مهاجرت کاری کانادا

مشاغل مورد نیاز کانادا

مشاغل مورد نیاز کانادا

یکی از برنامه های مهاجرتی به کشور کانادا، اشتغال در فرصت های شغلی و مشاغل مورد نیاز کانادا است. بدین صورت که افراد متخصص و با مهارت و همچنین اشخاصی که دارای تخصص و حرفه خاصی نیستند از طریق یافتن بهترین مشاغل در کشور کانادا، تصمیم به مهاجرت می گیرند. اما همواره این سوال در ذهن متقاضیان وجود دارد که دولت کانادا در چه مشاغلی با کمبود نیروی انسانی روبرو است؟

مقاله ای که اکنون مشغول مطالعه آن هستید، به همین موضوع اختصاص داشته و حاوی مطالب بسیار مفید و مثمر ثمری برای متقاضیان مهاجرت به کانادا است. تنظیم و نگارش این مقاله از سوی محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صورت گرفته و در اختیار عزیزان مهاجر قرار گرفته است. از آنجا که موسسه مذکور با سابقه ای طولانی مشغول فعالیت و ارائه خدمات مهاجرتی به افراد متقاضی است، لذا انواع پرونده های مهاجرتی را با موفقیت به انجام رسانده است.

قوانین مهاجرت کاری به کانادا

همان طور که می دانید هر یک از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی برای پذیرش مهاجران از روش های مختلف مانند مهاجرت کاری، تحصیلی و سایر قوانین و مقرراتی را وضع نموده است که بر طبق آن عمل می کند. برای مثال اداره مهاجرت کانادا برای جذب نیروی خارجی در مشاغل مورد نیاز کانادا کدهایی را برای مشاغل مختلف در نظر گرفته است. بدین صورت که برای هر یک از مشاغل مورد نیاز کانادا یک کد National Occupational Classification با علامت اختصاری (NOC) تعیین شده که شناسایی مشاغل را تسهیل می نماید.

بنابراین افرادی که متقاضی شغل مشخصی در کشور کانادا هستند، ابتدا بایستی کد شغل مورد نظر را بیابند و سپس نسبت به آن اقدامات لازم را به عمل آورند. برخی مشاغل که دارای تخصص و حرفه ای خاص هستند، ضمن این که دارای NOC مشخصی می باشند، تحت عنوان Skill Worker شناخته شده اند که در سطوح A و B قرار گرفته اند. در خصوص سطوح مختلف مشاغل نیز در بخش های بعدی مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

مهاجرت کاری از طریق Express Entry

در بررسی مبحث مشاغل مورد نیاز کانادا گفتنی است یکی از روش های مهاجرت به کانادا، اقدام از طریق سیستم Express Entry با علامت اختصاری (EE) می باشد. اکسپرس انتری یکی از روش های اخذ پرونده مهاجرتی متقاضیان از سوی دولت فدرال کانادا بوده که اجرای آن از سال 2015 میلادی آغاز گردیده است. متقاضیان از این طریق می توانند برای ورود به خاک این کشور درخواست ویزا نمایند. 4 گروه در این روش وجود دارد که عبارتند از:

  • نیروی متخصص فدرال
  • بخشی از برنامه های پذیرش استانی
  • تجربه کانادایی و تجربه فدرال

پیش از سال 2015 میلادی پرونده های مهاجرتی ابتدا مورد بررسی و ارزیابی قرار می گرفت. سپس اداره مهاجرت کانادا جهت اعطای ویزا تصمیم گیری می نمود. اما امروزه انتخاب پرونده های دریافت شده از طریق سیستم EE (ورود سریع) انجام می گیرد.

مشاغل مورد نیاز در بخش فدرال و استانی کانادا

در مسیرهای مهاجرتی فدرال و استانی کشور کانادا در راستای فعالیت شغلی در بخش های مختلف مشاغل مورد نیاز کانادا، معیارهای مشخصی جهت لحاظ نمودن سوابق شغلی شخص متقاضی وجود دارد.

انواع مسیرهای مهاجرتی فدرال که منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می گردد، عبارتند از:

  • Federal Skilled Worker
    Federal Skilled Trades
    Canadian Experience

نظارت و مدیریت صف انتظار کلیه متقاضیانی که در 3 گروه مذکور قرار دارند، بر عهده اکسپرس اینتری کانادا می باشد.

مشاغل مورد نیاز در بخش فدرال و استانی کانادا

طبقه بندی مشاغل در کانادا بر اساس کد

کلیه مشاغل مورد نیاز کانادا در دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند که توضیحات آن در جدول زیر آورده شده است:

سطح مشاغل مورد نیاز در کاناداتوضیحات
مشاغل سطح صفربرخی مشاغل مورد نیاز کانادا در سطح صفر قرار دارند که شامل مشاغل مدیریی نظیر مدیریت معدن، مدیریت رستوران و سایر می گردد.
مشاغل سطح Aبرخی مشاغل در کشور کانادا وجود دارند که در دسته مشاغلی قرار می گیرند که نیاز به تخصص و مهارت ویژه ای دارند.
مشاغل سطح Bبرای اشتغال در این دسته از فرصت های شغلی بایستی مدرک دیپلم در شغل مورد نظر را اخذ نموده باشید.
مشاغل سطح Cاستخدام در این گونه مشاغل که شامل راننده کامیون و ماشین های سنگین، قصابی و سایر می گردد.
مشاغل سطح Dمشاغلی هستند که بسیار پر زحمت بوده و افراد متقاضی بایستی آموزش های لازم در این زمینه را ببینند.

برخی مشاغل مورد نیاز کانادا

آگاهی از مشاغل مورد نیاز کانادا از موضوعات مهمی است که افراد متقاضی کار در کانادا پیش از مهاجرت به این کشور بایستی به آن توجه نمایند. برای مثال فردی که متقاضی شغل مورد علاقه خود کشور کانادا است. از این رو بهتر است یک سال آخر سوابق کاری مرتبط با شغل مورد تقاضا باشد.

فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022 به شرح زیر می باشد:

نام مشاغلهزینه به دلار کانادا
نماینده بخش فروش52000CAD الی 64000CAD
مشاغل حسابداری63000CAD الی 75000CAD
مدیر پروژه مهندسی74000CAD الی 92000CAD
تحلیلگر کسب و کار73000CAD الی 87000CAD
مدیر حساب75000CAD الی 92000CAD
مهندس نرم افزار83000CAD الی 99000CAD

مشاغل پرطرفدار در کشور کانادا

برخی مشاغل در کشور کانادا وجود دارند که در سطح دنیا از طرفداران بسیار زیادی برخوردار هستند. لیست این مشاغل به قرار زیر است:

  • پرستاری
  • راننده کامیون
  • مشاور مدیریت بازرگانی
  • جوشکار
  • طراح و مهندس نرم افزار
  • مشاغل الکترونیکی
  • تکنسین دامپزشکی یا دستیار
  • داروسازی یا متخصص دارو
  • مشاغل موجود در کالج و مدرسه های حرفه ای

برای آگاهی از دیگر مشاغل مورد نیاز کانادا، نحوه اخذ ویزای کاری کانادا و چگونگی مهاجرت به کشور کانادا با وکلا و مشاوران زبردست و کاربلد در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید. همکاران ما در موسسه مذکور بسیار با تجربه بوده و به روز ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند. برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی رایگان یا مراجعه حضوری میسر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :