مهاجرت تحصیلی چین

مدارس ایرانی چین

مدارس ایرانی چین

کیفیت بالای آموزش در مدارس ایرانی چین و همچنین دانشگاه های این کشور نقش بسیار مهمی در جذب دانش آموزان ایرانی دارد. فرصت های مختلفی برای ادامه تحصیل در مدارس چین وجود دارد. از این رو، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار مفیدی درباره شرایط تحصیل در مدارس ایرانی چین و آموزش عالی در این کشور که بعد از فارغ التحصیل شدن از مدارس ایرانی چین در دسترس متقاضیان می باشد، جمع آوری کرده اند. هم از نظر کیفیت آموزش و هم از نظر تعداد دانشجویان و دانش آموزان، چین در سال های اخیر همواره در حال رشد بوده است.

دانشگاه های چین همراه با سرمایه گذاری عظیم ملی باعث شده است که شهرت چین در بخش آموزش رتبه بندی را افزایش دهد. کشوری بزرگ که بیش از 20% از مردم روی زمین را در خود جای داده است، چین یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال توسعه را دارد. از آشپزی گرفته تا فرهنگ، چین موارد مختلف کاملا منحصر به فرد ارائه می دهد. این کشور بزرگ خانه برخی از متنوع ترین و خیره کننده ترین مناظر روی کره زمین است.

آشنایی با سیستم آموزش چین

چین بزرگترین سیستم آموزشی جهان را دارد و با تقریبا 260 میلیون دانش آموز و بیش از 15 میلیون معلم در حدود 514000 مدرسه، به استثنای موسسات تحصیلات تکمیلی، سیستم آموزشی چین نه تنها بسیار بزرگ، بلکه متنوع است. بخش بزرگی از آموزش در چین دولتی است، با مشارکت اندک ارائه دهندگان آموزش خصوصی در بخش مدرسه و به طور فزآینده ای غیرمتمرکز است. دولت های سطح شهرستان مسئولیت اصلی اداره و ارائه آموزش مدارس را بر عهده دارند. در بیشتر موارد، مقامات استانی موسسات آموزش عالی را اداره می کنند.

در نمودار زیر به سهم هزینه های آموزش و پرورش بر اساس منبع تامین مالی اشاره شده است:

سهم هزینه های آموزش و پرورش بر اساس منبع تامین مالی

تحصیل در چین با وجود تاریخ طولانی و فرهنگ غنی، فرصت هایی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا به مسائل از دیدگاه چینی نگاه کنند. در حال حاضر چین بیش از 2900 دانشگاه دارد و اگر افراد یک دانشجوی بین المللی هستند که قصد تحصیل در چین را دارند، این تعداد می تواند بسیار زیاد باشد. برای کمک به تصمیم گیری، اطلاعات بسیار مفیدی درباره دانشگاه های برتر چین جمع آوری کرده ایم.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های چین اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه در چینرتبه در آسیارتبه جهانی
دانشگاه Tsinghua1254
دانشگاه پکن2459
دانشگاه ژجیانگ37109
دانشگاه جیائو تونگ شانگهای48110
دانشگاه هنگ کنگ512127

معرفی مدارس ایرانی در چین

چین کیفیت آموزش را از طریق تلاش عمده در برنامه درسی مدارس و سایر اصلاحات بهبود بخشیده است. طرح نوسازی آموزش چین تا سال 2035 برای تعیین جهت توسعه بخش آموزش از ظرفیت به کیفیت راه اندازی شده است و اینکه مدرن سازی آموزش باید از مدرن سازی چین حمایت کند. اهداف ایجاد یک سیستم آموزشی مدرن یادگیری مادام العمر، با آموزش پیش دبستانی با کیفیت جهانی، آموزش اجباری متعادل و همچنین آموزش حرفه ای پیشرفته و آموزش عالی رقابتی تر را تعیین می کند. آموزش برای افراد دارای معلولیت نیز باید بهبود یابد تا سیستم آموزشی در خدمت بهتر به کل جامعه باشد.

در لیست مدارس ایرانی چین، مدارس مختلفی قرار می گیرند که ارائه دهنده برنامه های آموزشی در مقاطع مختلف می باشند. در لیست زیر به بهترین مدارس ایرانی چین اشاره شده است:

  • مدرسه جمهوری اسلامی ایران در شانگهای
  • مدرسه امام خمینی (ره) پکن
  • مدرسه جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو

دلایل مختلفی برای ادامه تحصیل در چین در مدارس ایرانی وجود دارد و این دلایل موجب افزایش تعداد دانش آموزان ایرانی در مدرسه جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، امام خمینی (ره) پکن و جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو می شوند. برخی از برجسته ترین دلایل ادامه تحصیل در مدارس ایرانی چین شامل فرصت یادگیری زبان چینی، بازار قوی کار بعد از تحصیل، سطح آموزش بین المللی، هزینه های مناسب تحصیل و اقامت، داشتن برترین شهرهای دانشجویی، فرهنگ غنی، بهره مند شدن از سرمایه گذاری های عظیم برای دانش آموزان و امنیت بالا می شوند.

معرفی مدارس ایرانی در چین

شرایط تحصیل در مدرسه ایرانی چین

در مدارس ایرانی چین، آموزش ابتدایی اجباری است و 6 سال طول می کشد که از 6 سالگی شروع می شود. در مدارس ایرانی چین یک سال تحصیلی معمولی شامل 2 ترم است و از ماه سپتامبر تا ژوئیه ادامه دارد. دانش آموزان 5 روز در هفته در کلاس ها شرکت می کنند و آموزش دبستان در حال حاضر شامل 9 درس اجباری است که شامل زبان چینی، ریاضیات، مطالعات اجتماعی، طبیعت، تربیت بدنی، ایدئولوژی و اخلاق، موسیقی، هنرهای زیبا و مطالعات کار است. زبان خارجی معمولا به عنوان یک درس انتخابی ارائه می شود. برای فارغ التحصیلی، همه دانش آموزان ملزم به گذراندن امتحانات فارغ التحصیلی در دروس چینی و ریاضی هستند.

چینی، ریاضیات، شیمی، فیزیک، زبان خارجی و سیاست از دروس اصلی می باشند که در مقطع متوسطه به دانش آموزان تدریس می شوند. بعد از این دوره، دانش آموزان وارد دوره متوسطه دوم می شوند که از 15 تا 18 سالگی ادامه دارد و بعد از اتمام این دوره، دانش آموزان می توانند وارد دانشگاه های برتر چین شوند. شایان ذکر است که بعد از دوره متوسطه دوم دانش آموزان می توانند در یک دوره کوتاه مدت یک تا 2 ساله نیز شرکت کنند تا آمادگی بیشتری برای ورود به دانشگاه کسب کنند. مهاجرت به چین به غیر از روش تحصیلی از روش های دیگر نیز امکان پذیر می باشد و متقاضیان می توانند با کارشناسان و مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :