مهاجرت به کشور اتریش

ازدواج در اتریش

ازدواج در اتریش

برای علاقه‌مندان ازدواج در اتریش، چنین انتخابی از وجوه مختلف همچون شاخص‌ های کیفیت‌ زندگی و رفاه شهروندی، اهمیت دارد. اتریش از نظر درآمد و ثروت، شغل، مسکن، وضعیت سلامت، رفاه ذهنی، امنیت شخصی، ارتباطات اجتماعی، کیفیت محیطی و آموزش، بالاتر از میانگین قرار دارد. در اتریش، متوسط ​​درآمد سرانه خالص خانوارها 33541$ (دلار) در سال است. از نظر اشتغال (%72) از افراد 15 تا 64 ساله در اتریش دارای شغل حقوقی هستند که بالاتر از میانگین اشتغال سازمان همکاری و اقتصادی (OECD) است. از نظر سلامت، امید به زندگی در بدو تولد در اتریش حدود 82 سال است و امید به زندگی برای زنان 84 سال است، در حالی که برای مردان 79 سال است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه اطلاعات تکمیلی در این زمینه به متقاضیان هستند

اخذ شهروندی از طریق ازدواج در اتریش

تحصیلات و مهارت های خوب شرط مهمی برای یافتن شغل در اتریش هستند. چنانکه %85 از بزرگسالان 25 تا 64 ساله تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده اند. این در مورد مردان بیشتر از زنان صادق است، زیرا %88 از مردان در مقایسه با %82 از زنان، دبیرستان را با موفقیت به پایان رسانده اند. از نظر کیفیت آموزش، متوسط ​​دانش آموز در سواد خواندن، ریاضیات و علوم امتیاز 492 را کسب می کنند که این امتیاز بالاتر از میانگین سازمان همکاری و اقتصادی (OECD) با امتیاز 486 است. اگرچه دختران در بسیاری از کشورهای سازمان همکاری و اقتصادی (OECD) بهتر از پسران بودند، در اتریش پسران 8 امتیاز بالاتر از دختران گرفتند.

در رابطه با حوزه عمومی، در اتریش یک احساس قوی نسبت به جامعه و دولت وجود دارد و سطوح بالایی از مشارکت مدنی دیده می شود. ارزش این موضوع زمانی دقیق تر روشن می شود که این موضوع دیده شود که در اتریش، (%92) از مردم معتقدند کسی را می شناسند که می توانند در زمان نیاز به او تکیه کنند. از سوی دیگر مشارکت رای دهندگان در این کشور، بالاتر از میانگین %68 سازمان همکاری و اقتصادی (OECD) است و این موضوع بدین معنی است که شهروندان تا چه اندازه علاقه بالایی به ساختار دولت خود دارند. به طور کلی، اتریشی ها رضایت بالایی از زندگی خود دارند و به طور متوسط ​​نمره 7.1 را از مقیاس رضایت زندگی گرفته اند.

اخذ شهروندی از طریق ازدواج در اتریش

مزایای اعتباری خانواده و ازدواج در اتریش

شرایطی که دولت اتریش برای شهروندان خود در زمینه حیات خانواه فراهم می آورد، یکی از شرایط بی نظیر در حوزه ارزش گذاری بر نهاد خانواده است. در واقع هر خانواده در اتریش از سوی دولت یک نهاد مؤثر و مورد احترام شناخته می شود. دولت برای اینکه این نهاد در طول زمان حیات پویایی داشته باشد، برای زوجین دارای تابعیت شهروندی اتریش شرایط مطلوبی را در جهت بهبود کیفیت زندگی آنان فراهم می آورد. این شرایط شامل تخصیص اعتبارات مالیاتی و مشوق ها است. شرایط مهاجرت به این کشور از طریق روش های مختلفی امکان پذیر خواهد بود.

در جدول زیر، بخشی از اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد که به واسطه آن می توان حمایت های اعتباری دولت برای خانواده و فرزندان را می توان مشاهده نمود:

معیاراختصاص اعتبار به یوروتوضیحات
اعتبار مالیات حمل و نقل زوجین بدون فرزند400€
اعتبار مالیات حمل و نقل زوجین دارای یک فرزند494€
اعتبار مالیات حمل و نقل زوجین دارای 2 فرزند669€به ازای هر فرزند €220 (یورو) به زوجین تعلق می یابد.
اعتبار برای فرزند تحت تکفل29.20€
برای فرزند دوم تحت تکفل در ماه43.80€

مراحل اخذ تابعیت اتریش از طریق ازدواج

در اتریش، به شرطی که ابتدا از چند حلقه عبور کنید، شهروندی (یا تابعیت) از طریق ازدواج امکان پذیر است. برخی موارد کلی که نیاز است متقاضی اطلاع داشته باشد، در این بخش به اطلاع شما خواهد رسید. اولین مورد به این موضوع مربوط می شود که شما باید در اتریش ساکن شوید. در واقع اولین قدم برای اخذ شهروندی در اتریش، اخذ اقامت است. این امر به این دلیل است که تابعیت معمولا وابسته به دوره ‌ای از زندگی در اتریش به عنوان مقیم است. علاوه بر این، اگر همسر یا شریک ثبت شده یک شهروند اتریشی، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، می توانید برای زندگی در اتریش اقدام کنید. در این مرحله ابتدا باید ازدواج خود را در اتریش ثبت کنید. سپس باید به مدت 5 یا 6 سال با همسر اتریشی خود در اتریش زندگی کنید. فقط در این صورت می توانید برای شهروندی اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ازدواج در اتریش

گواهی شهروندی تنها مدرک رسمی است که تابعیت اتریشی شما را اثبات می کند. از اینرو همیشه باید هنگام درخواست پاسپورت اتریشی ارائه شود. برای دریافت این گواهی شما نیاز به تکمیل کامل اسنادی دارید که دولت اتریش از شما می خواهد. مدارکی که شما به دولت ارائه می دهید باید به زبان آلمانی بوده و اسنادی که به زبان آلمانی نیستند باید توسط یک مترجم معتبر ترجمه شوند. علاوه بر این، متقاضیان باید مهارت های زبان آلمانی را در سطح B1 داشته باشند و آزمون ادغام با صندوق ادغام اتریش (ÖIF) را بگذرانند. البته برای افرادی که در سطح B2 یا بالاتر آلمانی صحبت می کنند (و دارای گواهینامه رسمی هستند)، آزمون ادغام الزامی نیست.

البته مدارک مورد نیاز برای دریافت تاییدیه تابعیت شامل موارد متعددی است که در ادامه و در شکل زیر جزئیات بیشتری از بحث مدارک مورد نیاز طرح شده است:

مدارک مورد نیاز مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

قوانین ازدواج در اتریش

برای واجد شرایط بودن برای شهروندی، متقاضیان باید حداقل 10 سال (یا 6 سال برای اتباع منطقه اقتصادی اروپا) با 5 سال اقامت دائم در اتریش زندگی کنند. با این حال، در صورت درخواست تابعیت از طریق ازدواج، شرط 6 سال اقامت مداوم یا 5 سال ازدواج در همان خانواده اتریشی با همسر آنها است. قوانین اتریش در این زمینه بدین شکل است که همسر خارجی یک تبعه اتریشی می تواند تابعیت اتریش را دریافت کند، اما باید توجه داشت که همسر خارجی باید تابعیت فعلی خود را ترک کند.

ازدواجی که در خارج از کشور منعقد می شود، در صورتی در اتریش معتبر است که یا الزامات قانون شخصی هر یک از همسران برآورده شده باشد یا شرایط رسمی قابل اجرا در محلی که ازدواج صورت گرفته است، برآورده شده باشد. یکی از شرایط دیگر در این زمینه مربوط به نوع ازدواج است. بر این اساس باید گفت که فقط ازدواج های مدنی در اتریش قانونی است. ازدواج های مدنی توسط مقامات اداره آمار حیاتی در حوزه قضایی مناسب انجام می شود. حال اگر هر 2 طرف ازدواج نه شهروند اتریش باشند و نه مقیم، درخواست باید نزد (Standesamt) ثبت شود. حال خدمت متقاضیان مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج، خاطر نشان می سازیم که مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش اند تا اطلاعات متقاضیان را در این تکمیل نموده و راهکارهای مناسب را در این زمینه ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :