مهاجرت تحصیلی مجارستان

مدارس ایرانی مجارستان

مدارس ایرانی مجارستان

تحصیل در مدارس ایرانی مجارستان به معنای بهره مند شدن از کیفیت آموزش بی نظیر و آشنایی با فرهنگ غنی در جهت آگاهی دانشجویان می باشد. با بیش از 1000 سال تاریخ، مجارستان یا به زبان مجارستانی Magyarország یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپا به حساب می آید. مجارستان که در اروپای مرکزی واقع شده و جمعیت تخمینی آن بیش از 10 میلیون نفر است، از سال 2004 و معاهده شنگن یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که به دانشجویان بین المللی این فرصت را می ‌دهد تا به کسب مدرک تحصیلات عالی بپردازند. اگرچه کشور کوچکی است، اما این افتخار را دارد که بیش از 20 برنده جایزه نوبل و مخترع مهمی مانند آنیوس جدلیک (اولین موتور الکتریکی)، کالمان تیهانی (تلویزیون پلاسما)، دنیس گابور (هولوگرافی)، ارنو روبیک (مکعب روبیک) باشد.

فقط دانشجویان می توانند تصمیم بگیرند که بهترین مکان برای مطالعه برای نیازهای آنها کجا می باشد. با این حال، مجارستان طیف وسیعی از مزایای را ارائه می دهد. اولا، این کشور دارای یک حوزه آموزشی متنوع، با تمرکز قوی بر روی علوم، از جمله ریاضیات و مهندسی است. افراد زیادی از این رشته آموزشی متنوع آمده اند و در زمینه های علمی به خوبی عمل کرده اند. علاوه بر این، مجارستان کشوری متنوع و همیشه در حال تغییر است. دانشجویان خارجی از جمله کسانی که از سرتاسر جهان می آیند به خوبی می پذیرد. در ادامه این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان را با شرایط تحصیل در مدارس ایرانی مجارستان و دانشگاه های آن آشنا خواهند ساخت.

شرایط ادامه تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان از 3 سالگی شروع می شود و تا پایان مقطع دکترا در دانشگاه های این کشور ادامه می یابد. از آنجا دانشجویان می توانند به کالج و دانشگاه بروند. کالج یک نوع برنامه آموزشی کلاسی است، زیرا اکثر دانش آموزان تحصیلات حرفه ای خود را در جایی که دبیرستان در کشورهای دیگر است، کسب می کنند. در حال حاضر نزدیک به 70 موسسه آموزش عالی در مجارستان وجود دارد و بخش بزرگی از آن نهادهای عمومی یا روحانی هستند و نهادهای بین المللی در اقلیت آشکار هستند. تفاوت اصلی بین دانشگاه ها برای مطالعات آکادمیک و کالج های حرفه ای است.

در جدول زیر به مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف در مجارستان اشاره شده است:

مقطع تحصیلیمدت زمان تحصیل
کارشناسی3 تا 4 سال تحصیلی
کارشناسی ارشد2 سال تحصیلی
دکترا3 سال تحصیلی
برنامه های پزشکی6 سال تحصیلی

بسیاری از افرادی که برای یادگیری در سطح آموزش عالی به مجارستان می آیند در زمینه های زیر تحصیل می کنند:

  • هنر و علوم انسانی
  • ریاضیات و مهندسی
  • برنامه های علمی، از جمله برنامه های مرتبط با پژوهش
  • بازرگانی و اقتصادی
  • برنامه های MBA

آشنایی با مدارس ایرانی در مجارستان

مجارستان در حال تبدیل شدن به یک مقصد تحصیلی در خارج از کشور است که اعتبار زیادی در طول سال ها حفظ نموده است. تحصیل در مجارستان علاوه بر آموزش با کیفیت بالا، فرهنگ شاد و دلپذیر، تاریخ جذاب و شهرهای زیبا را نیز ارائه می دهد. با توجه به این موضوع، جذابیت مدارس ایرانی مجارستان نیز هر ساله در حال افزایش است. دانش آموزان زیادی در مدارس ایرانی مجارستان ثبت نام می کنند. در لیست مدارس ایرانی مجارستان، تنها مدرسه فعالی که هم اکنون دانش آموزان می توانند در آن مشغول به تحصیل شوند، مدرسه جمهوری اسلامی ایران در بوداپست می باشد. در این مدرسه بیش از 400 دانش آموز در 32 کلاس مشغول به تحصیل هستند. به طور متوسط، در هر کلاس در این مدرسه 25 دانش آموز حضور دارد.

در حال حاضر مدرسه جمهوری اسلامی ایران در بوداپست در 2 مقطع تحصیلی دبستان و متوسطه دوم که به عنوان دبیرستان نیز شناخته می شود. آموزش های لازم را با بهترین امکانات و بالاترین کیفیت به دانش آموزان ارائه می دهد. توصیه می شود دانش آموزان و متقاضیانی که قصد دارند در مدارس ایرانی مجارستان (مدرسه جمهوری اسلامی ایران در بوداپست) مشغول به تحصیل شوند، قبل از شروع سال تحصیلی و برنامه تحصیلی مورد نظر خود، با مدرسه تماس بگیرند و از دوره های تحصیلی فعال در آن اطلاعات کامل کسب کنند. در برخی موارد، ممکن است کلاس های آموزشی در 3 مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شود و یا آموزش در مقطع خاص مربوطه لغو شود.

آشنایی با مدارس ایرانی در مجارستان

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی مجارستان

در مدارس ایرانی مجارستان، سال تحصیلی از سپتامبر تا اواسط ژوئن ادامه دارد. در حالی که در موسسات آموزش عالی مجارستان تا پایان ماه می به پایان می ‌رسند. مدارس ایرانی مجارستان معمولا از 2 ترم استفاده می کنند، اما تعطیلات مذهبی (کریسمس و عید پاک) زمان تعطیلات طولانی مدرسه هستند. دانش آموزان در سطوح ابتدایی و متوسطه در پایان سال با امتحان تابستانی به عنوان قاضی در مورد پیشرفت دانش آموز به کلاس بعدی مورد بررسی قرار می گیرند.

امتحانات پایان دوره متوسطه توسط دولت تنظیم می شود و تا حدی به عنوان امتحان ورودی دانشگاه، همراه با امتحاناتی که توسط هر دانشگاه برای دانشکده ای که دانش آموز مشتاق مایل به ورود به آن است، تعیین می شود. امتحانات در دانشگاه ها و کالج ها در پایان سال است و می تواند کتبی و شفاهی باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز برای ادامه تحصیل در بهترین مدارس دنیا می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :