مهاجرت تحصیلی قبرس

مدارس ایرانی قبرس

مدارس ایرانی قبرس

تحصیل در مدارس ایرانی قبرس دارای شرایط خاص خود می باشد که دانش آموزان باید قبل از مهاجرت به این کشور با آنها آشنا شوند. قبرس ثروت خود را در یک سیستم آموزشی اروپایی با کیفیت بالا، با هزینه های شهریه دانشگاهی مقرون به صرفه و امکانات و مزایای فراوان سرمایه گذاری کرده است. برای دریافت مدارک عالی کارشناسی و کارشناسی ارشد در قبرس که مطابق با استانداردهای دانشگاه های بین المللی در سراسر جهان باشد، دانشجویان هیچ مشکلی نخواهند داشت. کیفیت آموزش هم در مدرسه ایرانی قبرس و هم در دانشگاه های این کشور بسیار بالا می باشد. به همین دلیل کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار کاملی در این مقاله برای راهنمایی هموطنان عزیز درباره مداریس ایرانی قبرس و همچنین شرایط تحصیل در قبرس جمع آوری کرده اند.

کشور قبرس بیش از 7% از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می کند که سومین سهم در اتحادیه اروپا پس از دانمارک و سوئد است. درست مانند هر جای دیگر، سیستم آموزشی در قبرس ویژگی های خاص خود را دارد. جای تعجب نیست که محبوب‌ ترین رشته‌ های ارائه شده توسط دانشگاه‌ های قبرس، کسب و کار مهمانداری و گردشگری است، اگرچه فهرست همه برنامه ‌های موجود به هیچ وجه به این موارد محدود نمی ‌شود. اگرچه قبرس عضو اتحادیه اروپا و سیستم بولونیا است، اکثر مدارس و کالج‌ های آن بر اساس سیستم آموزشی آمریکا هستند و دانشجویان در این دانشگاه ها می توانند حجم تحصیلی خود را مشخص کنند.

شرایط تحصیل در قبرس

کشور قبرس به طور مستمر در موسسات آموزشی سرمایه گذاری می کند تا دانشجویان بین المللی بیشتری را جذب کند. دانشجویان بین المللی می توانند قبرس را به عنوان مقصدی برای تحصیل و آینده خود انتخاب نمایند.

در اینجا دلایل اصلی تحصیل در قبرس وجود دارد:

  • اعتبار مدارک تحصیلی اخذ شده از موسسات آموزش عالی در قبرس در سراسر جهان
  • بهره مندی از کتابخانه های با استاندارد بالا، سالن های مطالعه، سرویس های بهداشتی و دفاتر کمک دانشجویی
  • بورسیه های تحصیلی متعددی برای دانشجویان بین المللی که 40% هزینه تحصیل دانشجویان را دربر می گیرد.
  • امکان پس از تحصیل در قبرس و دریافت مجوز کار در قبرس

دوره های مختلفی در خصوص تحصیل در قبرس وجود دارد که این دوره ها می توانند در هر سطح تحصیلات عالی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انتخاب شوند. برخی از دوره های محبوب عبارتند از:

  • پرستاری
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • گردشگری
  • مهندسی
  • حقوق
  • داروسازی

معرفی مدارس ایرانی در قبرس

در معرفی مدارس ایرانی قبرس می توانیم به مدرسه جمهوری اسلامی ایران در نیکوزیا قبرس اشاره نماییم. در این مدرسه، دانش آموزان می توانند در 2 مقطع دبستان و متوسطه دوم مشغول به تحصیل شوند. در صورتی که مقطع متوسطه اول نیز در این مدرسه ارائه شود، متقاضیان می توانند با تماس با آن مطلع شوند. مدرسه جمهوری اسلامی ایران در نیکوزیا قبرس مدرسه ای مختلط و دولتی است. همچنین تعداد دانش آموزان در حال تحصیل در این مدرسه به بیش از 250 نفر می رسد. به طور متوسط در هر کلاس 12 الی 15 نفر مشغول به تحصیل می شوند.

در جدول زیر به معرفی مقاطع تحصیل در مدرسه جمهوری اسلامی ایران در نیکوزیا قبرس پرداخته ایم:

تحصیلاتسطحدرجاتسال های تحصیلی
دبستانتحصیلات ابتدایی1-66
متوسطه دومدبیرستان9-123

معرفی مدارس ایرانی در قبرس

مقاطع تحصیلی مدارس ایرانی قبرس

تحصیل در قبرس بین سنین 5 تا 15 سال اجباری است. پس از یک سال تحصیل اختیاری پیش دبستانی، کودکان 6 ساله به مدت 6 سال وارد دبستان می شوند و در پایان آن گواهی حضور دریافت می کنند. آموزش ابتدایی کودکان را از نظر عاطفی، فکری و اجتماعی رشد می دهد. سطح تحصیلات مهارت های اولیه سواد و حساب را فراهم می کند. همچنین دانش آموزان را برای تحصیلات متوسطه آماده می کند. کودکان 6 تا 12 ساله می توانند در آموزش ابتدایی شرکت کنند. آموزش متوسطه در قبرس شامل آموزش عمومی متوسطه و آموزش فنی و حرفه ای متوسطه است. دوره متوسطه دوم پس از 3 سال آموزش اجباری در مدارس راهنمایی برگزار می شود.

آموزش متوسطه 3 شکل دارد، اگرچه همه دانش آموزان موفق واجد شرایط ورود به دانشگاه هستند. در مدارس Eniaio Lykeio، برنامه درسی آکادمیک ارائه می شود. مدارس فنی بر موضوعات علمی تاکید دارند، در حالی که مدارس حرفه ای بر روی تمرینات کارگاهی و آموزش صنعتی تمرکز دارند و گواهینامه های متنوعی اعطاء می شود. تحصیلات بسته به مهارت ها و تمایل دانش آموزان زمینه های تخصصی متعددی را فراهم می کند. بعد از این دوره متقاضیان می توانند وارد دانشگاه مورد نظر خود شوند. افرادی که قصد دارند از شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه های قبرس یا دانشگاه های دیگر دنیا اطلاعات کامل کسب کنند، می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :