مهاجرت تحصیلی پرتغال

مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل

مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل

مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل مناسب متقاضیانی است که خواهان ادامه تحصیل در کشوری اروپایی هستند زیرا این کشور دارای دانشگاه‌ های معتبری است. این کشور هم از نظر استاندارهای زندگی و هم طبیعی نمونه کامل یک کشور اروپایی می باشد. اگرچه درس خواندن در کشور پرتغال میان بری مطمئن برای گرفتن اقامت دائم این کشور است و بسیاری افراد به دنبال اخذ مهاجرت تحصیلی به پرتغال از این طریق هستند، ادامه تحصیل در این کشور اگر فقط از زاویه درس خواندن به آن نگریسته شود هم ویژگی‌های فراوانی خواهد داشت.

شایان ذکر است برای جذب شهروندان خارجی به این کشور که به دنبال چالش های جدید آکادمیک هستند، قوانین پرتغال ویزای ویژه ای را به نام “ویزای اقامت برای تحصیل” پیش بینی کرده است که معروف به “ویزای دانشجویی” است. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در پرتغال با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

ویژگی های مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل

کشور پرتغال کشوری است با مناظر بسیار زیبا و سواحل رویایی که واقعا مکانی مناسب برای زندگی است و چه بهتر آن که پایه و هدف مهم در آن تحصیل در این کشور و در نهایت اقامت تحصیلی در این کشور باشد. از دیگر ویژگی‌ های مهم تحصیل در پرتغال نبود محدودیت سنی برای پذیرش است. بدان معنی که یک متقاضی می تواند در هر سن سالی به منظور دریافت پذیرش تحصیلی اقدام کنند. افراد برای ادامه تحصیل می‌توانند با داشتن شرایط و مدارک مورد لزوم در همه مقاطع تحصیلی آکادمیک از کارشناسی تا دکترا اقدام به اخذ پذیرش کنند. سپس با پایان هر یک از مقاطع فوق ادامه تحصیل در مقطع بالاتر نیز به راحتی ممکن بوده و زیر ساخت‌ های مناسب آموزشی موجود و از همه مهم تر آینده مناسب شغلی پس از اتمام تحصیلات، گزینه‌ های زیادی را در اختیار دانشجو قرار می دهند.

ویزای اقامت برای تحصیل به متقاضی و خانواده متقاضی اجازه می دهد تا به خاک پرتغال وارد شوند، سپس درخواست اجازه اقامت بعدی را بدهند. این ویزا به طور خاص برای شهروندان خارجی طراحی شده است که مایلند برای مدت بیش از یک سال دانشجوی تحصیلات عالی در پرتغال شوند. اجازه تحصیلات دانشگاهی و پلی تکنیک در موسسات دولتی و خصوصی برای این منظور مهم در نظر گرفته می شود. بنابراین، باید توجه داشت که اگر فردی قصد گذراندن دوره ای بیش از 3 ماه اما کمتر یا مساوی با یک سال را دارد، باید برای ویزای اقامت موقت برای تحصیل اقدام کند.

ویژگی های مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل

شرایط تحصیل در پرتغال در مقاطع مختلف

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور پرتغال حدود 4 سال به طول می انجامد و دانشجو تا اتمام این دوره باید 180 واحد درسی و در برخی از دیگر رشته ها حدود 240 واحد درسی را بگذراند. دانشجوی کارشناسی دانشگاه‌ های پرتغال باید مدرک پیش دانشگاهی خود را ارائه داده و در صورت عدم داشتن آن این دوره را در این کشور بگذرانند.

موارد زیرا از شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور هستند:

  • نامه پذیرش تحصیلی
  •  مدرک پیش دانشگاهی
  • نامه تمکن مالی از بانکی در کشور مبدا برای اطمینان از تامین هزینه های تحصیلی
  • حداقل نمره امتحال زبان آیلتس 6
  •  دریافت ویزای تحصیلی

به طوری که دوره کارشناسی ارشد در کشورر پرتغال حدود 2 سال به طول می انجامد. دانشجو جهت پایان و دریافت مدرک مربوطه از پرتغال بایستی 32 واحد درسی را بگذراند. ارائه مدرک معتبر کارشناسی یکی از مهم ترین شروط دریافت پذیرش از پرتغال در این مقطع است.

از مهمترین آیتم های پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال عبارتند از:

  • نامه اخذ پذیرش از دانشگاه
  • مدرک کارشناسی
  • دارا بودن و اثبات توانایی مالی مناسب جهت تامین هزینه‌ها
  • داشتن نمره زبان 6.5 در آزمون آیلتس
  • دریافت ویزای کشور پرتغال

برای طی شدن مقطع دکترا در پرتغال گذراندن دوره‌ ای 3 تا 5 ساله نیاز است. دریافت پذیرش تحصیلی در این مقطع وابسته به رتبه عالی علمی و دارا بودن مقالات منتشر شده در نشریات معتبر علمی همچون ISI است. پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا در کشور پرتغال وابسته به نمره آیلتس و یا تافل مناسب دانشجو بوده و نباید بیش از 6 سال با پایان مقطع کارشناسی ارشد فاصله زمانی داشته باشد. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در بخش تحصیل در کشورهای دیگر مقاله تحصیل در آلمان را مطالعه بفرمائید.

هزینه های لازم برای مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل

هزینه ها در کشور پرتغال برای ادامه تحصیل و زندگی بسیار پایین تر از نقاط دیگر اروپا است. بدین معنا که در مقایسه با کشورهایی مانند اتریش، آلمان، انگلیس، سوئیس و ایتالیا تحصیل تقریبا رایگان می باشد. هزینه های تحصیلی در پرتغال به 2 دسته تقسیم بندی می گردند:

  • شهریه دانشگاه و هزینه های اخذ پذیرش تحصیلی
  • هزینه های زندگی دانشجو در شهرهای پرتغال

هزینه های تحصیلی کارشناسی در پرتغال بر حسب دانشگاه و رشته با یکدیگر متفاوت است. اما میانگین هزینه های هر دانشجوی این دوره برای یک سال حدود 1000€ (یورو) می باشد. این عدد برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به طور میانگین 3000€ (یورو) در سال است. به علاوه هزینه تحصیل دکترا در پرتغال بیش از 4000€ (یورو) نمی باشد. یکی از رشته های قابل توجه جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور تحصیل پزشکی در پرتغال می باشد.

تحصیل در دانشگاه‌ های خصوصی این کشور نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر از دانشگاه‌ های دولتی بوده و میانگین هزینه تحصیل در آنها برای مثال در مقطع کارشناسی ارشد حدود 4000€ (یورو) می باشد. افرادی که نیاز به گذراندن دوره‌ های زبان انگلیسی و پرتغالی را پیدا می کنند نیز می‌ توانند با پرداخت هزینه میانگین 300€ (یورو) به سادگی این دوره‌ ها را بگذرانند. متقاضیان محترم تحصیل و مهاجرت در پرتغال می توانند با تماس با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :