مهاجرت کاری هلند

کار در هلند

کار در هلند

کار در هلند یکی از روش های مهاجرت قانونی است، زیرا با کار در هلند متقاضیان می توانند به تامین هزینه زندگی خود بپردازند. با استفاده از روش مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری هلند مهاجرین عملا نیاز زیادی به سرمایه ندارند و فقط با داشتن سرمایه اولیه می توانند برای مهاجرت و اقامت اقدام کنند. بدین ترتیب شهروندان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا جهت مهاجرت به هلند از طریق کار نیازمند دریافت ویزای کاری و مجوز کار در این کشور می باشند. کشور هلند عضو اتحادیه اروپا است و کار در این کشور به عنوان یک شهروند کشور ثالث نیازمند دریافت نامه از کارفرما در هلند می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه درباره مهاجرت همکاری آماده مشاوره و همکاری با متقاضیان می باشد.

درباره شرایط کار در هلند

درباره مهاجرت به هلند از طریق کار، شرایط کاریابی برای متقاضیان بین المللی کمی دشوارتر خواهد بود. بسیاری از مشاغل جهت استخدام شما در کشور هلند نیاز دارند که شما به زبان هلندی صحبت کنید. همچنین، مقررات محدود کننده ای در مورد استخدام شهروندان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا وجود دارد. بدین ترتیب اگر به دنبال کار در رستوران ها، کافه ها یا آموزش زبان های خارجی به ویژه انگلیسی هستید شرایط کار راحت تر خواهد بود. اما برای کار در بخش تخصص که نیاز به ارائه مدرک معتبر تحصیلی است، اولویت در ابتدا با شهروندان هلندی و سپس شهروندان اتحادیه اروپا می باشد. طبق قوانین هلند کارفرمایان برای استخدام نیروی خارجی باید موقعیت شغلی درخواستی خود را به مدت 6 ماه در هلند و اتحادیه اروپا تبلیغ کنند و در صورت نبود نیرو، برای استخدام نیرو کار خارجی اقدام کنند. در هر صورت جهت اخذ اقامت کاری و مهاجرت به هلند نیازمند دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما خواهید بود.

مزایای کار در کشور هلند

کشور هلند یکی از کشورهای پیشرفته در اروپا است که به خصوص در زمینه نوآوری و صنایع جدید این کشور بسیار فعال است. همچنین اکثریت مردم این کشور به زبان انگلیسی آشنا هستند و شرکت های مختلف بین المللی در این کشور مشغول به کار هستند. مهاجرت به هلند از طریق کار دارای مزایای بسیاری است. بدین ترتیب افرادی که از طریق کار به هلند مهاجرت می کنند در صورت زندگی مستمر به مدت 5 سال در این کشور می توانند اقامت دائم هلند را دریافت کنند. علاوه بر این مهاجرین به هلند می توانند با استفاده از ویزای همراه، خانواده خود را به هلند ببرند.

در اینجا از جمله مزایای کار در هلند به طور خلاصه ذکر شده اند:

  • کسب درآمد و حقوق از همان ابتدای مهاجرت
  • امکان مهاجرت به هلند به همراه اعضای خانواده
  • زندگی در سطح بالا
  • زندگی و کار در کشور پاک و امن هلند
  • امکان اخذ اقامت دائم ظرف 5 سال
  • امکان دریافت تابعیت هلند
  • شرایط مناسب کار در هلند

مزایای کار در کشور هلند

شرایط مهاجرت به هلند از طریق کار

همانطور که اشاره کردیم برای مهاجرت به هلند از طریق کار به عنوان یک شهروند غیر عضو اتحادیه اروپا، نیازمند اخذ ویزای کار هلند می باشید. لذا برای دریافت ویزای کار هلند نیازمند دریافت یک پیشنهاد شغلی معتبر و رسمی همراه با جزئیات و نامه کارفرما برای اخذ اقامت کاری هلند می باشید. شرط اصلی مهاجرت به هلند از طریق کار دریافت نامه کارفرما است لذا برای دریافت این کار بایستی خود را به کارفرمایان معرفی کنید و درخواست کار کنید. علاوه بر اینها فاکتورهای زیر موجب افزایش شانس شما برای کار در هلند و مهاجرت و اقامت در این کشور است.

شرایط کار در هلند با توجه به ارائه مدارکی صورت خواهد گرفت که در لیست زیر شرح داده خواهد شد:

  • رزومه کاری مناسب
  • تجربه کاری و داشتن مهارت
  • تسلط به زبان هلندی و انگلیسی
  • داشتن مدرک معتبر تحصیلی
  • سن پایین و پتانسیل پیشرفت کاری
  • کار در سازمان ها و مراکز معتبر
  • تجربه کار در شرکت های بین المللی

 

دستمزد و میزان دریافتی کار در هلند

میزان دستمزد و حقوق در هلند در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی در حد متوسط ​​به شمار می رود. از اینرو میزان حقوق در کشور هلند از کشورهای اسپانیا و ایتالیا بالاتر بوده اما نسبت به انگلیس و آلمان پایین تر می باشد. میانگین حقوق ماهیانه کار در هلند در سال 2022 حدود 4890€ (یورو) است. این حقوق حداقل به صورت ناخالص قبل از مالیات بر درآمد در هر ماه یا پایه سالانه ابلاغ می شود. سیستم مالیاتی هلند مطابق با درآمد بیشتری کار می کند، به طوری که مالیات بیشتری نیز به عنوان درصدی از درآمد خود پرداخت می کنید. مالیات بر درآمد قبلا در دستمزد شما حساب شده، مالیات بر درآمد قبل از پرداخت ماهانه توسط کارفرمای شما کسر می شود، بدین معنی که دستمزدهای خالص و در پایان هر ماه به حساب بانکی شما واریز می شود.

مدارک لازم جهت کار در هلند

اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصاد اروپا حق زندگی و کار در هلند را بدون دریافت اجازه و نیاز به ویزا دارند. علاوه بر اتحادیه اروپا شهروندان کشورهای ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس نیز برای کار در هلند نیازی به کسب ویزا ندارند. اتباع سایر کشورها جهت کار در هلند باید در سفارت هلند یا کنسولگری کشور محل اقامت خود درخواست اجازه اقامت (MVV) کنند، سپس تا زمان تصمیم گیری در مورد برنامه، از مسافرت به کشورهای عضو شنگن خودداری کنند. مجوز کار جهت مهاجرت به هلند از طریق کار مخصوص کارفرما است. شرکت باید نشان دهد که فرد متقاضی مجموعه خاصی از مهارت های لازم برای موقعیت شغلی را دارد و آنها قادر به ایجاد موقعیت شغلی برای شهروندان اتحادیه اروپا نبوده اند.

مدارک لازم دریافت مجوز کار در هلند شامل موارد زیر می باشد:

  • دریافت نامه کارفرما در هلند
  • ارائه گذرنامه و شناسنامه همراه با کپی
  • عکس مناسب پاسپورت
  • تمکن مالی برای مهاجرت و زندگی در هلند
  • عدم سابقه کیفری
  • گواهی پزشکی
  • پرداخت هزینه ویزای کار هلند

همچنین دریافت مشاوره و استفاده از وکیل معتبر جهت انجام امور مهاجرتی و جلوگیری از اشتباهات سهوی ضروری است. لذا در این راستا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن وکیلان با تجربه و متخصص آماده راهنمایی شما در این زمینه و روش های مختلف مهاجرتی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :