شرایط اتریش, شرایط بلژیک

مقایسه زندگی در بلژیک و اتریش

مقایسه زندگی در بلژیک و اتریش

در بین کشورهای اروپایی تفاوت و شباهت هایی وجود دارد که از بین این کشورها، مقایسه زندگی در بلژیک و اتریش برای برخی افراد بسیار جالب است. این 2 کشور در شمال غرب قاره اروپا قرار گرفته اند و علاوه بر نقطه مشترک بسیاری که در فرهنگ و قوانین این 2 کشور موجود است، تفاوت هایی نیز با هم دارند. برخی مسائل بوجود آمده در قوانین کشورهای اروپایی، ورود مهاجران را کمی سخت کرده است، اما همچنان ایرانیان زیادی بلژیک و اتریش را به عنوان مقصد سفر یا مهاجرت خود انتخاب می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله قصد بررسی نقاط مثبت و منفی مشترک بین 2 کشور بلژیک و اتریش را دارد.

کلیات مقایسه زندگی در بلژیک و اتریش

2 کشور بلژیک و اتریش، کشورهای کوچک اروپایی هستند که به لحاظ اقتصادی پیشرفت های خوبی داشته اند. واحد پولی این دو کشور را می توان به عنوان یک نقطه مشترک به حساب آورد. چراکه واحد پول اتریش و بلژیک € (یورو) است. این 2 کشور را از جنبه های مختلفی می توان با یکدیگر مقایسه کرد. مسائلی همچون مساحت کشوری، جمعیت، هزینه زندگی، هزینه تحصیل، زبان رسمی و سایر، از دسته عمده تفاوت های این 2 کشور هستند. در بخش های بعد به بررسی تفاوت های این 2 کشور در هر یک از مسائل گفته شده خواهیم پرداخت.

بلژیک یک کشور مستقل اروپایی است که مساحت 30278 مترمربع از اروپا را دربرگرفته است. این کشور از سال 1830 از هلند جدا شد. اتریش به لحاظ مساحت از بلژیک بزرگتر است. چراکه مساحت این کشور حدود 82445 مترمربع است. برخلاف مساحت این 2 کشور، جمعیت بلژیک از اتریش بالاتر است و همین امر نشان می دهد که تراکم افراد در بلژیک از اتریش بیشتر است. جمعیت اتریش حدود 8.9 میلیون نفر و جمعیت بلژیک حدود 11.5 میلیون نفر است.

تفاوت های اساسی بلژیک و اتریش

زبان رسمی مردم اتریش از سال 1938 به خاطر ورود آلمان نازی ها، زبان آلمانی است. در صورتی که زبان اصلی مردم بلژیک، هلندی است. هرچند زبان آلمانی در اتریش بخاطر گویش های محلی، با زبان آلمانی معمولی کمی متفاوت است. هزینه های زندگی در اتریش و بلژیک نیز تفاوت هایی با هم دارد. به طور مثال، هزینه اجاره خانه در اتریش 7.2% بیشتر از بلژیک است. همچنین شاخص قیمت مواد غذایی و قدرت خرید محلی در اتریش به ترتیب، 5.09% و 5.62% در اتریش بالاتر از بلژیک است. به طور کلی، متوسط هزینه زندگی در اتریش، 8% نسبت به بلژیک بالاتر است و آن طور که به نظر می رسد، کشور اتریش نسبت به بلژیک کمی گران تر است.

در نمودار زیر تفاوت های اتریش و بلژیک در زمینه های مختلف آورده شده است و می توان به راحتی آنها را با هم مقایسه کرد:

مقایسه هزینه زندگی در بلژیک و اتریش

مقایسه شاخص هزینه زندگی در بلژیک و اتریش

کشور بلژیک از نظر هزینه های زندگی در رتبه بندی جهانی کشورها، رتبه 22 را به خود اختصاص داده است. شاخص هزینه زندگی در این کشور در سال 2022 با عدد 78.52 اعلام شده است. کشور اتریش بعد از فنلاند و لبنان در رتبه 24 کشورهای جهان قرار گرفته است و شاخص هزینه زندگی 75.49 را دریافت کرده است.

برای مقایسه شاخص هزینه زندگی در بلژیک و اتریش به نمودار زیر توجه کنید:

مقایسه شاخص هزینه زندگی در بلژیک و اتریش

مقایسه هزینه زندگی و تحصیل در بلژیک و اتریش

در اتریش، دانشگاه های خصوصی از دولتی گران تر هستند. هرچند هزینه تحصیل در اتریش در رشته های مختلف متفاوت است. دانشگاه های خصوصی از دانشجویان خارجی معمولا بین 3000€ الی 23000€ (یورو) در سال دریافت می کنند، که این هزینه برای دانشجویان اتحادیه اروپا، حدود 900€ (یورو) در هر سال تحصیلی است. هزینه های زندگی دانشجویی در اتریش بخاطر کیفیت بالای زندگی در این کشور، بسیار مقرون به صرفه است. در وین و سالزبورگ باید ماهانه حدود 900€ الی 1300€ (یورو) بودجه برای مخارج زندگی دانشجویی فراهم کرد. در برخی شهرهای ارزان تر مثل گراتس یا لینز ممکن است این هزینه کمتر باشد.

تحصیل در بلژیک برای دانشجویان غیراتحادیه اروپا، حدود 4175€ (یورو) در سال تحصیلی است. شهریه دانشگاه ها در بلژیک از 906€ الی 6000€ (یورو) متغیر هستند. در صورتی که متوسط شهریه دانشگاه در اتریش برای دانشجویان غیراتحادیه اروپا، 72672€ (یورو) است. در برخی دانشگاه های اتریش از کشورهای خاصی شهریه گرفته نمی شود. پس می توان نتیجه گرفت تحصیل در دانشگاه های بلژیک نسبت به دانشگاه های اتریش هزینه بالاتری دارد.

مقایسه هزینه زندگی و تحصیل در بلژیک و اتریش

شباهت های زندگی در بلژیک و اتریش

آب و هوای اتریش و بلژیک تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. چراکه هر 2 در منطقه ای معتدل قرار گرفته اند و زمستان های این دو کشور کمی سرد است. متوسط دمای روزانه در اتریش 13 درجه سانتیگراد و در بلژیک 14.8 درجه است که تفاوت کمی با هم دارند. دمای شبانه در بلژیک به 7.3 درجه سانتیگراد و در اتریش به 4.7 درجه می رسد. درصد اعتدال و رطوبت هوا نیز در اتریش و بلژیک به ترتیب 76% و 82% است. از اطلاعات می توان برداشت کرد که هر 2 کشوری نسبتا مرطوب هستند. در هر دو کشور متوسط ساعات آفتابی در روز، حدود 5 ساعت است. دین رسمی مردم در اتریش و بلژیک، مسیحیت است. در اتریش حدود 80.9% از افراد، مسیحی هستند و مابقی را مسلمانان، یهودیان و ادیان دیگر تشکیل می دهند.

در بلژیک درصد مسیحیان 75% و مابقی شامل ادیان دیگر شده است. نوع حکومت در هر 2 کشور پارلمانی فدرال است. امید به زندگی در مردان و زنان در هر 2 کشور به ترتیب، 80 و 84 سال است. بلژیک و اتریش به عنوان 2 کشور پیشرفته قاره اروپا شناخته شده اند. هزینه های زندگی و میزان درآمد، از موارد موثر در انتخاب یک کشور به عنوان مقصد مهاجرت هستند. در این مقاله به مقایسه زندگی در بلژیک و اتریش پرداخته شد و می توان نتیجه گرفت در کنار شباهت های این 2 کشور، تفاوت هایی از نظر هزینه های زندگی و تحصیل در آنها نیز وجود دارد. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شما را در زمینه انتخاب کشور مقصد و اطلاعات جزئی تر در مورد کشور بلژیک و اتریش مشاوره خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :