مهاجرت به کشور سوئد

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد

رفاه اجتماعی و کیفیت بالا جهت مهاجرت به سوئد همواره این کشور را به یکی از کشورهای مطلوب برای مهاجرت در طی سال های اخیر تبدیل کرده است. سوئد با داشتن قوانین مناسب و رعایت عدم تبعیضات جنسیتی و نژادی یکی از کشورهای مطلوب برای خارجیان، مخصوصا غیر اروپایی ها برای کار و زندگی محسوب می شود. توجه داشته باشید با توجه به گران بودن هزینه های زندگی در این کشور نیازمند بررسی میزان تمکن مالی خود خواهید بود.

اگر چه رفاه اجتماعی بالا و قوانین مناسب کاری ارزش این هزینه ها را خواهد داشت که لازمه زندگی در استانداردهای بالای جهانی می باشد. برای مهاجرت به سوئد نیازمند به دریافت ویزا خواهید بود. لذا در این مقاله، وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت روش های مهاجرت به سوئد و دیگر سوالات احتمالی راجع به مهاجرت به این کشور را پاسخ داده اند.

درباره کشور سوئد

کشور سوئد با مردمی از تبار وایکینگ ها در شمال قاره اروپا در منطقه اسکاندیناوی قرار دارد که با کشورهای دانمارک و فنلاند همسایه است. کشور سوئد جمعیتی حدود 9 میلیون نفر دارد که 99% آنها دارای سواد هستند. از این رو به دلیل شرایط سخت آب و هوایی در قسمت های شمالی بیشتر مردم در نواحی جنوبی این کشور زندگی می کنند. این کشور دین رسمی ندارد.

اما دین مسیحیت نسبت به دیگر ادیان بیشتر است. زبان مردم این کشور سوئدی است. زبان انگلیسی زبان دوم مردم این کشور محسوب می شود. واحد پول این کشور نیز کرون سوئد بوده است. از این رو بیش از 40 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین با علامت اختصاری SEK شناخته می شود. جهت اطلاع از جاذبه های گردشگری سوئد ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

روش های مهاجرت به سوئد

برای رفتن به سوئد نیاز به اخذ ویزا دارید و برای اخذ ویزای این کشور راه های متفاوتی وجود دارد که با توجه به شرایط و تقاضای شما این ویزاها توسط اداره امور مهاجرت سوئد صادر می شود. ویزاهای اقامت سوئد معمولا از 90 روز تا یک سال اعتبار دارند و بسته به شرایط شما قابل تمدید هستند. ویزای 90 روزه فقط برای آن دسته تعلق می گیرد که قصد دید و بازدید در این کشور را دارند. اما ویزاهای بلند مدت برای اهداف تحصیلی، کاری و از این دست صادر می گردد. برای مهاجرت به سوئد راه های مختلفی وجود دارد که در لیست زیر این راه ها نام برده شده اند:

روش های مهاجرت به سوئد

مزایا و معایب مهاجرت به سوئد

سوئد عضو اتحادیه اروپا و متعهد به پیمان شنگن می باشد. لذا تحصیل و زندگی در سوئد برای شهروندان اروپایی نیازی به اخذ ویزا ندارد. همچنین تحصیل برای دانشجویان این اتحادیه در سوئد رایگان می باشد. سوئد در رخدادهای سیاسی معمولا بی طرف بوده است. همواره کشوری صلح طلب بوده به طوری که در 2 جنگ جهانی اعلام بی طرفی کرده بود. از این رو از آسیب های این جنگ ها در امان بوده است. از همان سال ها مهاجرت به این کشور رو به افزایش یافت. به طور کلی زندگی در کشور پیشرفته سوئد هزینه زیادی دربر دارد. چرا که مالیات های فردی بسیار بالایی دارد. در زمینه مالیات یکی از گران ترین کشورها محسوب می شود. اما در عوض خدمات اجتماعی و رفاهی بسیار بالایی دارد.

سیستم آموزشی سوئد نیز یکی از باکیفیت ترین سیستم های نظام آموزشی است. از این رو دانشگاه های با رتبه بالایی در اختیار دارد. از این رو تحصیل در سوئد یک مزیت عالی به حساب می آید. توجه داشته باشید تراکم جمعیت در کشور سوئد با توجه به وسعت آن بسیار کم بوده از این رو آرامش ذهنی و روحی و رفاه در این کشور در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. لازم است بدانید که سوئد از نظر آب و هوایی کشوری سردسیر محسوب می شود. در طول زمستان ساعات روز بسیار کوتاه و سرد است.

در جدول زیر به صورت خلاصه مزایا و معایب مهاجرت به این کشور ذکر شده است:

مزایامعایب
کیفیت بالای زندگیهزینه زندگی بالا
کیفیت بسیار خوب دانشگاه هاآب و هوای سرد
خدمات اجتماعی و رفاهی بالاتحصیل غیر رایگان برای دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند.
نرخ بیکاری پایینسختی زبان سوئدی
برقراری اصل برابری و عدم تبعیض نژادیبی معنی بودن سند در سوئد
آرامش و صلح طلبی جامعهحقوق بالای کارگری

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به سوئد سرمایه گذاری در این کشور است. چنانچه از نظر مالی تامین هستید این روش یک روش عالی برای اخذ اقامت موقت و سپس دائم برای خود و خانواده درجه یک می باشد. سوئد از نظر تولید ناخالص داخلی در بین 10 برتر کشورهای اروپایی قرار دارد. از نظر اقتصادی از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است. چرا که با دسترسی به اتحادیه اروپا، زیرساخت های مناسب و بازار آزاد تجاری اسکاندیناوی دارای شرایط عالی برای سرمایه گذاری در این کشور می باشد.

بطور کلی 2 روش برای سرمایه گذاری در سوئد وجود دارد. یک روش ارائه یک طرح کاری می باشد که در این روش متقاضی ایده و طرح خود را ارائه می کند. پس از مورد قبول واقع شدن، طرح خود را با تقبل هزینه پیش بینی شده پیاده می کند. در روش دوم سرمایه گذار مبلغ حداقل 100000€ (یورو) به صورت یکجا وارد سیستم مالی سوئد می کند.

در جدول زیر اطلاعاتی در خصوص سرمایه گذاری در این کشور در اختیار شما همراهان قرار خواهد گرفت:

راه های سرمایه گذاری در سوئد برای مهاجرتحداقل هزینه
ثبت شرکت در سوئدمتغیر با توجه به نوع شرکت
سرمایه گذاری یکجا100000€ (یورو)
خرید شرکت به ثبت رسیدهمتغیر با توجه به نوع شرکت

مهاجرت کاری به سوئد

یکی دیگر از روش های مهاجرت به این کشور، کار در سوئد است. مهاجرت کاری به سوئد با توجه به نیاز به داشتن مهارت و استعداد بالا، تسلط و آشنایی به زبان سوئدی یا انگلیسی و همچنین مجوز کار، امری دشوار است. اما در صورت داشتن پیشنهاد از سوی کارفرما و یا داشتن مهارت و شرایط لازم می توانید برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام کنید. برای اخذ ویزای کار نیازمند دریافت دعوتنامه از سوی کارفرمای سوئدی می باشید. توجه کنید که کارفرما باید حداقل 10 روز، کار درخواستی خود را آگهی کرده باشد. ویزای کاری در سوئد توسط اداره خدمات مهاجرت سوئد ارائه می گردد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری عبارتند از:

  • ارائه دعوتنامه کارفرما
  • ارائه عکس پرسنلی
  • ارائه CV
  • ارائه مدارک پزشکی
  • گذرنامه معتبر
  • ارائه مدارک مربوط به زبان

علاوه بر کار و سرمایه گذاری، تحصیل در سوئد یکی دیگر از راه های مهاجرت به سوئد می باشد. اما با توجه به اینکه تحصیل رایگان در سوئد چندین سال است که برای دانشجویان غیر اروپایی برداشته شده، براورد هزینه با توجه به شرایط، اهمیت بالایی دارد. لذا مشاورین و وکلاء کارآمد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در این زمینه به خوبی راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :