مهاجرت

مهاجرت و اقامت

مهاجرت و اقامت

بحث اقامت و مهاجرت به این صورت می باشد که در ابتدا باید مهاجرت از سوی افراد به کشورهای مختلف از راه های موجود و قانونی صورت گیرد. سپس فرد با سکونت و اشتغال به کار و پرداخت بیمه مالیات، اقامت موقت خود را به اقامت دائم در کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان تبدیل نماید. در بحث مهاجرت راه های مختلفی وجود دارد که همگی در آخر منجر به اقامت فرد و دریافت کارت اقامت permanent residence خواهد شد.

در ذیل به انواع راه های مهاجرت می پردازیم:

  • مهاجرت از طریق تحصیل (مانند مقاطع تحصیلی مختلف، دوره های یک ساله کالج، دوره های زبان)
  • مهاجرت از طریق کار (از طریق پیشنهاد کار از کارفرمای خارجی، جستجوی کار، ویزای کار به صورت امتیاز بندی)
  • مهاجرت از طریق تولد(سیستم خون و سیستم خاک)
  • مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه خارجی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری(مانند خرید ملک، تمکن مالی، خرید اوراق قرضه)
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت از طریق پناهندگی (غیرقانونی و توصیه نمی شود.)

در مقاله پیشرو نویسنگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی موضوع اقامت و مهاجرت خواهند پرداخت.

بررسی مهاجرت و اقامت به صورت قانونی

همه روش های مهاجرتی که در بالا ذکر شد در یکی از دسته زیر قرار می گیرد:

  1. ویزا
  2. اقامت

در بعضی پروسه ها مانند اقامت از طریق سرمایه گذاری به افراد از همان ابتدا اقامت می دهند. در دیگر پروسه های اقامتی در ابتدا به افراد با ویزایی که دریافت می کنند اقامت موقت به منظور انجام کار خاص و یا تحصیل در مدت زمان خاص صادر می گردد. در طول دوره اعتبار ویزا، افراد خارجی از برخی حقوق شهروندی نیز برخوردار می شوند. به عنوان مثال اگر شخص خارجی ویزای کاری یا تحصیلی دریافت نماید، پس از پایان مدت ویزا یا باید به کشور خود بازگردد. همچنین متقاضی می تواند ویزای خود را تمدید و یا تبدیل نماید. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به اروپا می توانید از طریق لینک مشخص شده اطلاعات جامعی را کسب نمایید.

بررسی مهاجرت و اقامت به صورت قانونی

نکات مهم در مورد اقامت و تابعیت

اگر شخصی اقامت موقت و یا دائم یکی از کشورهای عضو شنگن را داشته باشد به راحتی می تواند در تمامی کشورهای عضو شنگن بدون نیاز به ویزا وارد شود و در رفت و آمد باشد. همچنین فرق تابعیت و اقامت نباید با هم اشتباه گرفته شود زیرا تابعیت پس از دریافت کارت اقامت دائم (حدودا با زندگی بین 8 الی 10 سال در کشور مربوطه، نداشتن سوء پیشینه، دانستن زبان اصلی آن کشور و قبولی در آزمون تابعیت) امکان درخواست تابعیت یا همان پاسپورت وجود خواهد داشت.

اما باید گفت که اگر شخصی کارت اقامت دائم کشور را داشته باشد، از تمامی حقوق شهروندی به جزء حق رای برخوردار خواهد بود. کشورهای اروپایی بسیاری مورد توجه متقاضیان جهت مهاجرت می باشند. به عنوان مثال می توانید مقاله مهاجرت به هلند را از طریق لینک مشخص شده و مرجع به سایت رسمی ما را مطالعه بفرمائید.

شرایط مهاجرت و اقامت به اروپا

اخذ ویزا و اقامت موقت اولیه از راه های مانند تحصیل و کار معمولا با هزینه پایین تری می باشد. از این رو مناسب ترین راه برای افراد کم سن سال خواهد بود. در نظر داشته باشید که شرایط مهاجرت برای افراد با توجه به شرایط عمومی و مالی متقاضیان متفاوت خواهد بود. اکثر متقاضیان جویای کار و یا تحصیل در کشورهای اروپایی هستند. شرایط کاریابی و درخواست اشتغال زایی برای متقاضیان بین المللی شرایط سخت تری به دنبال خواهد داشت. از این رو اکثر متقاضیان ابتدا روش تحصیلی را انتخاب می نمایند و پس از اتمام دوره تحصیلی، ویزای خود را تبدیل نموده و تلاش به اخذ اقامت کشور مورد نظر می نمایند.

همچنین به یاد داشته باشید مدارک لازم جهت مهاجرت و اقامت طبق کشور مورد نظر و ملیت متقاضی تعیین خواهد شد. در مرحله بعد به شما عزیزان خواهیم گفت که بر اساس شرایط خود کدام راه مهاجرت و اقامت دارای ریسک کمتر و با هزینه پایین خواهد بود. به طور کلی روش های مهاجرت و اقامت در کشورهای اروپایی و سایر کشورها از طریق روش های زیر خواهد بود:

  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق برنامه کارآفرینی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج و تولد

در این مورد با کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :