مهاجرت به کشور کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

به واسطه ثبات سیاسی و اقتصادی کشور کانادا، متقاضیان بسیاری در دنیا به دنبال مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور می باشند. برای مهاجرت به کانادا روش های گوناگونی وجود دارد. روش های مهاجرت به کانادا عمدتا به 3 فاکتور اساسی بستگی دارد:

  • شرایط شخصی شما، قصد شما از مهاجرت به کانادا چیست؟
  • آیا شما دانشجو هستید؟
  • آیا کارگر ماهر و یا سرمایه گذار می باشید؟

فاکتورهایی همانند داشتن پیشنهاد کار در کانادا و یا داشتن قوم و خویش در کانادا برای مهاجرت به کانادا مهم تاثیر گذار می باشند. قصد شما از مهاجرت به کانادا نیز نقش عمده ای در این فرآیند ایفا می کند. اینکه، آیا شما قصد تحصیل، کار یا شروع بیزینس در کانادا دارید، یا اینکه قصدتان از مهاجرت به کانادا تجدید دیدار با خانواده می باشد؟ ما در این مقاله همراه با شما به بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط و روش های مهاجرت به کانادا 2024 خواهیم پرداخت. در همین راستا، شما برای ارزیابی شرایط مهاجرت می توانید از مشاوره های تلفنی یا حضوری رایگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوید.

شرایط مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری می باشد که به واسطه مسئله NAFTA پیش آمده توسط رئیس جمهور ترامپ یا تغییرات روی داده در سهمیه های دعوت نامه اکسپرس اینتری، تغییرات بسیاری را در روند مهاجرتی خود شاهد بوده است. بنابراین متقاضیان بایستی اطلاعات خودشان را درخصوص آخرین تغییرات در شرایط مهاجرت به کانادا 2024 به روز نمایند. تغییر اول در مقررات مهاجرتی کانادا، کاهش مهلت تحویل مدارک پس از دریافت ITA از 90 روز به 69 روز کاری می باشد.

تغییر دیگر این است که IRCC یا اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا، امتیازات CRS بیشتری برای پیشنهاد کار از کانادا درنظر می گیرد. امتیاز مدنظر کنونی 600 امتیاز می باشد. همچنین 200 امتیاز به متقاضیان از دسته مشاغل مدیریتی و 50 امتیاز هم به متقاضیان مشاغل دیگر اعطاء می شود. از تغییرات دیگر در این فرآیند این است که IRCC نتایج آزمون زبان رسمی کانادا TCF را از سال 2024 می پذیرد. در سال 2024، کانادا سیستم بیومتریک اجباری را نیز برای متقاضیان اقامت دائم کانادا (PR) پیاده سازی کرده است.

قوانین مهاجرت کاری کانادا

کار در کانادا 2024 برای ایرانیان می تواند بسیار جذاب باشد اما به شرطی که متقاضیان از شرایط و قوانین مهاجرت کاری به این کشور آشنا باشند. کارگران و کارفرمایان کانادایی برای روابط کاری خود و تعیین وظایف و تعهدات خود از قانون کار این کشور (NOC) بهره می گیرند. قانون کار کانادا تعیین می کند که استاندارد ساعات کاری در این کشور 40 ساعت است. بر این اساس حداقل حقوق دریافتی کارگران کانادایی در سال 2024 حدود 14$ (دلار) تعیین شده است. اما قانون مهاجرتی صلاحیت افراد را برای اخذ اقامت کاری این کشور تعیین می کند. این قانون بهترین راه مهاجرتی به کانادا برای کارگران ماهر خارجی را درخواست از طریق برنامه اکسپرس اینتری می داند.

فرآیند درخواست به عنوان کارگر ماهر و در ادامه درخواست اقامت دائم در قالب این برنامه بدین قرار است:

ارزیابی صلاحیت برای داوطلبی جهت اسکیل ورکر شدنگزینش CRSاخذ ITA
کسب حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز کل به عنوان کارگر ماهر و قرارگیری در استخر اکسپرس اینتریکسب حداقل 450 امتیاز از 1200 امتیاز کل و گزینش توسط CRSدریافت ITA (دعوت نامه درخواست) برای اخذ اقامت دائم کانادا

شاخص های امتیازبندی مهاجرت به کانادا

برای اخذ ویزای کانادا بایستی آفیسر سفارت کانادا توانایی های شما و قابلیت های لازم برای مهاجرت را بررسی نماید. این پروسه بررسی شرایط در چهارچوب امتیازدهی انجام می شود. برای اخذ ویزا بایستی امتیاز لازم برای مهاجرت به کانادا کسب شود. سیستم های امتیازی متفاوتی وجود دارد. اما معروف ترین آنها سیستم صد امتیازی کاناداست که در ادامه شرح داده خواهد شد.

این امتیازات بر مبنای موضوعات مختلفی بررسی می شوند که موارد زیر تعدادی از این شاخصه ها می باشد:

  • امتیاز مربوط به میزان تحصیلات
  • امتیاز سن متقاضی
  • امتیاز میزان انطباق پذیری مهاجر
  • سابقه کاری متقاضی
  • تسلط بر زبان انگلیسی و سایر زبان ها
  • امتیاز پیدا کردن کار در کانادا یا همان جاب آفر

امتیازبندی مهاجرت به کانادا بر اساس زبان و تحصیلات

فراگیری و تسلط کامل به زبان انگلیسی در حد بالاترین میزان خود 28 امتیاز دارد. یعنی شخص مهاجر بیشترین امتیازی که از شاخص زبان دریافت می نماید 28 امتیاز است. این امتیاز از 0 تا 28 بسته به میزان فراگیری زبان توسط شما دارد. معمولا شخصی که مدرک آیلتس 7 به بالا داشته باشته باشد و به یک زبان دیگر غیر از انگلیسی مانند فرانسه و یا آلمانی مسلط باشد می تواند امتیاز کامل این بخش را دریافت کند. از طرفی شاخص بخش تحصیلات در بالاترین حالت خود 25 امتیاز دارد. یک فارغ التحصیل دکتری phd امتیاز کامل بخش تحصیلات را دریافت می کنند.

به طور کلی لیست امتیاز تحصیلی به شرح ذیل است:

  • ارائه مدرک دیپلم 5 امتیاز
  • ارائه مدرک فوق دیپلم یک ساله 15 امتیاز
  • ارائه مدرک فوق دیپلم 2 ساله 19 امتیاز
  • ارائه مدرک کارشناسی حداقل 3 ساله 21 امتیاز
  • دریافت و ارائه مدرک کارشناسی در بعضی از رشته ها 22 امتیاز
  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد 23 امتیاز
  • ارائه مدرک دکترا 25 امتیاز

امتیازات مربوط به انطباق پذیری در کشور کانادا

یکی از قسمت های مهم در لیست امتیازات کانادا، موضوع میزان انطباق پذیری مهاجر می باشد. این که فرد مهاجر تا چه میزان توانایی وفق دادن خود را محیط کانادا را دارد. موارد زیر از شاخص های امتیازدهی در زیر مجموعه انطباق پذیری می باشد.

این موارد عبارتند از:

  • داشتن اقوام و خویشان در کانادا به خصوص فامیل نزدیک حداکثر 5 امتیاز
  • همسر فرد متقاضی دارای سطح زبان CB4& باشد 5 امتیاز
  • فارغ التحصیلی شخص متقاضی یا همسر وی از دانشگاه های کانادا در گذشته حداکثر 5 امتیاز
  • سفر همسر و یا شخص متقاضی به کاناداو یا کشور های اروپایی برای مدت یک سال حداکثر 10 امتیاز
  • ماموریت های کاری همسر متقاضی و یا خود او به کانادا حداکثر 5 امتیاز
  • همراهی همسر شخص متقاضی در خصوص اقدام برای مهاجرت

مهاجرت به کانادا با اکسپرس اینتری

در طی سال های اخیر، محرک اصلی ورود مهاجران به کانادا سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) فدرال می باشد. این سیستم برای جذب مهاجران واجد شرایط، از 1 ژانویه سال 2015 شروع شده است. این برنامه به 3 دسته تقسیم می شود:

  • دسته تجربه کار کانادایی (CEC)
  • کارگر ماهر فدرال (FSWC)
  • دسته پیشه وران ماهر فدرال (FSTC)

متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند رسما پرونده اقامت دائمی کانادا را تشکیل خواهند داد. از این رو به بانک مهاجران کانادا اضافه شوند، نحوه کار اکسپرس اینتری کانادا بدین گونه می باشد که سیستم رتبه بندی جامع (CRS) بر مبنای شاخص های تحصیلی، سابقه کار مهارتی، سن و سال و مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی به شما امتیاز (حداقل امتیاز 439) می دهد. سپس افرادی که بیشترین امتیازات را کسب کردن جهت درخواست اقامت دائم کانادا دعوت می شوند. اداره تابعیت و مهاجرت کانادا (CIC)، مسئولیت دعوت افراد واجد شرایط را عهده دار می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرین کبک

این برنامه مخصوص مهاجرانی است که خواستار شروع کسب و کاری در کبک کانادا می باشند. برنامه سرمایه گذار کبک به خاطر شرایط متفاوت با برنامه های معروف دیگر کانادایی همانند سیستم اکسپرس اینتری مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

شرایط درخواست از طریق این برنامه به شرح ذیل می باشد:

  • متقاضی بایستی قصد اقامت در کبک را داشته باشد.
  • متقاضی بایستی CAD800000 (دلار کانادا) در شهر کبک سرمایه گذاری نماید. از این رو ارزش خالص سرمایه سرمایه گذار 1.6 میلیون CAD (دلار کانادا) و ارزش خالص کارآفرین CAD300000 (دلار کانادا) باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرین کبک

مهاجرت از طریق برنامه ویزای استارت آپ کانادا

این برنامه ویژه تجار و کارآفرینانی است که مایل به راه اندازی بیزینس در کشور کانادا می باشند. جهت اطلاع از مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و این برنامه مستلزم شرایط زیر می باشد:

پارامترشرح
حمایت سازمانی مشخصاینگونه حمایت ها می تواند از طریق صندوق های سرمایه گذاری مشترک، گروه های سرمایه گذار معین یا هیئت سرمایه گذاری تجاری صورت گیرد.
مهارت های زبانایستی توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی یا فرانسوی را حداقل در سطح 5 معیار زبان کانادایی (CLB) داشته باشید.
سرمایه لازمداشتن سرمایه کافی برای راه اندازی کسب و کار الزامی می باشد. حداقل سرمایه موردنیاز در این برنامه از طریق صندوق سرمایه گذاری مشترک درحدود CAD200000 (دلار کانادا) می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی (PNP)

هر استان یا قلمرویی در کانادا دارای برنامه های مهاجرتی مختلف می باشد که گروه های خاصی را ( مثلا دانشجویان، تجار، کارگران ماهر و سایر) هدف گیری می کند. به خاطر همین، هر استان یا قلمرویی دارای شرایط مهاجرتی خاص خود می باشد. معمولا، متقاضیان دریافت اقامت کانادا بایستی حداقل شرایط شاخص های گزینشی خاص همانند مهارت ها، تحصیلات یا سابقه کاری تامین نمایند. در ضمن، متقاضیان زندگی در کانادا از این طریق باید قصد زندگی در آن استان یا قلمرو را هم داشته باشند.

درخواست ها جهت اخذ اقامت دائم کانادا تحت برنامه PNP از 2 طریق تشکیل پرونده آنلاین در سیستم اکسپرس اینتری و نیز فرآیند درخواست کاغذی امکانپذیر می باشد. مرجع رسیدگی به این درخواست ها IRCC می باشد. در سال 2024، سطوح پذیرش PNP به 61000 متقاضی رسید. شرایط جامع در خصوص کار در کانادا به صورت کامل از طریق لینک مذکور شرح داده شده است.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه خود اشتغالی

از برنامه های مهاجرتی معروف و پرطرفدار کانادا در بین هنرمندان و ورزشکاران، برنامه مهاجرتی خود اشتغالی می باشد. این برنامه شرایط متفاوتی از برنامه اکسپرس اینتری دارد. برنامه مذکور ویژه متقاضیانی است که دارای سابقه کار بوده و در فعالیت های فرهنگی یا ورزشی بین المللی مشغول می باشند.

همچنین، مخصوص متقاضیانی است که در مشاغل فرهنگی و ورزشی استخدام شده و یا در مدیریت کشاورزی تجربه کافی دارند. متقاضیانی که دارای سابقه کار می باشند توسط شاخص های گزینشی مثل سابقه کار، تحصیلات، سن و سال، توانایی های زبانی، و سازگاری مورد ارزشیابی قرار می گیرند.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه پرستار های خانه

این برنامه مهاجرتی کانادا از 4 مارس سال 2019 به روی متقاضیان باز است. متقاضیان برنامه مذکور ممکن است از 2 طریق اقدام نمایند:

  • مراقبت از کودکان
  • مراقبت از بیماران کانادایی

پرستاران و پیشخدمت های با سابقه نیز شانس اخذ اقامت دائم کانادا را از طریق این برنامه دارند مادامیکه شرایط زیر را تامین نمایند:

  • حداقل 24 ماه استخدام تمام وقت داشته باشند.
  • 3900 ساعت کار تمام وقت (حداقل 22 ماه) انجام داده باشند.
  • سابقه کار در عرض 4 سال از تاریخ ورود به کانادا لازم می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اسپانسری خانواده

مقیم های دائم کانادا (با حداقل 18 سال به بالا) می توانند اسپانسر خویشاوندان خود جهت اخذ اقامت دائم آنها شوند.

شرایط خاص این برنامه عبارت است از :

  • اثبات توانایی مالی جهت تامین نیازهای اساسی خود و خویشاوندان
  • توانایی حمایت مالی از خویشاوندانتان از زمان ورود آنها به کانادا
  • امکان اخذ معاینه پزشکی و عدم سوء سابقه از شما و خویشاوندان

در این مقاله، تلاش شد تا کلیه اطلاعات لازم درباره آخرین تغییرات در برنامه مهاجرتی کانادا 2024 و روش های مختلف مهاجرت به کانادا تحلیل و بررسی شود. مشخصا، یکی از روش های مطمئن برای اطلاع از آخرین اطلاعات درباره شرایط اخذ اقامت کانادا در سال 2024، بهره گیری از مشاوره های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :