مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

مدارس ایرانی چک

مدارس ایرانی چک

ادامه تحصیل در مدارس ایرانی چک به معنای بهره مند شدن از مزایای بی شمار می باشد که یکی از انتخاب های متقاضیان جهت مهاجر تحصیلی خواهد بود. جمهوری چک یکی از زیباترین کشورهای اروپاست که دارای شگفتی های معماری و مناظر خیره کننده بالای تپه است. این کشور به دلیل برتری در زمینه علمی و پژوهشی شهرت زیادی دارد و بیش از 41000 دانشجوی بین المللی در جمهوری چک تحصیل می کنند. جای تعجب نیست که این کشور در طول سال ها به یک مقصد تحصیلی ترجیحی برای دانشجویان بین المللی و همچنین متقاضیان ایرانی که به فکر تحصیل در مدارس ایرانی چک هستند تبدیل شده است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، متقاضیان از یک محیط آموزشی فوق العاده با جاذبه های توریستی فراوان در جمهوری چک لذت خواهید برد.

با توجه به اینکه تحصیل در چک و همچنین سایر مدارس و دانشگاه های چک دارای شرایط خاص می باشد، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار مفید و کاملی را برای متقاضیانی که قصد دارند در مدارس ایرانی چک مشغول به تحصیل شوند جمع آوری کرده اند که می تواند بسیار کارآمد باشد و هموطنان عزیز را با شرایط کلی تحصیل در چک و همچنین مقاطع تحصیل در مدارس ایرانی چک آشنا سازد. این کشور علاوه بر این که یک مقصد تحصیلی عالی به شمار می رود، با داشتن جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی بی نهایت جذاب، به عنوان یکی از کشورهای برتر گردشگری در اروپا شناخته می شود.

آشنایی با شرایط کلی تحصیل در چک

اخیرا کشور جمهوری چک به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. همانطور که در مقدمه این نوشتار ذکر شد، در حال حاضر بیش از 45000 دانشجوی بین المللی از سراسر جهان در اینجا تحصیل می کنند. دانشگاه‌ ها و کالج ‌های کلاس جهانی، در دسترس بودن تخصص‌ و برنامه های تحصیلی جالب، زندگی مقرون ‌به ‌صرفه و هزینه‌ های تحصیل مناسب در میان فرهنگ رنگارنگ و پر جنب و جوش اروپای مرکزی در کنار هم دلایل کافی برای دانشجویان بین‌ المللی فراهم می‌کنند تا تحصیل در جمهوری چک را به بهترین مقصد برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کنند. مطالعه در جمهوری چک همه چیز در مورد مطالعه در میان سبک زندگی اروپایی است.

تعداد دانشجویان از روسیه، هند و ایران بیش از 20% افزایش یافته است. در حالی که برای دانشجویان اوکراین، قزاقستان و بلاروس این رقم بیش از 10% افزایش یافته است. به گفته برخی از نمایندگان دانشگاه های چک، این تعداد به دلیل امکان جدید ثبت نام از راه دور، آنلاین و شروع کلاس ها از طریق بسترهای اینترنتی افزایش یافته است.

برخی از اصلی ترین دلایل افزایش دانشجویان خارجی در جمهوری چک عبارتند از:

  • سابقه طولانی جمهوری چک در ارائه آموزش و تحقیقات با کیفیت بالا
  • وجود طیف گسترده ای از برنامه های مختلف از رشته های علوم، مهندسی و پزشکی برای دانشجویان بین المللی
  • محبوبیت برنامه های MBA بین دانشجویان بین المللی
  • ارائه برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی بی شمار در دانشگاه های جمهوری چک

معرفی مدارس ایرانی در چک

در معرفی مدارس ایرانی چک، تنها مدرسه ای که در حال ارائه برنامه های تحصیلی در مقاطع تحصیلی قبل از آموزش عالی می باشد، مدرسه جهوری اسلامی ایران در پراگ می باشد که دارای بیش از 550 دانش آموز می باشد. این مدرسه هر ساله دانش آموزان ایرانی زیادی برای تحصیل در جمهوری چک در این مدرسه ثبت نام می کنند تا بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود، وارد بهترین دانشگاه های جمهوری چک و یا سایر دانشگاه های برتر در نقاط مختلف دنیا شوند. در مدرسه جهوری اسلامی ایران در پراگ برنامه های تحصیلی در 3 مقطع تحصیلی اصلی با بالاترین کیفیت و بهترین امکانات به دانش آموزان ایرانی ارائه می شوند و این دوره ها موجب آمادگی کامل متقاضیان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می شوند.

مقاطع تحصیلی مدارس ایرانی چک (مدرسه جهوری اسلامی ایران در پراگ) عبارتند از:

تحصیلاتسطحسال های تحصیلی
دبستانابتدایی6
متوسطه اولراهنمایی3
متوسطه دومدبیرستان3

در جمهوری چک، کودکان تحصیلات از پیش دبستانی شروع می کنند و تا مقطع ابتدایی، متوسطه، دانشگاه و تحصیلات تکمیلی ادامه می دهند. سیستم طبقه بندی مورد استفاده در سیستم مدارس چک شامل مقیاسی از 1 (بهترین) تا 5 (بدترین) است که برای ارزیابی کار دانش آموزان استفاده می شود.

معرفی مدارس ایرانی در چک

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی چک

گرچه در مدرسه جهوری اسلامی ایران در پراگ آموزش طبق مقاطع جدول بالا انجام می شود، اما به طور کلی آموزش ابتدایی چک 9 سال طول می کشد. معمولا از سنین 6 تا 15 سال. هدف کلی آموزش ابتدایی توسعه مهارت های سواد خواندن و حساب کردن کودکان (خواندن، نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن و مهارت های محاسباتی) و سایر مهارت ها و درک است که جوانان را برای مشارکت در جامعه آماده می کند. این مهارت ‌ها و درک‌ های دیگر شامل مهارت ‌های علوم، علوم اجتماعی، مطالعات اجتماعی، کشاورزی، هنر، موسیقی و تربیت بدنی است. هدف اصلی دوره راهنمایی، ارائه سطحی از دانش در مورد انسان، طبیعت و جامعه، مهارت ها و توانایی های آنها برای به کارگیری آنها در زندگی، اجرای ارزش های اخلاقی و معنوی لازم است.

در دبیرستان، دانش آموزان شروع به بررسی گزینه های خود از نظر شغلی می کنند. این سطح تحصیلات دارای یک برنامه درسی است که دانش آموزان را قادر می سازد تا توانایی ها و استعدادهای خود را کشف کنند که ممکن است در رشد حرفه ای آینده برای آنها مفید باشد. هدف اصلی دبیرستان ارائه آموزش حرفه ای، دانش، مهارت ها و ظرفیت های لازم برای زندگی مستقل به دانش آموزان است. متقاضیانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل در مدارس ایرانی چک می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند تا اطلاعات کامل در این راستا کسب کنند و آگاهی کامل قبل از مهاجرت کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :