مهاجرت تحصیلی فرانسه

مدارس ایرانی فرانسه

مدارس ایرانی فرانسه

تحصیل در مدارس ایرانی فرانسه به معنای تحصیل در کشوری می باشد که متنوع است و از شهرت علمی عالی در راستای پیشرفت تحصیلی برخوردار است. فرانسه این یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی است که برای دانشجویان بین المللی عالی است زیرا این کشور محیطی عالی برای همه دانشجویان بین المللی ارائه می دهد و کیفیت فوق العاده ای از آموزش، سخنرانی ها و فرصت های تحقیقاتی دارد. بسیاری از دانشگاه های دولتی فرانسه برنامه های خود را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهند، در اکثر مواقع دانشجویان داخلی و بین المللی شهریه یکسانی را پرداخت می کنند. دانشگاه های خصوصی مجاز به تعیین هزینه های تحصیلی خود هستند.

فرانسه یک انتخاب عالی برای هر دانشجوی بین المللی و دانشجوی ایرانی می باشد. تحصیل در مدارس ایرانی فرانسه یک راه عالی برای ورود به دانشگاه های این کشور می باشد. فرانسه پذیرایی با فرهنگ جالب و متنوع است. همچنین دارای بسیاری از مدارس تخصصی است که در سطح بین المللی مشهور هستند، مانند مدارس مد و مدارس کسب و کار. به عنوان یک دانش آموز خارجی، برای تحصیل در مدارس ایرانی فرانسه دانشجویان باید با زبان فرانسوی آشنایی کافی داشته باشند. در این نوشتار، شرایط تحصیل در مدارس ایرانی فرانسه و همچنین شرایط کلی تحصیل در دانشگاه های این کشور توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور کامل بررسی شده اند و اطلاعات جمع آوری شده می تواند برای متقاضیان تحصیل در فرانسه بسیار مفید باشد.

شرایط ادامه تحصیل در فرانسه

به بیان ساده، سیستم آموزش عالی فرانسه یکی از بهترین ها در جهان است و یکی از در دسترس ترین ها در سطح بین المللی می باشد. با شهریه پایین، تحصیل در فرانسه برای دانشجویان و دانش آموزان بین المللی مقرون به صرفه تر است و دانشگاه ‌های فرانسه هر ساله در صدر رتبه ‌بندی دانشگاه ‌های مشهور قرار دارند. شایان ذکر است که مؤسسات آنها آموزشی ارائه می دهند که به راحتی با سایر کشورها رقابت می کند. فرانسه به ویژه برای کسانی که مایل به مطالعه موضوعات مرتبط با تجارت هستند، انتخاب خوبی است. این کشور قطبی برای آموزش بین‌المللی تجارت و مدیریت است و مدارس کسب ‌وکار زیادی در رتبه ‌بندی جهانی دارد.

بسیاری از دانشگاه های فرانسه دوره های خود را به زبان انگلیسی و همچنین فرانسوی ارائه می دهند. اگر زبان اول دانشجو انگلیسی نباشد، وی باید مدرکی دال بر مهارت زبان خود ارائه دهد و لازم به ذکر است که اکثر دانشگاه های فرانسه مدرک آیلتس یا تافل را می پذیرند. زندگی دانشجویی عالی در فرانسه سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را جذب می کند، در نتیجه تعداد دانشجویان بین المللی در 5 سال گذشته 13.8% افزایش یافته است. تعداد کل دانشجویان بین المللی که در فرانسه تحصیل می کنند 370000 نفر است. فرانسه در مجموع 59990 ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین المللی صادر کرده است.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های فرانسه اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه در فرانسهرتبه در اروپارتبه جهانی
Normal Superior School152166
Pierre and Marie Curie University2130340
University of Aix-Marseilles3137353
University of Bordeaux4145364

آشنایی با مدارس ایرانی فرانسه

برای ادامه تحصیل در مدارس ایرانی فرانسه، دانش آموزان ایرانی می توانند در مدرسه سعدی پاریس ثبت نام کنند زیرا این مدرسه تنها مدارسه ایرانی فعال در فرانسه می باشد که ارائه دهنده برنامه های تحصیلی در مقاطع دبستان، متوسط اول و متوسط دوم می باشد. با این حال، توصیه می شود دانش آموزان قبل از انجام هر کاری با این مدرسه تماس بگیرند تا از برنامه های تحصیلی که ارائه می شود، اطلاعات کامل کسب کنند.

در مدرسه سعدی پاریس در فرانسه بیش از 700 دانش آموز در حال تحصیل در در مقاطع مختلف می باشند. به طور متوسط در هر کلاس 20 دانش آموز در حضور دارد که از بهترین و بروزترین امکانات آموزشی و تحصیلی بهره مند می شوند. مدرسه سعدی پاریس یک مدرسه دولتی می باشد.

برخی از برجسته ترین دلایلی که موجب جذب دانش آموزان برای تحصیل در مدارس ایرانی می شوند عبارتند از:

  • کیفیت عالی آموزش
  • فرهنگ غنی فرانسه
  • اقتصاد قوی و صنعت پیشرفته
  • شانس بالا برای ورود به دانشگاه های برتر فرانسه
  • اقامت در یکی از بهترین کشورهای اروپایی
  • اشتغال پذیری قوی
  • فرصت های کمک هزینه تحصیلی متعدد
  • محیطی حمایتی برای نوآوری و پیشرفت

جهت اطلاع از شرایط تحصیل رایگان در فرانسه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

آشنایی با مدارس ایرانی فرانسه

مقاطع تحصیلی در مدارس ایرانی فرانسه

به طور کلی در فرانسه، تحصیل در سنین 6 تا 16 سالگی اجباری است. دانش آموزان در مدارس ایرانی فرانسه از سن 6 سالگی مشغول به تحصیل در مقطع ابتدایی می شوند که به مدت 5 سال ادامه دارد. شایان ذکر است که این مقطع به 2 دوره تقسیم می شود و شامل چرخه یادگیری پایه (2 سال) و چرخه تثبیت (3 سال) می شود. آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی فرانسه بر ریاضیات، خواندن و نوشتن، علوم اجتماعی، علوم و معرفی اولین زبان خارجی متمرکز است. بعد از اتمام مقطع تحصیلی ابتدایی، دانش آموزان در مدارس ایرانی فرانسه وارد مقطع متوسطه می شوند که شامل 2 بخش اول و دوم می شود.

بعد از دوره متوسطه دوم، دانش آموزان در دوره متوسطه دوم یا دبیرستان شرکت می کنند که شامل کلاس های دهم، یازدهم و دوازدهم می شود. با اتمام این دوره، دانش آموزان می توانند با دریافت مدرک خود، وارد دانشگاه های برتر فرانسه یا سایر کشورهای دنیا شوند. متخصصان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه بهترین خدمات به متقاضیانی می باشند که مایل به مهاجرت به فرانسه هستند و یا قصد دارند در مدارس یا دانشگاه های برتر دنیا مشغول به تحصیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :