مهاجرت تحصیلی مالتا

مزایا و معایب تحصیل در مالتا

مزایا و معایب تحصیل در مالتا

مزایا و معایب تحصیل در مالتا را می توان از جنبه های مختلفی مانند هزینه های زندگی، شهریه دانشگاه ها و تعداد فرصت های شغلی بررسی نمود. مالتا کشوری جزیره ای و کوچک است که به تبع جمعیت و مساحت کم خود در مقایسه با کشورهایی مثل آلمان، آمریکا، کانادا و سایر، فرصت های شغلی و دانشگاه های کم تری هم دارد. مالتا بیشتر کشوری توریستی است، اما با توجه به این که عضو اتحادیه اروپا و شنگن می باشد و داشتن اقامت و پاسپورت آن ارزشمند است، در سال های اخیر سرمایه گذاران زیادی هم در پی اخذ اقامت آن بوده اند.

اما به لحاظ مقصد تحصیلی، در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی دیگر، مالتا طرفداران کم تری دارد. با این حال انتخاب این کشور مزایایی هم می تواند داشته باشد از جمله آب و هوای خوب، سطح بالای توسعه یافتگی و امنیت بالا. همچنین شهریه دانشگاه های دولتی مالتا مثل دانشگاه ملی مالتا، پایین است. اما چون هزینه های زندگی در این کشور بالا است، در مجموع نمی توان مالتا را مقصد تحصیلی ارزان قیمتی قلمداد نمود.

در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص تحصیل در کشور مالتا به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • در سال 2023 مزایا و معایب تحصیل در مالتا کدام اند؟
  • آیا بدون تسلط به زبان مالتایی، امکان پیدا کردن کار در کشور مالتا وجود دارد یا خیر؟

مبحث شهریه جزء مزایا و معایب تحصیل در مالتا

یکی از مزایای مالتا پایین بودن شهریه دانشگاه های دولتی آن است که با توجه به رشته و مقطع تحصیلی معمولا 500€ تا 3000€ (یورو) در سال می باشد. در نقطه مقابل شهریه دانشگاه های خصوصی مالتا بسیار بالا است. بدین ترتیب در برخی از رشته ها به سالانه بیش از 25000€ (یورو) هم ممکن است برسد. به علاوه هزینه های زندگی در مالتا رقم قابل توجهی است که با مشغول شدن به کار دانشجویی امکان تامین آن وجود ندارد. به عبارت دقیق تر زندگی در مالتا ماهانه بین 1500€ تا 1800€ (یورو) هزینه دربردارد. هرچند دانشجویان امکان کاهش آن را به 1100€ (یورو) در ماه را هم دارند. مثلا با تهیه خوابگاه های دانشجویی دولتی می توان بخشی از هزینه های زندگی در مالتا را کاهش داد.

امنیت دانشجویان جزء مزایای تحصیل در مالتا

اگرچه مالتا کشوری پرهزینه به حساب می آید، بالا بودن امنیت در این کشور یکی از مثبت ترین نکات آن است که دانشجویان و گردشگران زیادی را همه ساله از سرتاسر دنیا جذب می کند. البته این حرف بدان معنا نیست که هیچ جرمی در مالتا رخ نمی دهد. از این رو سطح بالای امنیت و آموزش نیروهای پلیس مالتا به علاوه رفاه بالای اقتصادی مردم مالتا سبب شده تا حد زیادی از میزان ارتکاب جرایم در این کشور کاسته شود. در واقع مالتا حتی از بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی مثل یونان هم امن تر است. در خصوص مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، نرخ امنیت و جرم و جنایت در مالتا بررسی شده است:

نرخ امنیت و جرم و جنایت در مالتا

شرایط کار از مزایا و معایب تحصیل در مالتا

کشور مالتا به علت جمعیت کم و به تبع فرصت های شغلی کمتری هم دارد در نتیجه پیدا کردن کار در این کشور دشوارتر است. زبان های رسمی در مالتا زبان مالتایی و زبان انگلیسی می باشد منتهی اگر فردی غیر اروپایی بخواهد شغلی در مالتا پیدا کند، باید به کارفرما اثبات نماید که مهارت های بیشتری در مقایسه با شهروندان اتحادیه اروپا دارد. چرا که در غیر این صورت تمایل کارفرمایان به استخدام اروپایی ها است.

از جمله راه های بالا بردن شانس استخدام شدن برای خارجی ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فارغ التحصیل شدن از دانشگاه هایی که رنکینگ خوبی دارند.
  • تحصیل در رشته هایی که مورد نیاز بازار کار مالتا است مثل مهندسی کامپیوتر، پرستاری، پزشکی و غیره
  • تسلط به هر 2 زبان انگلیسی و مالتایی

البته به نسبت جمعیت، موقعیت های شغلی موجود درمالتا کم نیست و این مسئله از جمله مزایای تحصیل در مالتا است چرا که امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری را بالا می برد.

در جدولی که در ادامه ترسیم شده است نرخ بیکاری در مالتا نشان داده شده است:

سال میلادینرخ بیکاری در مالتا
2018%4
2019%3.72
2020%3.47
2021%3.37

سطح درآمد در مالتا هم پایین نیست البته در مقایسه با کشورهایی مثل آلمان و اتریش کم تر است. اما از دیگر مزایای شرایط کاری در مالتا می توان به نسبتا خوب بودن سطح درآمد مردم آن در مقایسه با کشورهایی مثل آفریقای جنوبی، مجارستان و روسیه اشاره کرد.

در جدولی که در ادامه ترسیم شده است متوسط درآمد ماهانه در کشورهای فوق با هم مقایسه می شود:

نام کشورمتوسط درآمد ماهانه به دلار آمریکا
آلمان$2800
اتریش$2400
مالتا$1500
آفریقای جنوبی$1100
مجارستان$850

شرایط کار از مزایا و معایب تحصیل در مالتا

بررسی سطح آموزشی دانشگاه های مالتا

تعداد دانشگاه های مالتا کم است و این موضوع را می توان از جمله معایب آن دانست. اما در عوض دانشگاه های این کشور سطح علمی خوبی دارند و فارغ التحصیلان آن ها برای یافتن شغل علاوه بر مالتا می توانند کشورهای دیگری را هم انتخاب کنند.

بهترین دانشگاه های مالتا عبارت هستند از:

  • دانشگاه مالتا
  • کالج هنر، علم و فناوری مالتا
  • موسسه مطالعات گردشگری مالتا
  • دانشگاه آمریکایی مالتا
  • مدرسه تحصیلات تکمیلی اروپا
  • دانشگاه میدلسکس مالتا

از دیگر نکات مثبت انتخاب مالتا می توان به وجود دوره های متعددی دانست که به زبان انگلیسی ارائه می شوند. این در حالی است که در برخی کشورهای اروپایی از جمله یونان، پیدا کردن دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی کم است. در این مقاله در خصوص مزایا و معایب تحصیل در مالتا از جنبه های مختلف توضیحاتی ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. کسانی که می خواهند راجع به تحصیل و هزینه زندگی در مالتا اطلاعات بیشتری به دست آورند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :