مهاجرت به کشور آرژانتین

مهاجرت به آرژانتین

مهاجرت به آرژانتین

در این میان مهاجرت به آرژانتین در طی سال های اخیر به عنوان کشور میزبان انواع سبک ها و قومیت ها جذابیت پیدا کرده است. علاوه بر احترامی که آرژانتین برای مهاجران قائل است و یک جامعه چندفرهنگی را شکل داده، پویا شدن بازار اقتصادی این کشور و فرصت هایی که برای اقامت دائم مهاجران فراهم شده است، به جذابیت های این کشور برای تبدیل شدن به یک مقصد مهاجرتی افزوده است. اما همچون سایر کشورها راه یافتن به جمع مهاجران آرژانتین با مسائل و موانع مخصوص به خود همراه است، از مسائل مربوط به ویزا گرفته تا اخذ شرایط مدنظر دولت آرژانتین. از همین رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی خود را برای کمک به متقاضیان مهاجرت جهت انجام امور اداری مهاجرت اعلام می نماید.

سیاست های دولت برای مهاجرت به آرژانتین

سیاست مهاجرت به آرژانتین بر اساس دستورالعمل های تعیین شده در قانون مهاجرت (شماره 25871) همراه با فرمان نظارتی آن (شماره 616/2010) است. این قانون توسط دستورالعمل ملی مهاجرت وزارت کشور و حمل و نقل آرژانتین (اداره مهاجرت) اعمال و اجرا می شود که بر طبق آن قوانین آرژانتین، خارجی ها از رفتار برابر برخوردار هستند و مهاجران و خانواده های آنها دسترسی برابر به تمام مزایای قابل دسترس برای اتباع آرژانتینی را دارند. به ویژه، این خدمات شامل خدمات اجتماعی، اموال عمومی، بهداشت، آموزش، عدالت، اشتغال و تامین اجتماعی است. بر مبنای قوانین آرژانتین تمام افرادی که مایل به اقامت در آرژانتین هستند باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. اتباع خارجی پس از ورود تحت مجوز ورود و ویزا به صورت خودکار در آرژانتین مستقر در نظر گرفته می شوند.

فرم ‌ها و شرایط لازم برای مجوز اقامت بستگی به این دارد که آیا متقاضی شهروند بلوک بازار مشترک جنوبی (مرکوسور) یا کشور وابسته مرکوسور باشد یا در مورد چین، شهروند غیر مرکوسور باشد. تمام اسناد صادر شده در خارج از آرژانتین باید همراه با ترجمه اسپانیایی همراه باشد. آنها باید توسط کنسولگری آرژانتین در آن حوزه قضایی تأیید شده باشند یا در صورت لزوم، دارای گواهینامه کنوانسیون لاهه باشند. یک مترجم دارای مجوز آرژانتین باید ترجمه را انجام دهد. مجوزهای ورود خارجی هایی که نیاز به ورود و اقامت طولانی مدت در آرژانتین دارند باید برای مجوز ورود اقدام کنند که از بدو ورود اعمال می شود و یک سال اعتبار دارد. مجوزهای ورود ممکن است از کنسولگری آرژانتین یا اداره مهاجرت در حوزه قضایی متقاضی درخواست شود.

انواع مجوزهای اقامت برای مهاجرت به آرژانتین

برای افراد علاقه مند مهاجرت به آرژانتین، 3 نوع ویزای اقامت وجود دارد که عبارتند از:

  • گذرا
  • موقت
  • دائم

تا زمانی که مراحل درخواست ویزا به پایان برسد، آنها می توانند ویزای اقامت موقت 3 ماهه را دریافت کنند. برای دریافت ویزا، خارجیانی که مجوز ورود دریافت کرده اند باید مجوز ورود معتبر، سند مسافرتی (مانند گذرنامه، شناسنامه)، گواهی تولد و وضعیت مدنی، گواهی سابقه کیفری صادر شده توسط کشور محل اقامت خود را برای حداقل یک سال ارائه دهند. در طول 3 سال قبل، گواهی سوابق کیفری صادر شده توسط کشور اصلی (در صورت وجود) و گواهی سلامت. اقامت موقت تا زمانی که ورود یک خارجی و وضعیت اقامت دائم، موقت یا موقت تکمیل و تایید نشده باشد، مقامات می توانند اقامت موقت با اعتبار 180 روز را اعطاء کنند که می تواند تا زمان تصمیم گیری نهایی تمدید شود.

اقامت آرژانتین به صورت موقت به اتباع خارجی اعطاء می شود که می خواهند برای مدت محدودی در کشور آرژانتین بمانند. برای گردشگران، مسافران ترانزیت، گذرگاه ‌های مرزی، خدمه حمل‌ و نقل بین ‌المللی، کارگران مهاجر فصلی، دانشگاهیان، بیمارانی که به دنبال درمان پزشکی هستند و سایر موارد خاص اعمال می ‌شود. مقیمان موقت در صورت ارائه مدرکی مبنی بر هویت و وضعیت اقامت خود، مشروط به مقررات اداره مهاجرت، می توانند آزادانه کشور را در طول مدت اقامت مجاز خود ترک و وارد کشور شوند. مدت اقامت اعطاء شده در هنگام ورود مجدد در تاریخ انقضای اقامت موقت به پایان می رسد. در خصوص اطلاع از شرایط قوانین آرژانتین پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

در تصویر زیر سایر قواعد مربوط به مهاجرت موقت به آرژانتین اشاره شده است:

قواعد مربوط به مهاجرت موقت به آرژانتین

وضعیت بیمه علاقه مندان مهاجرت به آرژانتین

بسیاری از مهاجران به آرژانتین از بیمه پزشکی خصوصی استفاده می کنند، حتی اگر این شرط اقامت نباشد، زیرا مراقبت های بهداشتی در کشور مقصد آنها گران است یا درمان ها و روش های خاصی در دسترس نیستند. هنگام گرفتن بیمه درمانی، حتما عواملی مانند محدودیت های بیمه نامه سالانه و مادام العمر را بررسی کنید، اینکه آیا استثنائاتی وجود دارد که ممکن است بر شما تأثیر بگذارد، آیا محدود به درمان از انواع خاصی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی هستید یا خیر، و اینکه آیا بیمه نامه پوشش می دهد یا خیر. اغلب، خریداران بالقوه بیمه درمانی قبل از در نظر گرفتن مزایای خاص و حوزه های پوششی که ممکن است واقعا به آن نیاز داشته باشند، فقط به دنبال کمترین هزینه حق بیمه هستند.

برخی از طرح ها به دلایلی ارزان تر هستند. مشتریان باید ابتدا نیازهای خود را تعریف کنند، حوزه پوشش خاصی را که نیاز دارند تعیین کنند، سپس بودجه سالانه بیمه مراقبت های بهداشتی خود را تعیین کنند. فقط در این صورت است که آنها باید به مقایسه های برتر نگاه کنند. بنابراین به عنوان یک مهاجر بدون مطالعه دقیق عبارت سیاست، طرحی را خریداری نکنید. اگر شک دارید، بپرسید و تنها زمانی که کاملا راضی بودید، تمام فرم‌ های درخواست را به ‌طور کامل و تا جایی که می ‌توانید تکمیل کنید.

سوالات مهمی که باید از ارائه دهنده بیمه بپرسید شامل موارد فوق است:

  • آیا این طرح امکان تسریع دوره ها، ابطال و سپس بازپرداخت کامل حق بیمه را می دهد؟
  • آیا قبل از عضویت نیاز به معاینه پزشکی دارید؟
  • آیا بیمه گر 7 روز هفته یک خط کمک 24 ساعته ارائه می دهد؟
  • آیا شرایط از قبل موجود هنگام عضویت مستثنی هستند؟

وضعیت بیمه علاقه مندان مهاجرت به آرژانتین

نظام تحصیلی برای متقاضیان مهاجرت به آرژانتین

آرژانتین سرمایه گذاری زیادی در کل سیستم آموزشی انجام می دهد که در آمریکای جنوبی به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. کشور آرژانتین دارای نرخ سواد بزرگسالان در حدود 99% است. هزینه تحصیل دولتی در آرژانتین از طریق سیستم مالیاتی پرداخت می شود و تحت کنترل نهایی وزارت آموزش و پرورش، برای تمام سنین تا مقطع کارشناسی و از جمله تحصیل در دانشگاه به صورت رایگان ارائه می شود. علی رغم این ارائه رایگان طولانی مدت، تعداد قابل توجهی از موسسات آموزشی خصوصی با هزینه در همه سطوح وجود دارد، اما حتی این موسسات اغلب توسط دولت، به ویژه برای کودکان کوچکتر، یارانه می گیرند. همچنین تعداد زیادی از مدارس بین المللی وجود دارد که در آنها چندزبانگی تشویق می شود، اما به طور کلی حداقل برخی از کلاس ها به زبان انگلیسی برگزار می شود.

در حالی که شهریه رایگان است، عموما انتظار می رود که هزینه کتاب و لوازم توسط خانواده پرداخت شود و باید توجه داشته باشید که هیچ سیستم وام دانشجویی برای کسانی که ممکن است بخواهند فراتر از دوره کارشناسی ادامه دهند وجود ندارد. مقررات دولتی به 5 سطح تقسیم می شود. تدارک پیش دبستانی (شامل سال پایانی اجباری «اولیه») از ناحیه ای به ناحیه دیگر متفاوت است و نیاز به تحقیق محلی دارد. تقریبا 17000 موسسه در سراسر کشور وجود دارد. آموزش ابتدایی و متوسطه برای همه کودکان اجباری است و در بیش از 45000 مدرسه ارائه می شود و تعداد سال ها در هر سطح به 2 سیستم تقسیم می شود که بستگی به قوانین منطقه ای دارد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در آرژانتین پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

چالش های مهاجرت به آرژانتین

به عنوان یک مهاجر در آرژانتین با چند چالش مواجه خواهید بود. اگر به عنوان دانشجو مهاجرت کنید، مسئله یافتن شغل و کسب اقامت از طریق کار به یک دغدغه تبدیل خواهد شد. اگر به عنوان مهاجر کاری قصد حرکت به آرژانتین دارید، همخوانی مهارت های شما با نظام شغلی یک مسئله است. اما چالش کلی اکثر مهاجران مسئله زبان است. اگر به آرژانتین نقل مکان می کنید، باید سهولت برقراری ارتباط را در نظر بگیرید. اسپانیایی زبان رسمی آرژانتین است که تقریبا همه در این کشور به آن صحبت می‌ کنند، اگرچه برخی از گروه ‌های زبان دوم بزرگ نیز وجود دارد، به ‌ویژه ایتالیایی و آلمانی، پرتغالی به دلیل نزدیکی با برزیل و بسیاری از زبان‌ های اقلیت. اهمیت زبان به این خاطر است که یکی از بهترین راه‌ هایی که یک مهاجر می ‌تواند شروع به ادغام و احساس راحتی کند، یادگیری زبان محلی است.

اگر قصد سفر به خارج از مناطق اصلی شهری را دارید، متوجه خواهید شد که سطح درک زبان انگلیسی محدودتر است، حتی اگر به طور گسترده در مدارس تدریس شود و ممکن است در برقراری ارتباط با مشکلاتی مواجه شوید، مگر اینکه حداقل زبان اسپانیایی را داشته باشید. همچنین ممکن است متوجه شوید که انگلیسی در محل کار در چند شرکت بین المللی مانند IT، بانکداری، خطوط هوایی و گردشگری استفاده می شود. البته تعدادی مدرسه بین المللی خوب در آرژانتین وجود دارد که به شما کمک می کند تا به سطح مورد نیاز خود از تسلط به زبان اسپانیایی برسید. جهت اطلاع از شرایط کار در آرژانتین پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

هزینه های زندگی و مهاجرت به کشور آرژانتین

کشور آرژانتین بهشت ​​غذاخوری است و غذا عموما یک چیز ارزان محسوب می شود، به عنوان مثال یک پیتزای رستورانی بزرگ با قیمت حدود 10$ (دلار) عرضه می شود. بسیاری از رستوران ‌ها یک منوی ناهار یا شام ارائه می‌دهند که شامل پیش غذا، غذای اصلی، دسر و نوشیدنی به قیمت 8$ (دلار) است. هزینه اتصال به اینترنت معمولا تقریبا نصف مبلغی است که در ایالات متحده می پردازید، اگرچه بسته به مکان و کیفیت اتصال می تواند بسیار متفاوت باشد. یک قبض استاندارد ماهانه آب و برق برای یک آپارتمان شهری آرژانتینی به مساحت 85 متر مربع (گرمایش، سرمایش، آب، برق، و زباله برداری) باید حدود 90$ (دلار) است که حدود 60$ (دلار) کمتر از ایالات متحده آمریکا می باشد.

در مورد املاک باید گفت که به دلیل نوسانات گسترده در پزو، املاک در آرژانتین اغلب بر حسب دلار آمریکا ارزیابی می شود. با این حال در بوئنوس آیرس، یک آپارتمان یک خوابه درست خارج از مرکز شهر 245$ (دلار) قیمت دارد. در بحث حمل و نقل، پروازهای داخلی در داخل آرژانتین کمی گران باشد. اما خوشبختانه، سیستم اتوبوس در آرژانتین مدرن، راحت و ارزان است و به هر گوشه ای از کشور می رسد. متقاضیان دریافت ویزای مهاجرتی آرژانتین از طریق مراجعه یا تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با نوع ویزای مناسب برای مهاجرت خود به آرژانتین آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :