مهاجرت کاری چین

مشاغل مورد نیاز چین

مشاغل مورد نیاز چین

مشاغل مورد نیاز چین براساس اهداف دولت سازماندهی می شود، براساس گزارش دولت چین بیش از 9 میلیون شغل جدید در چین در سال 2024 ایجاد شده است. نرخ بیکاری در نظرسنجی حدود( 6%) ثبت شده است. اجرای سیاست دسترسی برابر کارگران مهاجر به خدمات اشتغال تحت نظارت وزارت منابع انسانی و تامین اجماعی با توجه به ظرفیت شهرها ادامه خواهد داشت. صدور گواهینامه و اعطاء وام در جهت صنایع خدماتی تولیدی مانند تدارکات مدرن در قالب تجارت بین الملل و سیاست های پشتیبانی و ایجاد مزیت های جدید در اقتصاد در دستور کار کشور چین قرار خواهد گرفت.

کشور چین در شرق آسیا واقع شده و یکی از پرجمعیت ترین کشورها است. پایتخت این کشور پکن و بزرگ ترین شهر آن شانگهای می باشد. نوع حکومت آن سوسیالیستی تک حزبی است. واحد پول آن یوان نام دارد. این کشور در بین کشورهای هند، پاکستان، اندونزی، آفریقای شمالی، برزیل و مکزیک بیشترین و سریعترین رشد در اقتصاد را داشته و اقتصاد چین برمبنای مالکیت خصوصی استوار است. با توجه به جمعیت بالای چین استخدام مهاجران با موانعی روبه رو می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

بررسی بهترین مشاغل چین

ایجاد شغل در چین از مزایای رزومه شما است. این تجربه شما را به راحتی در نقشه بازارهای بین المللی قرار می دهد. علاوه بر اینکه مشاغل زیادی برای خارجی ها در چین وجود دارد، مهاجران مجذوب این فکر می شوند که در سریعترین رشد اقتصادی جهان کار کنند. بدین ترتیب فرصتی برای تجربه یک فرهنگ کاملا متفاوت هستند. انتخاب کار در چین نشان دهنده تمایل شما برای کار در یک فرهنگ جدید و انعطاف پذیری شما در تجربه بازار متفاوت است.

به طور کلی بهترین مشاغل چین در سال 2024 عبارتند از:

  • معلم زبان انگلیسی
  • تجارت
  • فناوری اطلاعات
  • نویسندگی و رسانه

زیر ساخت های دولت برای مشاغل مورد نیاز چین

میزان فارغ التحصیلان چین در سال 2024 به 8.74 میلیون نفر می رسد. برای جلوگیری از بیکاری و ارتقا مهارت های دانشگاه ها بایستی جذب آنان را در برنامه کاری خود لحاظ کنند. خصوصا وزارت منابع انسانی و تأمین اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت دارایی. دولت چین توجه به خانواده های اشتغال صفر و قرار دادن آنها در اولویت را در برنامه خود قرار داده است. تشویق به شغل دبیری و آموزش از دیگر موارد مورد توجه و تاکید دولت برای کار در چین می باشد.

ترویج تولیدات هوشمند و ارائه خدمات غیر حضوری همراه با بازرسی و آزمایشات تحقیقی در کنار توسعه و طراحی های هوشمند در لیست خواسته های دولت است. افزایش خدمات و سرویس دهی آنلاین در جهت جلوگیری از ترافیک و هرج و مرج و کنترل بیماری ها نقش مهمی دارد. تجارت الکترونیک و نیروهایی در این زمینه نیز با استقبال خوبی مواجه خواهند شد.

بررسی مشاغل مورد نیاز چین

کشور چین پشتیبانی از نوآوری و خلاقیت در امور دانشگاهی و تحقیقات بنیادی کاربردی را در دستور العمل خود قرار داده است. سرعت بخشیدن به ساخت آزمایشگاه های ملی و تعمیق همکاری های علمی و فناوری بین المللی نیز موجب می شود تا از نخبگان کشورهای دیگر در چین استقبال شود.

همچنین از کسانی که خواهان ادامه پروژه های کاربردی هستند با اثبات تقریبی نتایج می توانند امتیازات ویژه ای از سوی کشور چین دریافت کنند. از دیگر مشاغل می توان به مقتصدان و دکترها با رویکرد توسعه اقتصاد جهانی در علم اقتصاد اشاره کرد. یعنی اقتصاددانانی که با تحقیقات خود بتوانند فواصل مالی بین طبقات فقیر و مرفه را کاهش دهند و توسط ضمانت با ثباتی معیشت مردم را کنترل کنند.

بهترین مشاغل جهت کار در چین در سال جاری که در این کشور مورد نیاز می باشد در جدول زیر ارائه شده اند:

مشاغلسطح تخصصمیزان درخواست
معلمکارشناسیبالا
مهندسی فناوری اطلاعاتکارشناسی ارشدبالا
کارگزاران رایانه ایکارشناسیبالا
مهندس مکانیککارشناسی ارشدبالا
مهندس شیمیکارشناسی یا کارشناسی ارشدبالا
مدرس زبانکارشناسیمتوسط
پزشکمتخصصمتوسط
مهندس عمرانکارشناسی یا کارشناسی ارشدمتوسط

براساس آیین نامه دولت چین در سال 2024 نوسازی خیابان ها و پارکینگ ها و ساخت و ساز مراکز فرهنگی و گردشگری و ساخت مراکز خرید به تعداد و وسعت بالا در شهرها حائز اهمیت است. لذا استخدام نیروی انسانی و کارگران ساختمانی هم به تعداد بالا صورت خواهد گرفت.

بررسی مشاغل مورد نیاز چین

مشاغل چین در زمینه کشاورزی و معدن

بازسازی خانه و املاک قدیمی در روستاها و شهرها در چین در سال 2024 آغاز شده است. تاسیسات ساختمان از مشاغل فنی کاربردی است که بدون نیاز به مدرک دانشگاهی و با دارا بودن گواهی نامه علمی کاربردی افراد می توانند به راحتی استخدام شوند. همچنین انتقال آب و گاز و برق به روستاها و راه اندازی تاسیسات و زیر ساخت های مورد نیاز مستلزم وجود کارگران است.

از دیگر مشاغلی که نیاز به کارگران ساده دارد عبارتند از:

  • ساخت و توسعه راه آهن ملی
  • وزارت نیرو
  • حمل نقل
  • مسکن و شهرسازی

نیروهای مورد نظر را با شرایط خاص خودشان استخدام می کنند. در زمینه کشاورزی از مهندسین و بومیان درخواست همکاری می شود تا محصولات ارگانیک و مطابق با نیازهای جهان کشت و تولید شود. در زمینه معادن و استخراج ذغال سنگ و تامین بازارهای نفتی و تولید انرژی تجدید پذیر مورد توجه است.

تدریس زبان انگلیسی از بهترین مشاغل چین

اگر با یک خارجی اتفاقی روبرو شوید که در خیابان های شهرهای مهم چین قدم می زند، احتمال اینکه او معلم باشد بسیار زیاد است. تدریس شاید محبوب ترین انتخاب شغلی بسیاری از خارجی ها باشد و همچنان سالانه باعث جذب متقاضیان مهاجرت از طریق کار در چین می شود. اگرچه این مسئله در سال های اخیر تا حدودی بحث برانگیز شده است (به دلیل افزایش معلمان غیرقانونی/ غیرمجاز)، این بخش همچنان برنده بی چون و چرای انتخاب شغل مهاجران و جزء یکی از بهترین مشاغل چین است.

تحصیل در چین به عنوان یکی از مهمترین ارزش های فرهنگی شناخته می شود. زیرا در آموزش فشرده کودکان از سنین پایین بسیار مشهود است. بنابراین جای تعجب نیست که معلمان خارجی بسیار مورد تقاضا هستند. در موسسات از کودکستان ها تا دانشگاه ها و مراکز آموزش تخصصی مورد نیاز می باشند. حقوق برای مشاغل متوسط تدریس متفاوت است. از این رو بیشتر به نوع مدرسه و باند شهری بستگی دارد. اما به طور کلی می تواند سود بیشتری نسبت به تدریس مشاغل در خانه داشته باشد و برای کار کمتری دارای مزایای زیادی است.

شغل نویسندگی و رسانه در چین

هر خارجی که موفق به دریافت اقامت چین شود، بلافاصله به یک منبع اطلاعاتی با ارزش تبدیل می شود. زیرا این مزیت را دارد که سبک زندگی و فرهنگ جدیدی را که از چشم یک فرد خارجی تجربه کرده، آن را به سایر نقاط جهان گزارش دهد. به همین دلیل است که صنعت نوشتن، ویرایش و ایجاد محتوا، همیشه به صداهای جدید با چیزهای منحصر به فرد برای اشتراک نیاز دارند. به خصوص از آنجا که چین در حال مدرن شدن بیش از هر زمان دیگری است، نیاز به محتوای انگلیسی در اخبار، رسانه ها و بازاریابی مبتنی بر محتوای عمومی، تقاضاء زیادی دارد. این نوع مشاغل می تواند از زمینه هایی مانند مسافرت، سبک زندگی مهاجرت، حوادث یا اخبار اخیر و گزارش های خاص صنعت باشد.

China Highlights شرکتی است که سردبیران، ویراستاران و نویسندگان مستقل خارجی دارد. آنها به ما کمک می کنند تا با مخاطبان خود به انگلیسی برقرار کرده و دیدگاه خارجی در مورد سفر / زندگی در چین را فراهم می کنند. علاوه بر مشاغل گفته شده در سال 2024 مشاغلی مانند مترجمی، تبلیغات، بازاریابی، مشاغل مدیریتی، هتل داری، مدیریت رستوران، هنر، موسیقی و حسابداری جزء مشاغل برتر در چین نیز محسوب می شوند.

مشاغل مورد نیاز در چین برای دانشجویان

مشاغل دیگری که ممکن است دانشجویان در حال تحصیل در چین به دنبال آن باشند عبارتند از:

  • تدریس زبان انگلیسی
  • پژوهشگران و محققان
  • فروش محصول
  • تدوین فیلم و فتوشاپ
  • خانه دار
  • پذیرش هتل و بیمارستان
  • پرستار کودک
  • ترجمه

برخی نیز با هدف کار در چین قصد مهاجرت دارند که بایستی مدارک زیر را داشته باشند:

  • مدارک شناسایی
  • مدارک گذرنامه
  • عکس
  • فرم درخواست کار
  • مجوز کار یا معرفی نامه
  • مدارک کارورزی یا کارآموزی
  • نتایج تحقیقات درخشان

برای اطلاع از کارآفرینی در چین، شرایط کار، حقوق ماهیانه و هرگونه سوال در خصوص انواع مشاغل می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :