مهاجرت به کشور بلغارستان

مهاجرت به بلغارستان

مهاجرت به بلغارستان

افرادی که قصد مهاجرت به بلغارستان را دارند باید برای مجوز اقامت این کشور اقدام کنند و این موضوع تنها از طرق قانونی میسر خواهد بود. بلغارستان کشوری است که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. طبق آمار رسمی قومیت اصلی در بلغارستان بلغارها، ترک ها و رومی ها هستند. جمهوری بلغارستان یکی از سالمترین اقتصاد های اروپای جنوب شرقی را دارد و جامعه بین المللی آن را در یک چشم انداز مثبت و مطلوب ارزیابی می کند. این کشور طی 7 سال گذشته رشد اقتصادی بالایی را تجربه کرده است.

در حالی که اتهامات اتحادیه اروپا مبنی بر فساد و تقلب در این زمینه اقتصاد معتبر است این کشور تلاش زیادی برای بهبود و غلبه بر این میراث انجام می دهد. مهم نیست که هزینه زندگی چقدر جذاب باشد، اما آمدن به بلغارستان بدون منبع درآمد به هیچ وجه ایده خوبی نیست. از مزایا زندگی بلغاری می توان به آب و هوا، سواحل، کوه ها و حومه زیبا، سبک زندگی آرام و همسایگان دوستانه اشاره کرد. هدف از ارائه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است ارتقاء سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص مهاجرت به بلغارستان بوده است.

مهاجرت به بلغارستان از طریق کار

مهاجران پس از دریافت مجوز کار، مجاز به شروع کار در بلغارستان هستند. مبنای اخذ مجوز کار یا سفر کاری برای انجام فعالیت های خاص است. شهروندان اتحادیه اروپا که شاغل هستند می توانند بدون محدودیت و بدون نیاز به مجوز کار در بلغارستان مشغول به کار شوند. مجوز های کار در بلغارستان معمولا برای مدت یک سال صادر می شوند. اگر شرایط و ضوابط صدور آن همچنان معتبر باشد ممکن است برای یک دوره یک ساله دیگر تمدید شود. یک شرط اجباری برای کار در بلغارستان این است که به مهاجران ویزای اقامت طولانی مدت اعطاء شود. مهاجرانی که دارای ویزای کوتاه مدت هستند نمی توانند برای کار در بلغارستان درخواست دهند.

افرادی که معمولا به مجوز کار در بلغارستان نیاز دارند عبارت اند از:

  • مدیران شرکت ها یا شعب اشخاص حقوقی خارجی
  • نمایندگان تجاری شرکت های خارجی ثبت شده در اتاق بازرگانی و صنعت بلغارستان
  • مهاجران با اقامت دائم بلغارستان

مهاجرت به بلغارستان از طریق کار

مهاجرت به بلغارستان از طریق سرمایه گذاری

برنامه مهاجرت سرمایه گذاری در بلغارستان توسط دولت بلغارستان برای تشویق سرمایه گذاران بین المللی ارائه می شود. سرمایه گذاران خارجی در بلغارستان یکی از شاخص های مهم سلامت اقتصادی این کشور به شمار می روند. در واقع سرمایه گذاران بین المللی در این کشور از آزادی انتخاب مهمی برخوردارند.

از مزایا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به بلغارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما به راحتی به عنوان یک مقیم مالیاتی بلغارستان واجد شرایط خواهید بود.
  • هیچ محدودیتی برای خرید زمین کشاورزی در بلغارستان ندارید.
  • شما در اتحادیه اروپا آموزش و مراقبت های بهداشتی دریافت خواهید کرد.
  • صاحب پاسپورت بلغارستانی خواهید شد که پاسپورت اتحادیه اروپا است.
  • می توانید بدون هیچ محدودیتی در حوضه شنگن ملک خریداری کنید.
  • می توانید حساب های بانکی خود را در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه شنگن باز کنید.

همچنین شما پس از مهاجرت به بلغارستان می توانید در زمینه های زیر سرمایه گذاری پر سود داشته باشید:

مهاجرت به بلغارستان از طریق تحصیل

با انتخاب تحصیل در بلغارستان از تمام مزایای سیستم آموزشی قوی سنتی، مدارک تحصیلی اروپایی، هزینه زندگی مقرون به صرفه و فرصت های شغلی عالی لذت ببرید. شما برای مهاجرت به بلغارستان و تحصیل در دانشگاه های این کشور باید مدارکی را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید که این مدارک عبارت اند از:

  • فرم درخواست شامل شماره فردی شما
  • سند دریافتی برای هزینه های پرداخت شده بانک ( سفارش حواله از بانک به همراه مهر بانک)
  • یک رزومه مختصر از خود
  • یک کپی پاسپورت
  • یک کپی از مدرک تحصیلی متوسطه و مکمل های آن
  • مدرکی صادر شده از مراجع ذیصلاح که گواه حق متقاضی برای ادامه تحصیل در سطح دانشگاهی باشد. کشوری که تحصیلات متوسطه خود را در آنجا گذرانده اند.
  • رونوشت سوابق
  • گواهی سلامت پزشکی صادر شده ظرف یک ماه قبل از تاریخ درخواست و تایید شده توسط مقامات ذیصلاح در کشوری که متقاضی پرونده خود را از آنجا ارسال می کند.

در تصویر زیر تعدادی از دانشگاه های معروف بلغارستان را به شما معرفی می کنیم:

قوانین مهاجرت به بلغارستان

قوانین بلغارستان در مورد مهاجرت به طور قابل توجهی توسط قانون جمهوری بلغارستان اصلاح شده است. که این قوانین پیامدهای مهمی برای افراد غیر اتباع دارد. وزارت امور داخلی بلغارستان مجاز به امضا قراردادها و حق جمع آوری و رسیدگی به درخواست های ویزا است. سفارت خانه های بلغارستان نیز مجاز به رسیدگی به مجوز اقامت یا ویزا هستند. راه های زیادی برای مهاجرت به بلغارستان و دریافت اقامت این کشور وجود دارد.

افراد غیر اتباع مقیم بلغارستان بر اساس قانون اساسی بلغارستان حقوق و تعهدات خاصی دارند و باید قوانین بلغارستان و قوانین اقامت را بپذیرند. علاوه بر این شهروندان اتحادیه اروپا برای مهاجرت و اقامت در بلغارستان نیازی به ویزا ندارند. همچنین اتباع کشورهای ثالث می توانند بدون نیاز به ویزا تحت شرایط و ضوابط تعیین شده توسط قوانین اتحادیه اروپا از بلغارستان عبور کنند.

در نمودار زیر می توانید درصد مهاجرت کشورهای مختلف به بلغارستان را در سال های اخیر ملاحظه فرمایید:

ایمنی و امنیت در بلغارستان

طبق آمار جهانی درباره کشور بلغارستان در بین 15 کشور امن جهان قرار گرفته است. برای بسیاری از مردم سبک زندگی همراه با زندگی در بلغارستان بزرگترین جذابیت محسوب می شود. استراحت در ساحل در تابستان، اسکی در زمستان، بازی گلف و پیاده روی همه فعالیت های تفریحی هستند که می توانید در امنیت کامل از آنها لذت ببرید. چشم انداز وسیع بلغارستان فرصت های جدیدی را برای مهاجران فراهم می کند. گوسفند ها و بزها آزادانه در اطراف مزارع بدون حصار پرسه می زنند و بسیاری از ساکنان محلی محصولات خود را در منزل پرورش می دهند.

در حالی که مهاجرت به بلغارستان جذاب است، نکات ایمنی نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. جیب بر ها در مراکز شهرها و استراحتگاه های توریستی به ویژه در مناطق شلوغ مانند اتوبوس ها و خیابان های شلوغ کار می کنند. همچنین سرقت از اتاق های هتل در مناطق محبوب توریستی افزایش یافته است. اگر چنانچه تصمیم خود را برای مهاجرت به بلغارستان گرفته اید جهت اخذ مشاوره رایگان در این خصوص با متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :