت تر است. اگر قصد دارید به عنوان یک پرستار بچه یا پرستار کار کنید، پورتال های آنلاین مانند Anglo-Nannies.com می توانند به شما در یافتن یک مکان و فرصت شغلی کمک کنند. حقوق و دستمزد پرستار بچه ها در مقایسه با سایر مشاغل همین سطح (مانند کارمند رستوران) بسیار بالا می باشد. اغلب توسط خانواده های ترک به آنها داده می شوند.

گرچه انتظار می رود ساعات طولانی کار کنند اما تجربه در خصوص کارفرما متفاوت خواهد بود. برای یافتن مشاغل به صورت آنلاین در ترکیه Joblink ارسال می شود. این شامل موقعیت های تجاری و فناوری می باشد. سرانجام، شما ممکن است بخواهید در بخش های طبقه بندی شده از مجلات اعزامی مانند Land of Lights که معمولا در یک جامعه محلی قرار می گیرند، قرار بگیرید.

مشاغل تمام وقت در موسسات کاریابی ترکیه

وب سایت های جستجوی کار در ترکیه

با استفاده از وب سایت های زیر برای یافتن کار در ترکیه می توانید انتظار داشته باشید که میزان پاسخگویی از شرکت های درخواستی 10% می باشد. شما می توانید از طریق ایمیل یا برنامه های ساده ارتباط برقرار کنید. از مشاغل مورد نیاز ترکیه برای مهاجران مطلع شوید. جهت اطلاع از شرایط کار حین تحصیل در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

سایر وب سایت های جستجوی کار در این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

نام موسسه کاریابیشرح موسسه
Kariyer.netدر حال حاضر بزرگترین وب سایت جستجوی شغل در ترکیه Kariyer است. شما قطعا برای موفقیت در این وب سایت باید دانش زبان ترکی داشته باشید.
Eleman.netاین وب سایت به اندازه Kariyer محبوب نیست. اما کاملا ارزش بررسی را دارد. اگر با زبان ترکی آشنایی ندارید حتما از Google Translate استفاده کنید.
Indeedاین وب سایت شغلی بزرگ در ایالات متحده فرصت های زیادی در ترکیه، به ویژه در شهر استانبول دارد.
Learn 4 Goodاین سایت به سمت مشاغل مرتبط با تدریس گرایش پیدا کرده است. اما مشاغل متنوعی را نیز در بخش های دیگر مشاهده می کنید.
Yenibirisوب سایت Yenibiris مشاغل بسیار حرفه ای و با کیفیت عالی را پوشش می دهد.
Craigslistمعروف ترین سایت طبقه بندی شده در بین وب سایت های کاریابی می باشد.

موسسات کاریابی و تدریس زبان انگلیسی در ترکیه

آموزش زبان انگلیسی ممکن است یک گزینه کاری مهم و یکی از بهترین مشاغل ترکیه برای مهاجرین باشد. برای هر فرصت شغلی تدریس زبان انگلیسی در هر یک از موسسات کاریابی ترکیه جستجو کنید. اما پیش از آن حتما این جدول جالب را از آکادمی بین المللی TEFL ببینید که نشان می دهد معلمان چه میزان حقوق در کشورهای مختلف دنیا می توانند انتظار داشته باشند. تمام سایت های زیر تقریبا مشابه هستند و تعداد زیادی از گزینه های شغلی آموزش انگلیسی را دارند.

این موسسات طبق طبقه بندی جدول زیر خواهند بود:

نام موسسهشرح کار
ESL Employmentرابط زیبایی نیست اما کاربردی است. اما زمانی که تعداد زیادی گزینه شغلی آموزش انگلیسی را ارائه می کند چه کسی به یک وب سایت زیبا احتیاج دارد.
Total ESLاین وب سایت همچنین یک رابط کاربردی بسیار شلوغ است. اما تعداد زیادی از پست های شغلی برای آموزش مشاغل در خارج از کشور ترکیه می باشد.
ESL Cafeاین وب سایت در تدوین برخی از بهترین فرصت های شغلی از سراسر جهان خدمات بسیار خوبی را ارائه می دهد.
Tesallبه معنی واقعی می توان گفت این وب سایت جمع بزرگ مشاغل تدریس را ارائه می کند.

پورتال های شغلی در ترکیه

به طور کلی پورتال های شغلی در نظر گرفته شده در این کشور را طبق طبقه بندی جدول زیر در اختیار شما قرار داده ایم:

نام پورتال های شغلیشرح کار
Overseas Jobsاغلب بین ارسال ها در این سایت و سایر سایت ها اختلاف قابل توجهی وجود دارد. با این وجود این سایت برای مشاغل مدت زمانی تعیین شده است.
Go Abroadهمیشه هوادارهای GoAbroad زیاد بوده اند. در حقیقت، درقسمت اطلاعات ویزا، جایی پیدا می کنید که فهرست سفارتخانه های جهانی آنها پیوند داده شده که می توانند پورتال شغلی خوبی نیز باشند.
Linkedinاین شبکه عظیم اجتماعی حرفه ای منبعی برای ایجاد مخاطبین در زمینه های شغلی و محل مورد علاقه شماست.

یکی از بهترین مکان ها برای یافتن شغل در ترکیه به عنوان یک خارجی وب سایت های ارائه شده هستند که حتی پیش از مهاجرت به ترکیه می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین شما می توانید با تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از مشاوره تلفنی رایگان آنها در خصوص پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در ترکیه بهره مند بشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :