مهاجرت کاری آمریکا

ویزای EB2 آمریکا

ویزای EB2 آمریکا

ایالات متحده همواره با پذیرایی از افراد متخصص از طریق برنامه ویزای EB2 آمریکا هم شرایطی را برای مهاجرت افراد برقرار نموده است. کیفیت مطلوب زندگی در آمریکا و بازار فعال این کشور باعث شده افراد زیادی خواهان مهاجرت به این کشور برای اشتغال و زندگی باشند. در این راستا دولت آمریکا زمینه های مناسبی را برای پذیرش نیروی کار خارجی از جمله نیروی کار حرفه ای فراهم کرده است. به همین منوال تعداد خاصی از ویزاهای متفاوت را هر سال برای ورود نیروهای کار خارجی کنار گذاشته است. یکی از این ویزاها ویزای کاری EB2 می باشد که با این نوع ویزا فرد مهاجر امکان اخذ اقامت دائم در آمریکا و امکان کار در این کشور را خواهد داشت. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را با موضوع مهاجرت به آمریکا از طریق EB2 برای افراد متقاضی کار در آمریکا تدارک دیده اند.

در مقاله پیشرو به سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد:

  • ویزای EB2 آمریکا به چه افرادی تعلق می گیرد؟
  • ویزای EB2 آمریکا چیست؟
  • جهت اخذ ویزای EB2 چه مدارکی نیاز خواهد بود؟

ویزای کار حرفه ای EB2 آمریکا

ویزای کاری EB2 آمریکا دسته دوم یا اولویت دوم در ویزاهای مهاجرتی مبتنی بر کار در آمریکا می باشد. مهاجرت به آمریکا از طریق حرفه EB2 این امکان را به افرادی که دارای مدارج علمی بالا می باشند می دهد تا بصورت دائم به ایالات متحده آمریکا عازم شوند و به کار مشغول شوند. دریافت ویزای EB2 آمریکا بدین معنی است که به طور دائم به ایالات متحده منتقل خواهید شد و در آنجا در زمینه تخصص خود فعالیت خواهید کرد و از حقوق دارندگان دائمی گرین کارت آمریکا بهره مند خواهید شد. در این حالت شما ملزم به پرداخت کلیه مالیات های قابل اجرا و پیروی از قوانین ایالات متحده هستید. همچنین شما مجاز به مسافرت در داخل و خارج از ایالات متحده خواهید بود و پس از چند سال می توانید شغل خود را تغییر دهید و از یک ایالت به ایالتی دیگر مهاجرت کنید.

علاوه بر این، در صورت واجد شرایط بودن، می توانید تابعیت ایالات متحده را نیز درخواست کنید و به یک شهروند آمریکایی تبدیل شوید. از آنجا که دولت آمریکا برای صدور این نوع ویزاها سقفی در نظر گرفته است و ویزاهای مبتنی بر اشتغال محدودیتی در تعداد ویزاهای سالانه صادر شده دارد. بدین ترتیب از بین 140000 ویزای کاری مهاجرتی، تقریبا 29% این ویزاها برای EB2 آن هم در حالتی که از تعداد ویزاهای EB1 باقی مانده باشد اختصاص می یابد. این موضوع بدین معناست که 40040 ویزا به علاوه ویزای EB1 برای گروه ویزای EB2 صادر می شود. توجه داشته باشید به دلیل تعداد کم ویزاهای صادر شده در سال، زمان انتظار برای دریافت این نوع ویزا بسیار طولانی می باشد.

افراد واجد شرایط ویزای EB2 آمریکا

به صورت کلی افرادی که برای دریافت ویزای کار EB2 آمریکا متقاضی هستند باید جزء یکی از دسته های زیر باشند:

پارامترشرح
افرادی که دارای مدرک پیشرفته هستند.کسانی که دارای مدرک تحصیلی پیشرفته مانند مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و 5 سال سابقه در زمینه خود هستند.
افرادی که توانایی های استثنایی دارند.افرادی هستند که توانایی ها و دستاوردهای استثنایی را در حوزه های تجاری، هنری و علمی به دست آورده اند.
کسانی که می توانند برای منافع ملی بهره مند باشند.افرادی هستند که می توانند ثابت کنند که کار در ایالات متحده آمریکا برای کشور منافع دارد و به نفع ملی ایالات متحده است.

افراد واجد شرایط ویزای EB2 آمریکا

شرایط دریافت ویزای EB2 آمریکا برای افراد ویژه

منظور از افراد ویژه افراد دسته دوم و سوم هستند یعنی افرادی که دارای توانایی های خاص هستند و همچنین افرادی که اذعان دارند برای منافع ملی ایالات متحده آمریکا مفید واقع می شوند. متقاضیان برای دریافت ویزای EB2 باید حداقل 3 شرط از شروط زیر را رعایت کنند:

  • ارائه مدارک، گواهینامه ها یا جوایزی که نشان می دهد که فرد در زمینه های هنری، علمی و تجاری و یا سایر زمینه های تخصصی به برتری دست پیدا کرده است.
  • نامه هایی از کارفرمایان پیشین داشته باشند که ثابت کند حداقل 10 سال تجربه کار تمام وقت در رشته تحصیلی خود را دارند.
  • مجوز یا گواهینامه ای داشته باشد که نشان می دهد فرد قادر به ارائه حرفه خود است.
  • متقاضی نشان دهد که در یک یا چند انجمن حرفه ای مربوط به رشته خود عضویت دارد.
  • متقاضی ثابت کند که دستاوردهای خود مورد تایید دولت ها و سازمان ها بوده است.

مراحل اخذ ویزای کاری آمریکا EB2

توجه داشته باشید که کارفرما برای استخدام فرد خارجی غیر شهروند نیاز به اخذ مجوز اشتغال (EAD) دارد. در خصوص مهاجرت به آمریکا با ویزای EB2 این مجوز طبق نظر وزارت کار آمریکا با تشکیل فرم ETA 750 صادر می شود. همچنین مراحل بعدی توسط اداره خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا و مرکز ملی صدور ویزای آمریکا پیگیری می شود و در صورت موافق آنها ویزای EB2 صادر می گردد.

مراحل اخذ ویزا EB2 آمریکا پس از موافقت ارگان های گفته شده به شکل زیر است:

مراحلشرح
مرحله اولمتقاضی فرم DS-260 را باید دریافت کند و آن را پر کند سپس این فرم را تحویل سفارت دهد. این فرم به عنوان درخواست متقاضی برای ویزای EB2 تلقی می گردد.
مرحله دومپس از تایید فرم ارسال شده، مرکز ملی ویزا (NVC) بسته ای درخواستی را ارسال می کند که نیازهای آن از جمله آزمون های پزشکی در آن مطرح شده است. متقاضی تست های پزشکی را پشت سر گذاشته و آنها را ارائه می کند.
مرحله سومدر این مرحله متقاضی مدارک خواسته شده را که با توجه به شرایط متقاضی اعلام می گردد به سفارت ارائه می کند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای EB2 آمریکا

همانطور که اشاره شد مدارک لازم جهت مهاجرت به آمریکا با ویزای EB2 در مرحله سوم بایستی تحویل کنسولگری آمریکا گردد. با توجه به اینکه سفارت ایالات متحده در ایران وجود ندارد، فرد متقاضی مدارک را به یکی از سفارات آمریکا در کشورهای همسایه تحویل دهد.

این مدارک عبارتند از:

  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری EB2
  • برگه تایید فرم DS-261
  • پیشنهاد شغلی ارسالی از طرف کارفرما در آمریکا
  • مدارک هویتی مانند گذرنامه
  • ارائه 2 قطعه عکس 51x51mm
  • گواهی دستاوردهای آکادمیک
  • مدارک دال بر تاثیر کار شما بر منافع ملی آمریکا
  • ارائه CV و مدارک تحصیلی جهت تحصیل در آمریکا
  • سوابق کیفری و گواهی پزشکی
  • مدارک اثباتی برای درخواست ویزا مانند نامه کارفرمای پیشین

مصاحبه حضوری در سفارت برای اخذ ویزای EB2 آمریکا

مرکز ملی ویزا درخواست شما و اسناد ضمیمه شده شما را در جهت مهاجرت به آمریکا با ویزای EB2 بررسی خواهد کرد. همچنین در صورت کافی بودن مدارک، مصاحبه ای را برای شما در سفارت ایالات متحده از شما درخواست می کند. بدین ترتیب بایستی در مصاحبه شرکت کنید و تا حد امکان به سوالاتی که معمولا مربوط به سوابق و سایر جزئیات می شود با صراحت و صداقت پاسخ دهید. مصاحبه کننده تصمیم نهایی راجع به اینکه به شما ویزای EB2 داده می شود یا خیر، تصمیم گیری می کند. اگر ویزای EB2 شما تأیید شود، یک بسته دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید که شما نباید تحت هیچ شرایطی این بسته را باز کنید.

هنگام سفر به ایالات متحده، آن را با خود ببرید و آن را به یک افسر مهاجرت در گیت ورودی ایالات متحده تحویل دهید. فقط آنها مجاز به باز کردن آن هستند و تصمیم می گیرند که آیا شما اجازه ورود به کشور را دارید یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آمریکا و قوانین مهاجرت به آمریکا با ویزای EB2 به صورت تلفنی یا حضوری می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار کنید و از تجارب وکیلان و مشاورین این موسسه بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :